Samåkning för 125cc i Stockholm

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Det är vanlig körning på tuvängen på lördag!
tycker ni borde åka dit och köra :)
själv är man ej i sthlm i helgen men någon tror ja ni kommer känna igen på plats.

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Kommer det nån film från körningen? :D Kollade på fjollhoj men där såg jag inte heller något

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
Göran (en av instruktörerna) under dagen håller på att redigera klart allt just nu.
Så vi hoppas på att se en film denna vecka :)

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
Fjollhojsdagen 25 maj 2010

Tvåtaktsröken låg som en dimma över Tuvängens gokartbana förra året och nu är det dags igen!
Äntligen är fjollhojsdagen tillbaka!

Förra året gjorde vi succé med fjollhojsdagen där många 125or kom och körde på Tuvängens gokartbana.
Nu är dags igen! Den 25 maj smäller det och i år ska det banne mig vara blårök över hela tuvis :fakta
Denna gång hoppas vi att alla som var med förra året kommer och vi hoppas på att deras vänner också kommer.

Vi kommer att köra samma koncept som förra året, dvs vi har en egen grupp för 125or och mellanhojar så man inte känner sig stressad av annat löst folk.

Det spelar ingen roll om du är erfaren eller nybörjare, alla är välkomna och du kommer att ha grymt skoj oavsett vilken hoj du kör! Du som inte har körkortet än för A1 kan självklart komma och köra så länge du har med dig din handledare som får stå vid sidan av banan med avund ;)

Tider, datum och annat viktigt

-Vi kör den 25 maj

-Körningen sker mellan 18-21, alltså en kvällskörning!

-Inskrivningen sker mellan 17.00-17.45 KOM INTE FÖRSENT!

Hojen måste vara trafiksäker, alltså däck måste ha godkänt mönster, bromsar måste vara i bra skick, kedja skall vara riktigt spänd (många missade detta förra året).
Utrustning som är anpassad för mc körning är också ett krav, alltså ryggskydd, handskar, stövlar, hjälm, skinnställ, allvädersställ eller dylikt.

Vi kör fyra pass, därmed får deltagarna lika mycket körtid som man normalt har på en traditionell lördagskörning.
SMC ställer upp med erfarna instruktörer och vi törs garantera att du får en minnesvärd kväll som du sedan vill återvända till nästa gång det ges tillfälle.

Fika & mackor serveras till billig penning.
Om du inte hittar till Tuvängen kan vi anordna en samkörning dit från olika delar av Stockholm.
Samåkningsinfo kommer du hitta här i tråden eller på www.fjollhoj.se

Kostnadsfri förhandsbokning finns för oss som skall köra på fjollhojsdagen och det bokar du här http://boka.smcsodermanland.se

Mer info om kvällen hittar du också på smc's hemsida http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=7381
Jag hoppas att många kommer på denna kväll samt att ni får en sjukt rolig kväll!

Ps. Är folk hungriga efter körningen finns restaurangen gyllene måsen i närheten som vi kan käka på efteråt.

ifoxx

Young and wild!
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Yamaha YBR125 -05
Tja, härligt!!!
Såg att man kan köra vid andra tillfällen också, kan man boka alla platser eller är det som förra året att bara hälften kan bokas?

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
de andra körningarna du kan boka via länken är för SMC södermanland alltså du måste bo i södermanland för att kunna köra de dagarna.
Dock gjorde vi ett undantag på denna 125 dag och välkomnar alla med 125a!
Sedan kör ju SMC Stockholm på tuvis. Gå in på deras sida så lär du hitta vart du kan förboka!

ifoxx

Young and wild!
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Yamaha YBR125 -05
Ok, om man bor sörmland men har ett sthlm kort går det? tack för svaret ;)

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Känns som att denna tråd inte syns så mycket! Man måste ju gå in i undermenyn "träffar och samåkning" för att ens se den, och här är ju inte alla och rotar var dag precis!
Kan man inte lägga ut den under 125 delen.. Eller göra en ny tråd där om 125-dagen?

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
GasGas EC 300 E
Kanske inte helt fel...
Jag ska iaf dit. Var där förra året med och det är galet roligt! :) En helt annan grej än att köra på gata. Jag tänkte nog samköra med en kompis eller två från Täby, så om någon bor på norrsidan kan ni åka med oss om ni vill. Skicka ett PM. :tummenupp

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Min hastighetsmätarvajer är av, men det finns inget krav för att ha fungerande hastighetsmätare va? :) får väl köra med GPS annars...

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Jo, som sagt brukar vi tom tejpa över hastighetsmätaren då man inte vill bli distraherad av denna!
Lysen behöver ej tejpas, men backspeglarna kan vara bra att tejpa eller vända bort så att man ej störs/blir stressad av att det ligger någon bakom!
Verkar som att vi blir några st också!
Så grymt kul :)

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Måste ju komma i år igen, var grymt kul sist och sen finns det fortfarande lite mer att arbeta på :D

Kanske inte helt fel...
Jag ska iaf dit. Var där förra året med och det är galet roligt! :) En helt annan grej än att köra på gata. Jag tänkte nog samköra med en kompis eller två från Täby, så om någon bor på norrsidan kan ni åka med oss om ni vill. Skicka ett PM. :tummenupp

Hittar verkligen inte dit så om jag skulle kunna möta upp er någonstans på vägen så skulle det vara bra :D

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
Kul att folk vill komma!
tyvärr kan jag inte hjälpa folk att komma dit pga slutar inte jobbet för ens klockan 17.00.

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
GasGas EC 300 E
Måste ju komma i år igen, var grymt kul sist och sen finns det fortfarande lite mer att arbeta på :D

Hittar verkligen inte dit så om jag skulle kunna möta upp er någonstans på vägen så skulle det vara bra :D

Självklart! Jag skickar ett PM med mitt mobilnummer. Men vi kan ju höras via PM när det börjar bli dags. ;)

Har förresten planer på att åka till tuvis nu på lördag också, om någon har lust så är det ju bara kul att vara fler. ;)

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
har rätt stora problem med motorn, den skar, bytte ut den å nu vibrerar den utav bara helvete :( men ska försöka få i ordning skiten tills tisdag, men går det att avboka körningen så kommer jag dit om jag får den att gå ordentligt vilket jag hoppas på, blir det straff avgift eller liknande om man bokar och inte dyker upp? ska nog ta och maila smc, vad tycker ni?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...