Salus ansvar ok?

JohanFÖK

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 -02
SalusAnsvar är väldigt små när det gäller mc så det är svårt att säga om de är bra eller inte. Det beror nog väldigt mycket på vem du kommer i kontakt med.

(Däremot är det inte säkert att de stora f-bolagen är så mycket bättre, men det är lättare för oss i SMC att gnälla på de stora ifall något går snett än ett litet.)

Lipton

Leg. Epikuré
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 2004
Om salus

Jag måste gå i god för detta lilla men trevliga bolag.
De är för små för att ta tag i allt själva men tar då hjälp av lokala bolag vid behov. Som t.ex. i Gbg när min R1 blev stulen granskades det av en Folksam besiktningsman osv.
De har inte krånglat för fem öre och jag fick mina pengar ganska snabbt. För en kompis som blev av med sin ZX9R i Juli -00 var det också helt ok. De verkar, enligt allt jag upplevt och hört, vara bra.

Det jag gillade bäst var möjligheten att krascha på bana vilket få andra bolag har.

Lycka till.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
salus ansvar stulade för mig när jag sa upp försäkringen. de vägrade erkänna att den var uppsagt fast jag hade papper på det. påstod att pappren inte kom från dom... fick dessutom en faktura på 60 000 trots att försäkringen var uppsagd.

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
jag kraschade min ninja förra (dumma mig :fatta! ) men jag måste då säga att salus skötte sig bra. inga som helst problem. däremot nu i efterhand så har jag fått räkningar från dem o vägverket på en cykel de själva löst in. lite tråkigt att behöva ringa dem flera ggr o tala om att det är de o inte jag som ägde hojen sist.

dgs

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Gsxr 750 -06
Jag hade också oturen att hamna i diket förra sommaren, SalusAnsvar skötte sig utmärkt och det var aldrig några problem mellan dom och mig.
Eftersom att Salus inte finns högt uppe inorr så var det Folksams skadekille som bestiktade skadan, men som sagt inga problem med Salus efter skada.
Enda negativa var att det tog 8 månader att laga hojjen, men det var ju inte Salus fel.

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
salus försökte ändra min redan tecknade försäkring från ca 10.000 år till 23.000 år, var riktigt otrevliga och sade att jag inte hade något val... jag kopplade in konsumentombudsmannen och vipps så var det ett misstag från deras sida... hade jag dock ej sökt hjälp så hade de alldrig gett sig.... faaan ta dem...
jag sade genast upp alla försäkringar jag hade hos dom, men får ännu räkningar på hemförsäkring osv. Men mågra pengar får dom ej....

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Uppar denna tråden lite..

håller på att kika på en ny hoj, och det skiljer otroligt mkt i prisskillnad mellan det billigaste (salus ansvar i detta skede) och närmast efter det.

bra dåligt med företaget ?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...