Saknaden är total

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Ort
---
Hoj
---
Okej för att detta kanske inte är någon rolig läsning, men jag måste få skriva av mig lite...

Vaknade imorse av att min lärare ringde hem, vilket aldrig hänt förut. Han sa att jag måste in till skolan omgående, så självklart blev jag rädd. På väg till bussen, så pratade jag och en kompisen som alltid åker samma buss som jag, om vad som skulle kunna ha hänt. Vi blev lite oroliga över en kille som varit saknad sedan igår.
När bussen närmade sig skolan, så såg jag att de flaggade på halv stång och nu började jag fatta vad som hänt. När vi kom in i klassrummet var där alla rektorer, våra klassföreståndare och prästen från floda.
Ljusstaken var tänd och det var ett äckligt lugn blandat med nervös spänning i klassrummet.
Till slut fick jag reda på att en mycket god vän, Liés, hade tagit livet av sig igår vid lunchtid.
Jag hade ju märkt att han inte var i skolan, men antog att han bara var sjuk eller nåt.
Han hade inte lämnat något brev eller annat efter sig, så ingen vet just varför han valde att agera på det här sättet. Hoppas att han har det bättre nu i vilket fall, för en sådan bra kille kan endast komma till himlen. Hoppas att det inte gjorde något att jag ville få ut detta här...
 

Dirtyjove

Firefighter
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Firefighterblade 919RR -97
lassnig skrev:
Okej för att detta kanske inte är någon rolig läsning, men jag måste få skriva av mig lite...

Vaknade imorse av att min lärare ringde hem, vilket aldrig hänt förut. Han sa att jag måste in till skolan omgående, så självklart blev jag rädd. På väg till bussen, så pratade jag och en kompisen som alltid åker samma buss som jag, om vad som skulle kunna ha hänt. Vi blev lite oroliga över en kille som varit saknad sedan igår.
När bussen närmade sig skolan, så såg jag att de flaggade på halv stång och nu började jag fatta vad som hänt. När vi kom in i klassrummet var där alla rektorer, våra klassföreståndare och prästen från floda.
Ljusstaken var tänd och det var ett äckligt lugn blandat med nervös spänning i klassrummet.
Till slut fick jag reda på att en mycket god vän, Liés, hade tagit livet av sig igår vid lunchtid.
Jag hade ju märkt att han inte var i skolan, men antog att han bara var sjuk eller nåt.
Han hade inte lämnat något brev eller annat efter sig, så ingen vet just varför han valde att agera på det här sättet. Hoppas att han har det bättre nu i vilket fall, för en sådan bra kille kan endast komma till himlen. Hoppas att det inte gjorde något att jag ville få ut detta här...

Jag beklagar djupt :(, jag vet hur det känns, TRO mig. Hemskt.
 

MikkE

Guest
Usch hemskt.

Och för mig är det nästan mer hemskare att säga att jag tycker att ta livet av sig är fegt. Men så tycker jag.
Nu vet jag heller inte om han hade problem eller så, men att bara ta livet av sig är nån slags undanflykt från någonting man kan reda ut.

Ledsen för dig iaf!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag fick höra det av en vän från Lerum, jag vet inte hur nära hon va honom men hon mådde inte bra. Hon hade bara bra saker att säga om honom.

Jag hade en nära som tog livet av sig för 4 år sen nu. Det är hemskt, men livet kommer tillbaka!

/ Hannes
 

Dirtyjove

Firefighter
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Firefighterblade 919RR -97
MikkE skrev:
Usch hemskt.

Och för mig är det nästan mer hemskare att säga att jag tycker att ta livet av sig är fegt. Men så tycker jag.
Nu vet jag heller inte om han hade problem eller så, men att bara ta livet av sig är nån slags undanflykt från någonting man kan reda ut.

Ledsen för dig iaf!


Hmm, tror man ska passa sig lite för att uttala sig för mycket om just detta, vissa människor har problem som vi andra inte kan drömma om, inget man bara rättar till i en handvändning. Men jag fattar din mening med, en svår tid för efterlevande nära. Men för vissa finns det ingen annan väg.. tro mig igen.

Än en gång, tragiskt det som hänt.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Samma sak hände här för inte så länge sedan, skrev en tråd om det. Då var det en tjej på 13 år som gjorde det. Usch vad hemskt.
Tankar går till familjen och vänner, extra illa är det när den som gör såhär inte lämnar efter sig brev eller hälsning, föräldrarna kommer gå och fundera rästen av livet på varför han gjorde såhär, usch...
Som sagt, tankar till familj och vänner.
 

Dirtyjove

Firefighter
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Firefighterblade 919RR -97
Hinkas skrev:
Samma sak hände här för inte så länge sedan, skrev en tråd om det. Då var det en tjej på 13 år som gjorde det. Usch vad hemskt.
Tankar går till familjen och vänner, extra illa är det när den som gör såhär inte lämnar efter sig brev eller hälsning, föräldrarna kommer gå och fundera rästen av livet på varför han gjorde såhär, usch...
Som sagt, tankar till familj och vänner.


Bra skrivet.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
MikkE skrev:
Usch hemskt.

Och för mig är det nästan mer hemskare att säga att jag tycker att ta livet av sig är fegt. Men så tycker jag.
Nu vet jag heller inte om han hade problem eller så, men att bara ta livet av sig är nån slags undanflykt från någonting man kan reda ut.

Ledsen för dig iaf!
Man diskuterar inte kurvteknik när någon startar en tråd om att en kompis frontat med en lastbil. Vill du diskutera de så starta en tråd, fast kanske inte ikväll...
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
det är hämskt när det händer.. lider väldigt med anhöriga.
jag står en tjej som inte mår speciellt bra just nu väldigt nära, hon har försökt ta livet av sig, som tur var klarade hon sig, å pratade ut om allting som hänt, hon höll det innom sig, ville inte prata med någon, ingen visste något eller märkte något innan detta.
jag ställde upp som den vän man är å lyssnade på allt hon hade å säga.

innan detta hände tänkte jag samma sak som MikkE, men jag kan nu ärligt säga att jag aldrig haft mer fel i hela mitt liv, jag förstår henne helt och fullt varför hon kände att det var enda utvägen.
vet dock att det inte är över med detta, det jäller att till 100%ställa upp och stötta personer som mår såhär.

Håll ögonen öppna på alla tecken på att något är konstigt, tro mig, det kan hända någon närmare än du tror. :(
 

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
MikkE skrev:
Usch hemskt.

Och för mig är det nästan mer hemskare att säga att jag tycker att ta livet av sig är fegt. Men så tycker jag.
Nu vet jag heller inte om han hade problem eller så, men att bara ta livet av sig är nån slags undanflykt från någonting man kan reda ut.

Ledsen för dig iaf!

Ingen tar väl livet av sig om man inte har nån slags av svåra problem? :va

Till lassnig: Beklagar sorgen.
 

MikkE

Guest
Dirtyjove skrev:
Hmm, tror man ska passa sig lite för att uttala sig för mycket om just detta, vissa människor har problem som vi andra inte kan drömma om, inget man bara rättar till i en handvändning. Men jag fattar din mening med, en svår tid för efterlevande nära. Men för vissa finns det ingen annan väg.. tro mig igen.

Än en gång, tragiskt det som hänt.
Det kanske inte var allt för hundra att uttala sig om det, men man blir ändå fundersam om varför grabben gjorde det och inte lämnade et meddelande eller visade tecken på att kanske ta livet av sig. Och när jag sedan läser att man bara fick höra bra saker om killen blir man ännu mer fundersam. Jag tycker verkligen att det är tragiskt för familjen som mist sitt barn och inte fått en förklaring varför. Jag skickar ändå en tanke till familjen och vänner och hoppas att de klarar av detta.

HanneZ skrev:
Man diskuterar inte kurvteknik när någon startar en tråd om att en kompis frontat med en lastbil. Vill du diskutera de så starta en tråd, fast kanske inte ikväll...
Kanske var fel av mig, vet inte, men jag har förklarat mig mer i ovanstående citat.

KarlJohan skrev:
Ingen tar väl livet av sig om man inte har nån slags av svåra problem? :va

Till lassnig: Beklagar sorgen.
Jag vet inte, kan vi ju inte säga någonting om då vi på forumet inte har fått reda på det. Därför sa jag det jag sagt.
Tycker verkligen att det är tragiskt det som har hänt :(
 

Jen

Glad Tjej!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sandviken
Hoj
Åker bakpå
lassnig skrev:
Okej för att detta kanske inte är någon rolig läsning, men jag måste få skriva av mig lite...

Vaknade imorse av att min lärare ringde hem, vilket aldrig hänt förut. Han sa att jag måste in till skolan omgående, så självklart blev jag rädd. På väg till bussen, så pratade jag och en kompisen som alltid åker samma buss som jag, om vad som skulle kunna ha hänt. Vi blev lite oroliga över en kille som varit saknad sedan igår.
När bussen närmade sig skolan, så såg jag att de flaggade på halv stång och nu började jag fatta vad som hänt. När vi kom in i klassrummet var där alla rektorer, våra klassföreståndare och prästen från floda.
Ljusstaken var tänd och det var ett äckligt lugn blandat med nervös spänning i klassrummet.
Till slut fick jag reda på att en mycket god vän, Liés, hade tagit livet av sig igår vid lunchtid.
Jag hade ju märkt att han inte var i skolan, men antog att han bara var sjuk eller nåt.
Han hade inte lämnat något brev eller annat efter sig, så ingen vet just varför han valde att agera på det här sättet. Hoppas att han har det bättre nu i vilket fall, för en sådan bra kille kan endast komma till himlen. Hoppas att det inte gjorde något att jag ville få ut detta här...


Beklagar djupt! Vet hur det känns... :(
Alltid skönt att få skriva av sig lite...
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Otroligt tragiskt med en permanent lösning på ett temporärt problem...
Tankar går till vänner och famlij.
 

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Ort
---
Hoj
---
Tack allihopa för de värmande orden, håller nu på med att försöka bearbeta allt tillsammans med skolkamrater och vänner. Allting är bara kaos just nu, kan inte sova eller äta eller nåt, bara tänker och tänker på varför han gjorde det. Har även börjat planera lite minnesstunder och träffar med vänner. Det känns svårt nu, men jag vet att allt löser sig till det bättre snart. Tack än en gång
 

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
lassnig skrev:
Okej för att detta kanske inte är någon rolig läsning, men jag måste få skriva av mig lite...

Vaknade imorse av att min lärare ringde hem, vilket aldrig hänt förut. Han sa att jag måste in till skolan omgående, så självklart blev jag rädd. På väg till bussen, så pratade jag och en kompisen som alltid åker samma buss som jag, om vad som skulle kunna ha hänt. Vi blev lite oroliga över en kille som varit saknad sedan igår.
När bussen närmade sig skolan, så såg jag att de flaggade på halv stång och nu började jag fatta vad som hänt. När vi kom in i klassrummet var där alla rektorer, våra klassföreståndare och prästen från floda.
Ljusstaken var tänd och det var ett äckligt lugn blandat med nervös spänning i klassrummet.
Till slut fick jag reda på att en mycket god vän, Liés, hade tagit livet av sig igår vid lunchtid.
Jag hade ju märkt att han inte var i skolan, men antog att han bara var sjuk eller nåt.
Han hade inte lämnat något brev eller annat efter sig, så ingen vet just varför han valde att agera på det här sättet. Hoppas att han har det bättre nu i vilket fall, för en sådan bra kille kan endast komma till himlen. Hoppas att det inte gjorde något att jag ville få ut detta här...



Jag beklagar verkligen!!
Jag vet verkligen hur du känner dig nu, har varit med om det själv. Det ända man kan göra är att bara sörja så länge man behöver det och inte sitta och fundera på varför han/hon gjorde det.

Återigen, jag är ledsen.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Beklagar din sorg och hoppas att din vän har det bra där han är nu..
Fortsätt kämpa.

Många som inte förstår hur det känns när någon tar sitt liv,
hur någon kan hamna så långt ner att den enda utvägen är att inte leva längre.
Många som inte förstår varför någon kan ta sitt eget liv...
Människor måste förstå att ingen själv väljer att må dåligt..
Vi människor som står vid sidan om är oftast dom som är mest själviska...

Kände en gång en flicka som för ett tag äntligen lyckades ta sitt liv.
Hon hade haft ett helvete hela livet, skulle aldrig bli frisk på grund av att hennes sjukdomar låg i generna... hennes självmordstankar, hennes självdestruktion, hennes tvångstankar, allt som gjorde hennes liv till ett rent helvete skulle aldrig någonsin gå över, aldrig försvinna, alltid finnas där.
Henne unnade jag det...hennes mamma har äntligen fått ro..
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Alicia skrev:
Beklagar din sorg och hoppas att din vän har det bra där han är nu..
Fortsätt kämpa.

Många som inte förstår hur det känns när någon tar sitt liv,
hur någon kan hamna så långt ner att den enda utvägen är att inte leva längre.
Många som inte förstår varför någon kan ta sitt eget liv...
Människor måste förstå att ingen själv väljer att må dåligt..
Vi människor som står vid sidan om är oftast dom som är mest själviska...

Kände en gång en flicka som för ett tag äntligen lyckades ta sitt liv.
Hon hade haft ett helvete hela livet, skulle aldrig bli frisk på grund av att hennes sjukdomar låg i generna... hennes självmordstankar, hennes självdestruktion, hennes tvångstankar, allt som gjorde hennes liv till ett rent helvete skulle aldrig någonsin gå över, aldrig försvinna, alltid finnas där.
Henne unnade jag det...hennes mamma har äntligen fått ro..

det du just skrev Rörde mig verkligen, hon jag berättade om tidigare har oxå hon sjukdommar som ligger i generna, det är dock inte så allvarligt, utan det går att leva med. men hon tyckte strax efter hon fått diagnosen att livet var över, som tur var ändrade hon sig. tyvärr kämpar hon just i detta nu med andra problem, dom är minst lika allvarligt. :(
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Vem är mest självisk?
Vi som vill att människan som inte vill leva, ska leva för att vi ska vara nöjda eller människan som tar sitt liv för att han eller hon inte vill leva och därför lämnar anhöriga i sorg?


MikkE skrev:
Usch hemskt.

Och för mig är det nästan mer hemskare att säga att jag tycker att ta livet av sig är fegt. Men så tycker jag.
Nu vet jag heller inte om han hade problem eller så, men att bara ta livet av sig är nån slags undanflykt från någonting man kan reda ut.

Ledsen för dig iaf!
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Många kan nå botten, som tur är så klarar sig dom flesta, dom flesta har folk omkring sig som bryr sig, som bara finns där även fast det är svårt, som själva får kämpa för att kunna ställa upp och finnas där.
Många blir rädda när någon säger att dom mår dåligt, hur man själv ska kunna fixa allting, hur gör man, vad ska man säga.
Kan vara svårt att vara anhörig också och många lämnar sina vänner när dom mår som sämst...för att dom själva är rädda och inte vet hur dom ska bete sig.
Många vänner till mig har mått dålig och vissa gör det fortfarande...
Jag är imponerad av hur mycket styrka vissa människor har, jag har hört så hemska berättelser att man knappt tror att det är sant.
Har ofta blivit förundrad över hur folk har klarat av att leva så många år som dom har gjort.
Ibland finns det inga orsaker varför en människa mår dåligt och då är det oftast svårare för allmänheten att acceptera det men vissa människor har verkligen anledning till varför dom mår som dom gör..
Oavsett anledning så hoppas jag att alla människor som någon gång behöver en kram eller bara veta att någon finns där, iallafall ska veta att hon eller han har det.

Fluxir skrev:
det du just skrev Rörde mig verkligen, hon jag berättade om tidigare har oxå hon sjukdommar som ligger i generna, det är dock inte så allvarligt, utan det går att leva med. men hon tyckte strax efter hon fått diagnosen att livet var över, som tur var ändrade hon sig. tyvärr kämpar hon just i detta nu med andra problem, dom är minst lika allvarligt. :(
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top