Saknad

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Hur gör ni??

När man saknar sin kompis ???

Jag hade en gång en kompis som man kunde gasa som fan med,
ta en öl och skryta om sina bravader.

Han hette på detta forum "storebror".

Det känns lite värdelöst allt här i livet just nu, så ni som råkat ut för samma sak hur gör man när sin bästa kompis gått bort ??

MC kommer jag inte ge upp med, men man tänker till nu innan man gasar.

Livet går vidare men fan så mycket tråkigare.

Det hände i augusti förra året, har inte förmåt mig att skriva hit förrens nu.

Livet ska inte vara lätt tydligen.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
TroLiS skrev:
Hur gör ni??

När man saknar sin kompis ???

Jag hade en gång en kompis som man kunde gasa som fan med,
ta en öl och skryta om sina bravader.

Han hette på detta forum "storebror".

Det känns lite värdelöst allt här i livet just nu, så ni som råkat ut för samma sak hur gör man när sin bästa kompis gått bort ??

MC kommer jag inte ge upp med, men man tänker till nu innan man gasar.

Livet går vidare men fan så mycket tråkigare.

Det hände i augusti förra året, har inte förmåt mig att skriva hit förrens nu.

Livet ska inte vara lätt tydligen.

Lider med dig och beklagar din sorg, undrar hur det går med lillebror, hur mår han....?
Alla mina mess med telenummer försvann i den stora sporthojkraschen......

Träffade storebror på gelleråsen och vi snackade lite, han verkade vara en mycket trevlig person......

Hälsa till lillebror(var det Conny) tror jag.
//R

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Jepp

Du har fått alllt rätt.
Jag var den långhårige killen som var med.
Du var förbannat trevlig för övrigt:)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har kvar de bilder som du skickade mig efter en trevlig kväll på Rörken. Där är Storebror med både på banan och i depån. Även jag som inte kände honom mer än från Rörken får en klump i magen när jag ser de bilderna så jag fattar att du saknar honom otroligt mycket.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag kände inte heller Storebror, men växlade några ord som hastigast med honom och Lillebror på Rörken förra sommaren. Jag förstår att det måste vara svårt för dig. Man kan väl inte göra så mycket mer än att försöka minnas de glada stunderna och låta tiden läka såret.

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Fel

Hmmm

Måste vara förvirrad.

Lilebror heter Crister.
Fel av mig

Godstuff komer du att åka på rörken nåe mer ??

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Penguin skrev:
Jag kände inte heller Storebror, men växlade några ord som hastigast med honom och Lillebror på Rörken förra sommaren. Jag förstår att det måste vara svårt för dig. Man kan väl inte göra så mycket mer än att försöka minnas de glada stunderna och låta tiden läka såret.

Jo så rätt du har.

Men ibland blir det inte så, skanad bara.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Visst blir det Rörken i sommar men jag vet inte hur ofta eftersom jag numer bor utanför Örebro. Hoppas vi kan ses då så man får se dina legendariskt djupa inbromsningar.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Jag kanske tar mig vatten över huvudet när jag frågar detta, men hur gick han bort egentligen :confused: Hursom helst så lider jag med dig och det var mkt tråkigt att höra att han har gått bort fast jag aldrig har sett /träffat "storebror" :(

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
hmm

Jo dom är ganska skrämnde ibland, även för mig själv:=)

Övar nu på att bromsa som motardpöjkarna, går inte bra :(

Ska du börja raca godstuff ?

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
jo

chrille-r1000 skrev:
Jag kanske tar mig vatten över huvudet när jag frågar detta, men hur gick han bort egentligen :confused: Hursom helst så lider jag med dig och det var mkt tråkigt att höra att han har gått bort fast jag aldrig har sett /träffat "storebror" :(

Han dök upp ur en kurva och där fanns det en bil.
Ingens fel men samtidigt allas fel.

Så tänk på skymda ställen, allt händer så fort ibland.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: hmm

TroLiS skrev:
Jo dom är ganska skrämnde ibland, även för mig själv:=)

Övar nu på att bromsa som motardpöjkarna, går inte bra :(

Ska du börja raca godstuff ?

Övning ger färdighet säger de ju.
Jag ska försöka ta licens och sedan får vi se. Jag ser det som ett första steg till att testa på att träna och sedan kanske ett ERF. Planerna är inte längre gågna än så.

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Racing

Jag och lillebror kan kanske ge lite hjälp, vi har ju iaf tävlat nåra år.
Vi får höras på rörken.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Racing

TroLiS skrev:
Jag och lillebror kan kanske ge lite hjälp, vi har ju iaf tävlat nåra år.
Vi får höras på rörken.

Fränt. Egen mentor! ;)
Jag hör av mig när jag ska till Rörken.

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Jag kan inte relatera till hur det är att förlora en vän på det viset, men jag vet vad saknad är då min mor gick bort i cancer när jag var 19 år. Nu brukade inte jag och morsan öla eller köra sporthoj som svin tillsammans, men livet ser ändå aldrig likadant ut efter att man förlorat någon som stod en nära. Hur man ska lyckas vända på sina tankar och betrakta de ljusa stunderna som man hade med den man saknar, är inte direkt enkelt, och det finns väl inget snabbrecept på detta, men det går. Med tiden kan man le och skratta åt minnen som virvlar förbi när man minst av allt anar det. Men.. saknaden försvinner ändå aldrig, hur man än gör. Den kanske bleknar lite med åren, men du bär den alltid med dig. Något som jag ändå tror att man bör se som något fint, då personen du saknar alltid kommer vara en del av dig, när du tänker på de stunder ni hade tillsammans.
Min livsfilosofi har varit att försöka att inte tycka synd om de som går bort, för döden hör livet till. Vi ska alla samma väg vandra, om man säger så. Men, visst känns det obeskrivligt svårt för de anhöriga när en ung människa rycks ifrån en.
Jag läste om storebror på forumet när det hände, och mina tankar går till de som kände honom (hoppas detta inte rör upp gamla sår).

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
jo

jo vi skall alla den vägen vandra, så sa jag alltid förut.
Typ jag kommer aif att dö men men..
Man tänker lite andorlunda nu.
Hade oturen att min älskade moster gick bort tidagre på året, en olycka händer sällan ensam :(
men men livet härdar en.
Tugnt kan det va.
Hoppas alla fattar att jag sitter just nu å pimplar öl och tycker synd om mig själv. Men så blir det ibland när livet slänger sin slägga stenhårt på en. jo jo leva ska jag försöke gjör iaf.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
säger bara, den som kan gråta skall vara glad, jag får inte ut några tårar. Tror jag är bitter och full av hat som fan. Mitt enda syskon, min lillebror blev mördad när han var ute och festade för 4år sedan. Han blev nerslagen av en uppumpad anaboladåre på 120kg och 175cm lång. Idioten hade massa droger i kroppen dessutom. Min bror skulle precis tända en cigarett och böjde huvudet ner litegrann och la andra handen för som man är van att göra när man tänder cigg utomhus. Då nitade mördaren min bror så hårt så halva ögonlocket lossnade och han svimmade av slaget. Sen berättade vittnet att mördaren böjer sig ner över min brors kropp när han är avsvimmad och tar fram en dykarknivoch hugger honom 3 ggr i magen, sedan hugger han honom 4 ggr i en halvcirkelrörelse i bröstkorgen. Efter det så kliver han lugnt över kroppen och böjer sig ner på knä igen och fortsätter att hugga sin cirkel i bröstkorgen.....sammanlagt blev det 11 högg i bröstkorgen format som en cirkel. Sen blev det kaos inne på diskoteket. När mördaren sen skulle smita försökte han oxo hugga en polisman. Min bror hittade dom död med en nytänd cigarett mellan fingrarna, inga skärsår på händerna, så han hade inte gjort något motstånd och därför trodde dom att han vart avsvimmad.Han fick livstid i tingsrätten och 10år i hovrätten vilket gör mig förbannad som fan. Strax efter tt han kommit till kumla högg han ner en kille i ryggen, denna dog inte iaf. Hovrätten tyckte inte han var vid sina sinnens fulla bruk vid händelsen så därför dömde dom bara 10år, vilket betyder att du kan stoppa i dig droger och mörda , sen så slipper du iaf livstid....patetiskt......
Jag vill gråta men kan ju fan inte, allt sitter kvar inuti. Gick till psykolog, men dom bytte 3 stycken under dom 3ggr som jag var där. Nån hade fått annat jobb och nån var sjuk så jag fick dra min historia 3ggr, sen tröttnade jag på det......
Jag kan vara glad, men ändå inte, för jag vet innerst inne att det går inte.......känns som om jag aldrig kan vara bara glad utan att nåt annat ligger och stör mig.......Fy fan vad jag saknar min lillebror.......min ende lillebror, mitt allt........

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
önskar jag kunde gråta, men kan inte.....fast jag kan gråta åt andras olycka, konstigt......

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Jag kan inte..

heller gråta

Conny(sotorebror) pratde så väl om dig rave och jag oxå tycke du var en trevlig prick(stor prick :)). Men alvrligt talat så ibland känner man sig ensam om olyckorna eller hur man nu ska uttrycka sig.

Tack för att du utlämnar dig så

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...