Salusansvar!

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Har fått ett bra erbjudande på försäkring hos dom så jag undrar hur dom är att tas med som bolag?
Har för tillfället Folksam och är väldigt nöjd med dom om ni behöver nått att jämföra med :)

Har bara hört bra där, jag ska försäkra där till sommaren. Har en garageförsäkring från trygg hansa just nu, eftersom salus ansvar försäkringen är en helårs. Ingen idé att betala fullpris innan sommaren kommer :tummenupp

Har bara hört bra där, jag ska försäkra där till sommaren. Har en garageförsäkring från trygg hansa just nu, eftersom salus ansvar försäkringen är en helårs. Ingen idé att betala fullpris innan sommaren kommer :tummenupp

Konstigt för jag skulle få ställa av min cbr o betala garageförsäkring hos salusansvar

Helårsförsäkring var erbjudandet jag också fick när jag ringde, verkar vara olika besked? Visserligen kan man ju alltid ställa av hojen, men någon garageförsäkring skulle det inte bli!

Helårsförsäkring var erbjudandet jag också fick när jag ringde, verkar vara olika besked? Visserligen kan man ju alltid ställa av hojen, men någon garageförsäkring skulle det inte bli!

Jag fick också helårsförsäkring men min kompis fick även så han kunde ha garageförsäkring nu under vintern innan den "riktiga" försäkringen träder i kraft.
Som sagt var mycket olika bud hela tiden.

Ringde Salus Ansvar i fredags ang försäskringspremier. De sa att de nya premiepriserna (med nya regeringen) var klara, och att min GSX-R1000 skulle kosta 12.400 kr hel/helår (utan möjlighet till avställning).

Rinde därefter IF (där jag har hojen försäkrad) och de sa att inget alls var klart med de nya premierna, och att min hoj skulle kosta precis samma pengar i dagsläget detta nya år, som förra året (vilket innebär att IF skulle ha en billigare årspremie än Salus Ansvar totalt sett, i och med möjligheten till avställning hos IF).

Så enligt IF var det bara svammel från Salus Ansvar att de nya premierna var satta, och prishöjningar var att vänta oavsett försäkringsbolag.

Dock så var handläggaren på Salus Ansvar mkt offensiv och "säljkåt" till sättet...

Jag ringde Salus ansvar för någon vecka sedan & fick ett pris på 1700 för en halv/helår.
Tror ni jag blev förvånad när jag fick räkningen i dag som var på 4200 ?

Jag ringde givetvis & fick förklarningen att dom hade räknat på fel efekt !
så jag sade upp försäkringen på stående fot...

Men.... man är ju tvungen att ta en hemförsäkring oxå... den glömde jag ju i stundens hetta så jeg ringde upp igen.
Denna gången fick ja prata med en annan tjej som inte fatta någonting ?
vadå 4200 ? klart du ska betala 1700 !
Det måste ha blivit något fel...
Å fan ! säger du det :huvet
blir bara så trött...

Så nu har jag rivit räkningen och väntar med spänning på nästa...

Som det är sagt så många gånger här tidigare, Det är ingen ide att spekulera i vad dom nya premierna kommer att bli.

Om man läser vilkoren hos många försäkringsbolag så står det ofta att försäkringen kan sägas upp om det föreligger viss anledning tex avställning då du enligt lag inte behöver ha någon försäkring.

Bara att läsa på lite innan man skriver under.

Jag har salusansvar och kan ställa av hojen och då även säga upp min försäkring.

2725524De sa att de nya premiepriserna (med nya regeringen) var klara.

Till mig sa dom att de hade gjort om deras system och hur de räknar. förut så skulle min mc kosta över 50k året nu 13k halv/helår. De berodde inte på den nya regeringen sa han.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back