Samåkning i Lund

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
fan vad det var bull på ducati... skulle varit en gräsmatta man kunde legat o slappat på ju... var ännu sämre hos BMW... vi skulle kört en vanlig runda istället

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
zx7r
hmm kan inte skicka så stora filer via mail. Adda mig på icq eller msn så kan jag skicka mina där. BTW Ja fy satan vad underbar 1098S var, älskade allt med den... måste bara hitta 240k nu......

Last edited:

sgadd

Drömkillen..
Gick med
27 Mar 2005
Hoj
CBR600 -92
Ni som tog bilder.. kan ni skicka dom till mig

Jag la upp mina bilder på

http://89.253.77.19/bilder/20070415_Ducati_test/album

Mest egobilder.. på mig och 1098S
Man fick jobba för att hålla framhjulet i gatan.. :yoparty
När jag skulle köra hem med min CBR600 trodde jag motorn pajat.. det hände ju inget när man vred på rullen.. jämfört med 1098S alltså. [snålmode på] Men jag kanske lever lite längre på min hoj.. [snålmode av]

Tack för tipset om provkörningen.. Nästa gång ska jag köra direkt till anmälningsbordet och lämna in en lapp utan att först drägla över hojarna.. det var minst 9 pers som köm före mig pga det.. :huvet

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jepp, 1098'an var verkligen aptråkig :gnissla

Eller inte. Bara att börja spara. Säljer jag bilen och båda hojarna så är jag nog fortfarande 100 lappar kort men man kanske kan nöja sig med en "vanlig" 1098a och inte den testade 1098S, det var väl 40-50 papp i skillnad mellan dessa.

Tog några bilder med antik mobilkamera som kanske kommer upp om jag får tid över...

Edit: Se hur uttråkad jag ser ut -> http://89.253.77.19/bilder/20070415_Ducati_test/IMG_3286.JPG

Last edited:

snafets

Det tar sig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-05, Multistrada-07
MåndagsGaZZ? 070416

Nu får vi sluta att drömma om italienska delikatesser och inse att det vi har, det duger. :va Någon som är sugen på en runda idag vid 16 tiden?

Eslövsrundan kanske?

/S

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Var o försökte lära mig använda min nya kamera i lördagskväll.. så det var lite bilder från motardmaffians lekstuga. några blev bra dom flesta vart kass. Måste skaffa mig ett teleobjektiv.. men håll till godo med vad som blev bra. orkar inte länka till alla bilderna så ni får kolla in hela albummet själv på pixbox.

9185011.jpg

9185017.jpg

Länk till hela albumet
http://www.pixbox.se/alb356662

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Jag la upp mina bilder på

http://89.253.77.19/bilder/20070415_Ducati_test/album

Mest egobilder.. på mig och 1098S
Man fick jobba för att hålla framhjulet i gatan.. :yoparty
När jag skulle köra hem med min CBR600 trodde jag motorn pajat.. det hände ju inget när man vred på rullen.. jämfört med 1098S alltså. [snålmode på] Men jag kanske lever lite längre på min hoj.. [snålmode av]

Tack för tipset om provkörningen.. Nästa gång ska jag köra direkt till anmälningsbordet och lämna in en lapp utan att först drägla över hojarna.. det var minst 9 pers som köm före mig pga det.. :huvet

okej vi sammlar alla på fyllegnu.com. Adda dig på msn om du vill skicka dom där sen

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nu får vi sluta att drömma om italienska delikatesser och inse att det vi har, det duger. :va Någon som är sugen på en runda idag vid 16 tiden?

Eslövsrundan kanske?

/S

Baha..... Marie blir så jävle ledsen att hon inte har något att köra på... Abstinens.......

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Haha...jag besiktigade idag.
MITT slipon tittade han inte ens åt. Blinkersarna anmärkte han på att "dom leysår litta vitt...deu faor niog bytta lampår" :huvet
O allt han gjorde var för att understryka att "Han hade minsann keort hoj i 12 aår!"
Voine voine....sen vred han på styret fram o tebaga i säkert 5 min. Han ville hitta ngt fel som KUNDE 2:a mig. "De e litta trööögt!" (Jaja...)
Med en stiligt undanglid så sa jag: "Det måste vara guld o besiktiga hojar, menar..få testa lite olika?"
"Naää...det bleir såom att keora beil te sist" Inge kul alls då :rolleyes:
Men han visste var alla felen satt...för han hade kört hoj i 12år. :D

Hjullagerna kunde han inte kontrollera..."Du har jo inge centralstöd" Nä, tro fan att jag inte har det.
"Men jag kan lyfta upp den på sidostödet"
"Naää..det aär jo tungt!"
Anmärkning: Hjullager ej kontrollerat

Han anmärkte inte på vibrationerna i styret vid inbromsning......:D

...för han visste ju hur allt skulle vara...han hade ju kört hoj i 12 år!:yoparty

fargo

gammelsmurf
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
gt550
Grattis till en "trevlig besiktningsman"! :D :D :D

Anmärkning: Hjullager ej kontrollerat

Fick likadant i Ystad, så länge man inte har centralstöd kollar dom tydligen inte hjulagerna. Det är väl antagligen för att ha ryggen fri om det händer något när man vurpar och det visar sig att hjulagerna är slut.

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Grattis till en "trevlig besiktningsman"! :D :D :D

Fick likadant i Ystad, så länge man inte har centralstöd kollar dom tydligen inte hjulagerna. Det är väl antagligen för att ha ryggen fri om det händer något när man vurpar och det visar sig att hjulagerna är slut.

Njaaäääeee...flera på jobb har glatt fått ösa upp hojen på sidostödet när det ska till o kollas hjullager fram. Så det är troligtvis bara slöhet...eller nått.

Men igenom gick hojen! :yoparty
"Jau...vie ses oum tvau aur!"

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
zx7r
fan skånevårturen är ju 21:a april.. då är man i istanbul och kollar på motogp kval...

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
fan skånevårturen är ju 21:a april.. då är man i istanbul och kollar på motogp kval...

motogp kval.. fan vad trist..... :D
själv ska vi köra runt skåne med alla polarna och snacka hoj och ha den bästa tiden i våra liv.. eller hur Jkay

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
motogp kval.. fan vad trist..... :D
själv ska vi köra runt skåne med alla polarna och snacka hoj och ha den bästa tiden i våra liv.. eller hur Jkay

Jaa...begriper inte hur man kan sätta sånt tjafs framför SVT!! Menar...FINNS det bättre saker? :va
MotoGP...jaja...det heter så ja...:huvet Jag är :huvet inte :huvet avis! :huvet

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...