Samåka '07: KFV - Gänget

Status
Ej öppen för fler svar.

Nitro

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Nope såld
Vilka skall åka till Linköping imorgon? tid? mc eller bil? , är inte så sugen på att vara funktionär "ej anmäld som det" men åker gärna ner och tittar :nicka:crash

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Vilka skall åka till Linköping imorgon? tid? mc eller bil? , är inte så sugen på att vara funktionär "ej anmäld som det" men åker gärna ner och tittar :nicka:crash

Har tyvärr fått förhinder imorgon,skulle träffa syrran från Sthlm m familj på eftermiddagen/kvällen,nu har dom fått för sig att komma på dagen istället:huvet

Dessutom öppnar jag upp Nautilus på helgerna kl 9! Sorry grabbs,men hoppas ni får en trevlig dag med kul racing:)

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag har tänkt att åka MC,,,, dåligt väder blir jag hemma och surar, jag kollar vädret, annars skulle väl 9,00 vara en bra tid att åka.

återkommer

Lite risk för nån regnskvätt,,,,,,,,,,, men jag är beredd att chansa på att det är uppehåll.

9,00 på macken ???????

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så
Jag har tänkt att åka MC,,,, dåligt väder blir jag hemma och surar, jag kollar vädret, annars skulle väl 9,00 vara en bra tid att åka.

återkommer

Lite risk för nån regnskvätt,,,,,,,,,,, men jag är beredd att chansa på att det är uppehåll.

9,00 på macken ???????

jag tror jag fegar ur, får körförbud på söndag (NU!!) är åter med i matchen till tisdag.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Var funktionär idag i Linköping,,,,, kul, gratis mat, en gratis bankörning, se racet på nära håll och vackert väder vad mer kan man önska,,,,, och en go gubbe att snacka gammal racing med, höll jag på att glömma. :D

Utblir nästa vecka, ska åka lite till Göteborg och ev, Malung om det blir bra väder.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Så!
Vilka kommer idag? (måndag)

Jag kommer dyka upp för första gången på allt för länge.
Kopplingen är som sagt fixad, och det är bara lite injustering av bromsen bak som behövs så är de nya fotpinnarna så bra som de kan bli.

17.15 som gäller som vanligt antar jag, och idag är det ju måndag så om inget ändrats är det väl Rejmyre som gäller?

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
Trevlig åktur idag.
Rekord med 9 st deltagare vid start. Efter fikat droppade folk av lite här och där.

Kul att köra i lite lugnare tempo om man bortser från sträckan hävla-vingåker där fältet sträcktes ut lite.

Upptäckte en rolig och en tråkig sak idag när jag parkerade hojen. Det tråkiga är att det har börjat krypa olja på vänster undersida. Troligen packbox vid framdrevet. Skall undersökas snarast.
Det roliga var att mitt tråkiga avgasrör som tidigare bara vart lite svart och rostbrunt efter dagens tur hade fått en 'såndär sportig guld-blå beläggning'.

Ses på onsdag hoppas jag.

Btw : Tog oskulden på däckskanten idag.
Kände hur det började hasa lite i en kurva, och Dennissss låg bakom och såg det. Så nu är det snart dags att skaffa en bättre hoj med bredare bakdäck.

Last edited:

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Tjenixen, första gången för mig idag, träsmak i arslet med ack så roligt:)

Eniac: Har du garage på öster? Stog och tog av mig kläderna utanför mitt garage när jag såg dig dra förbi...?!

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj

Eniac: Har du garage på öster? Stog och tog av mig kläderna utanför mitt garage när jag såg dig dra förbi...?!

Jo det stämmer.
Delar med två andra där. Blir rätt så jättebilligt när man är tre på ett garage, plus att de andra två är iväg på semester nu, så jag har det själv.

Attberopå ingenting, tycker du att jag borde sätta på originalsystemet igen?
Är det bara jag som är en gnällig kärring och tycker att min egen hoj låter för mycket? =D

eldbult

Åksugen
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
Buell å en yamaha
Är det någon tripp planerad inför helgen? hänger gärna med och åker en sväng om det är väder.

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Jo det stämmer.
Delar med två andra där. Blir rätt så jättebilligt när man är tre på ett garage, plus att de andra två är iväg på semester nu, så jag har det själv.

Attberopå ingenting, tycker du att jag borde sätta på originalsystemet igen?
Är det bara jag som är en gnällig kärring och tycker att min egen hoj låter för mycket? =D

Okej, jaa, då blir det ju billigt...Neeh, klart du ska ha kvar det du har, hörs man inte så syns man inte:tummenupp

Nitro

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Nope såld
Är det någon tripp planerad inför helgen? hänger gärna med och åker en sväng om det är väder.
:tummenupp är det bara bra väder skall vi väl kunna ordna en mctur nu i helgen oxå.

Ja mkt trevlig tur igår, var väldigt nära att få en fripassagerare i framdäcket, men grävlingen ångra sig och lubba ut iskogen igen :)

Onsdag Oscarshäll lr Nyköping?

skancke

Tjohoooooooooooooa
Gick med
3 Jul 2007
Hoj
FJR 1300 A
Var en jäkligt kul tur till Rejmyre igår, kommer gärna med fler gånger när tid finns...:tummenupp

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
En kom med bil, den andre spelade fotboll, den tredje letade delar till hoj mellan Norrköping och K-holm, den fjärde hade hål i bränsletanken på BILEN, förlåt den andres tjej spelade också fotboll :tummenupp

Ja det var skönt sväng ändå,,,,,
K-holm-Bie-Floda-Granhed-Fjällkäfte-Floda-Bie-K-holm. :) en riktig knixig tur Vi var inte så många bara jag och min hoj alltså,,, :pannkyss

Det var årets bottennotering, men om känner er så kommer det aldrig mer att upprepas. :D

ERF News 2007-06-16
Extra Tävling för NEC!
2007-07-06 ERF Race 3 Mantorp

Tävling på Mantorp på Fredag alltså,,,,,,,,,,, Ska vi åka ner och kolla?

6 timmarstävling tror jag

Last edited:

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
Jag skall iväg på grillfest på kvällen så jag kommer inte åka till mantorp... =(

Ang kvällens åkning hoppar jag över av två anledningar.
1 : Himlen ser ut att pissa på sig när som helst.
2 : Hojen har börjat släppa olja vid packboxen till framdrevet. =(

Skall ta och ge mig på det så fort jag orkar.

EDIT / UPDATE!!!

Tog av kåpan över framdrevet idag.
Upptäckte att det inte var motorolja som droppat, utan kedjesmörjning.

Yours truly har helt enkelt vart för frikostig med kedjevaxet. Torkade av allt däromkring vilket förbrukade ca 5-6 meter papper. :yoparty

Så när vädret tillåter är jag med igen. YEAH!! =-D

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Om vädret är skapligt så åker jag kl 9,00 till Mantorp i morgon,,,,, 9,00 på macken

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM