Samåkning i Lund

Ducati_Johan

Medlem
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
Ducati 750 Paso
Hur fort går de tpå en sådan runda då? Min hoj är ju inte den nyaste direkt, vill ju inte vara ivägen, samt att man vill ju kunna hänga med utan allt för stora problem

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750
Ducati_Johan skrev:
2147643 Hur fort går de tpå en sådan runda då? Min hoj är ju inte den nyaste direkt, vill ju inte vara ivägen, samt att man vill ju kunna hänga med utan allt för stora problem

det kommer att vara i lugnt tempo, ska bara styla lite inne i stan för brudarna
:tuttar får se om vi hittar eddi och ooooops sen..

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Tack Eddi och ni andra för en nice runda :) Alltid kul o köra/flabba med er! :tummenupp

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Ooops skrev:
2148773 Tack Eddi och ni andra för en nice runda :) Alltid kul o köra/flabba med er! :tummenupp

ja alltid skoj! ses ikväll om jag hinner.. men det ska jag fan ta mig göra

jag hinner!!!!!!!

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Säjer bara en sak!

BILAR!! :mad:

Jag höll på att sluta som en kylarprydnad idag i Trollbergsrondellen. :gnissla
Jag kom från norra delen (bollhuset på vänster sida o SHELL macken på höger) och skulle rakt fram. Mitt i rondellen så blir det kö för att gående i södra delen av rondellen ska över.
Rullar sakta framåt genom rondellen för jag har ingen brådska och kön rör sig inte. DÅ, helt plötsligt, får en RÖD volvo 245a för sig att NU ska han minsann fram!!! Jag ser som hastigast att han är på kollisionskurs och får stopp på hojen och trycker mig bakåt så jag får hojen i bakåtrörelse. Den DUMME jäveln bara rycker på axlarna o kör vidare medans jag skriker i hjälmen, räcker finger och hötter me näven åt honom.
Tittar mig omkring då ser jag 2 bilar vars förare sitter med gapande käftar o bara glor. Dom hade uppenbarligen sett alltihop för den ene bilen rullar förbi med nervevad ruta och säjer "Det kunde gått riktigt illa!"

Jotack...påminn mig....

Idioter säjer jag bara!! :mad:

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
JKay skrev:
2151403 BILAR!! :mad:

Jag kom från norra delen (bollhuset på vänster sida o SHELL macken på höger) och skulle rakt fram. Mitt i rondellen så blir det kö för att gående i södra delen av rondellen ska över.
Rullar sakta framåt genom rondellen för jag har ingen brådska och kön rör sig inte. DÅ, helt plötsligt, får en RÖD volvo 245a för sig att NU ska han minsann fram!!! Jag ser som hastigast att han är på kollisionskurs och får stopp på hojen och trycker mig bakåt så jag får hojen i bakåtrörelse. Den DUMME jäveln bara rycker på axlarna o kör vidare medans jag skriker i hjälmen, räcker finger och hötter me näven åt honom.
Tittar mig omkring då ser jag 2 bilar vars förare sitter med gapande käftar o bara glor. Dom hade uppenbarligen sett alltihop för den ene bilen rullar förbi med nervevad ruta och säjer "Det kunde gått riktigt illa!"

Jotack...påminn mig....

Våga Vägra Köer! Glid alltid genom "mellanfilen" så slipper du allt jidder! ALLTID #1 vid varje rödljus och rondell etc.. det e så gött när bilar ser att man ligger bakom och försöker lägga sig så nära "mellanfilen" som möjligt och ändå glider man förbi och kommer först i rusningstrafik.. fook em!!

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
JKay skrev:
2151403 BILAR!! :mad:

Jotack...påminn mig....

hata alla som kör bil :huvet

"jag har ingen bil därför kan jag säga så"

Kimmse

Noll Koll
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
CBR929RR FireBlade -00
ut i fina vädert

ajaj illa det där med bilar som inte är försiktiga i trafiken. men från det ena till det andra är det någon som ska ut o köra lite ida kanske runt häckeberga o närheten? är två stycken som ska ut runt 1 om någon vill på eller träffas nånstans?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Kimmse skrev:
2152484 ajaj illa det där med bilar som inte är försiktiga i trafiken. men från det ena till det andra är det någon som ska ut o köra lite ida kanske runt häckeberga o närheten? är två stycken som ska ut runt 1 om någon vill på eller träffas nånstans?

Kan väl kanske hänga på en sväng...
Häckeberga nu igen..?
Vem är du? Du och Mange?

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
jag kan följa med.. lite sen kankse heheh......

fan måste hitta några andra ställen än bara häckeberga

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Hehehe...svårt med att hitta ställen att köra på??
Dra upp till Trolleholm, där finns goa vägar! :yoparty

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
JKay skrev:
2153290 Hehehe...svårt med att hitta ställen att köra på??
Dra upp till Trolleholm, där finns goa vägar! :yoparty

känns som man bara behöver svänga fel vid häckeberga eller var som på standardvägarna så finns där med fina vägar =) har gjort så några gånger :hihi

dny

Guest
hahaha asså kim o ditt häckeberga..vad är det..typ kört där alla dagar denna veckan eller? :7peta

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...