Samåka '07: KFV - Gänget

Status
Ej öppen för fler svar.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Lammelerna är slut, byt dem så är det bara att gasa på sen :)

Säg inte sådär...
Om det är så, kommer inte jag vara med och åka på bra länge. Har inte råd att laga dem just nu... =(

Efter att ha tagit mig en titt i Teknik/mekhörnan så verkar det inte bättre än att jag får byta lameller och därmed oljan också.

Detta betyder att jag kommer sitta utan hoj i åtminstone två veckor till då jag helt enkelt inte har råd just nu.... =(

Last edited:

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Är det nån som ska ut å åka idag?
Jag å ev 2FAST4U ska ev ut å ta en sväng.

Inte eventuellt det är spikat !!!
Nån mer som är sugen på o ta en kul sväng ?

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så
Säg inte sådär...
Om det är så, kommer inte jag vara med och åka på bra länge. Har inte råd att laga dem just nu... =(

Efter att ha tagit mig en titt i Teknik/mekhörnan så verkar det inte bättre än att jag får byta lameller och därmed oljan också.

Detta betyder att jag kommer sitta utan hoj i åtminstone två veckor till då jag helt enkelt inte har råd just nu.... =(

om du har ny olja så är det väl bara att hälla tebax den när du bytt lameller som förövrigt inte brukar kosta mer än runt 800:-. Enkelt att göra själv, tar nog inte mer än 1 timme eller 2.:)

Nitro

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Nope såld
Fint Väder perfa för en hojtur ju , samlas vid lilla OK/Q8 nu ikväll kl 18:00 för dem som är sugna :tummenupp .

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
om du har ny olja så är det väl bara att hälla tebax den när du bytt lameller som förövrigt inte brukar kosta mer än runt 800:-. Enkelt att göra själv, tar nog inte mer än 1 timme eller 2.:)

Skall kolla vad det kan vara i morgon.

Har fått tips om att det kan vara slavcylindern eller tryckstången som kärvar. skall kolla upp dessa först innan jag ger mig på lamellerna.

En lamellsats kostar 560 och nya fjädrar 90, men det är tyvärr mer än jag har råd att lägga ut just nu då jag köpte ny hjälm och fotpinnar denna månad, och det har ju gått på en del.

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Tråkigt med hojen Eniac, tråkigt att sånt alltid ska hända under sommaren, varför kan den inte bara säga till under vintern att något är fel:)!

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Säg inte sådär...

Kolla priset på http://www.louis.de/ köpte kopplingspaket till min Ninja 40% billigare.

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Vilket jädrans skitväder,har pratat om Svartå på Onsdag,men det får väl visa sig:va
Tur vi åkte en sväng i Fredags:)

Eniac/hedskold : Hoppas ni hinner få ordning på hojarna,nu fick ni lite fint fixar väder:tummenupp

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Nu har vi ett eget forum under GRUPPER I SVERIGE:tummenupp

Heter KFV - Forumet (gäller alltså Katrineholm,Flen & Vingåker)

Bättre vet jag inte än:confused: Men titta gärna in där får vi se...

Nitro

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Nope såld
Trevligt så nu skall vi skriva där i stället då :va? , Vadå det regnar ju inte på med vinterkläderna sen ähh det bara rulla :D

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Trevligt så nu skall vi skriva där i stället då :va? , Vadå det regnar ju inte på med vinterkläderna sen ähh det bara rulla :D

ja,kanske:va Antingen flyttar vi över den här tråden dit eller så kör vi vidare här,vad säger ni:confused:
Vi kan ju inte vara på två ställen!?!

KFV - Forumet eller under Träffar/Samåkning ??

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
Jag kommer inte åka denna vecka p.g.a min koppling.
Beställer en ny på fredag.

Har man inte pengar så har man inte...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha