Samåka '07: KFV - Gänget

Status
Ej öppen för fler svar.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Jahapp... Tillbaka till lyan efter årets kortaste runda. =)
Vilken jäkla taskig tajming att det skulle börja regna precis när vi skulle åka.

E-tuna i morgon låter lovande om vädret håller sig någolunda torrt.

Har en seriös intressent på hojen för övrigt. Får se hur det blir i fortsättningen om man kör Fz eller kanske rullar omkring på något annat...

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Jaha, då var troligen säsongen över för min del!

MC-olycka för tre år sen som var på G att gå RIKTIGT illa, nu, tre år senare är den sista operationen slutförd och jag kan knappt gå...Tack svensk sjukvård för att ni planerade in operationen mitt i regnsommar´n!

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Hehe jag och hedskold trotsa regnet och drog rejmyrerundan iaf. lite slirigt blev det ju men bra träning :D.

Hitta en grymt rolig r1 Klipp :yoparty http://www.youtube.com/watch?v=T5NaclPK6As fan West om du kör så om du skalll provköra min! :D :D

:D Gillade att till och med hjälmen höll på att flyga av

Ok, vi undrade vad folket tog vägen, fattade aldrig att ni fortsatte. Strongt får jag säga!

> Perra, Eskilstuna är bra men dom lovar mer regn imorgon. Fredag ska bli bra...säger dom.
Det är ju riktigt trevlig väg om man kör Bie - Hälleforsnäs - Ärla - Kjula - E-tuna

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
Fin liten sväng till Oscarshäll idag med perfekt väder så alla ni som inte var med i dag skall veta att ni missade en fin dag... =D

Dagens tråkigaste : Dram... Eller rättare sagt, Drams bakhjulslager som behagade ge upp. Hans cykel fick åka skamkärra hem.

Dagens roligaste : Konfirmationslägret som kom till Oscarshäll precis när vi skulle åka. Fnitter och viskningar följt av trånande blickar från 14-15 åriga flickor går inte av för hackor. )=D

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
HAHA, Eniac då:)....

Jag är hojlös...Får jag komma och jag köper mig en yamaha dt 50cc från -87? ;)

EDIT: Fan Eniac, nu vart man ju sugen på hoj igen när du sa det där, jaha, då får man koppla in den inbyggda charmen istället för att charma med hojen:tuttar :yoparty :gnissla och några till

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Startade en ny tråd på vårat forum idag,där vi kan lägga in bilder om vi har några:)
Men bara bilder o kommentarer till dom där,inget annat:tummenupp

Edit: Otydlig,det är såklart fritt fram att bara gå in och kommentera bilderna där!

Bilder: KFV - Gänget

Last edited:

Nitro

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Nope såld
Jahoja! inge mer hojåkande på nån vecka fan!!! skulle man upp o bakhjulet när man visste att hjullagret var kasst! kom hem vid 23:00 tog lång tid att vänta på släppkärra :gnissla .. hörs syns, missar mälaren runt :gråta men ni får ha det så trevligt!

Last edited:

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Jahoja! inge mer hojåkande på nån vecka fan!!! skulle man upp o bakhjulet när man visste att hjullagret var kasst! kom hem vid 23:00 tog lång tid att vänta på släppkärra :gnissla .. hörs syns, missar mälaren runt :gråta men ni får ha det så trevligt!

Edit:

Den där stackars skatan på bilen... jovisst var det vi som stod och glodde på den Haha! :crash

Tråkigt det där med bakhjulslagret,men det borde inte ta allt för lång tid att fixa va:va
Du är nog snart tillbaka:)

Var kanske lite otydlig,men det är såklart fritt fram att komentera bilderna i den nya tråden direkt där alltså!
Ville bara få fram att vi försöker hålla isär trådarna,kommer säkert bli fler med tiden:tummenupp

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89

Plocka bort lagret och så åker du till Slangsnabben och köper nya,,, snabbt billigt och bra service.

Nummer står på lagret 1 bokstav och 4 siffror tror jag.

JH85

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Speed Triple
Tänkte åka en sväng idag, ej bestämt någon destination men är lite sugen på söderköping. Åker upp till macken vanlig tid.... Häng på! :tuttar

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
Tänkte åka en sväng idag, ej bestämt någon destination men är lite sugen på söderköping. Åker upp till macken vanlig tid.... Häng på! :tuttar

Sörping you say eeeh... =D
Låter intressant... hmmh.. skall duscha på saken. :D

Gällande drams bakhjul så bör nog alla lager bytas, men det faktum att lagren fuckade sig beror på att en distans mellan lager och sving som fattades.
Såg inte så snyggt ut på fästet för bakoket samt bultarna för skivan bak heller. =(

EDIT : Efter att ha konsulterat min bankbok kommer jag hoppa över dagens åkande.

Hoppas ni andra får en trevlig åktur, och ät inte för mycket glass. =D

Last edited:

Blåbär

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Suzuki SV650S
Ny här på tråden!
Vill tacka för sällskapet hem från BKK Sviesta den 22/7.:tummenupp
Jag fick mersmak och provar igen!!

Jag tänker ta mig en ny tur på Sviesta den 24/8 :)
Är det någon mer som tänker åka så kan vi väl åka tillsammans från K-holm?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM