Samåkning i Lund

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hoppas det gick bra med Ceejay också!

Nu när vädret börjar bli riktigt bra suger det faktiskt riktigt mycket att inte ha en hoj.. Det är nästan så illa så att jag hade tyckt det var okej att åka bakpå, vilket jag oftast mest uppfattar som läskigt... :gnissla

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Hoppas det gick bra med Ceejay också!

Nu när vädret börjar bli riktigt bra suger det faktiskt riktigt mycket att inte ha en hoj.. Det är nästan så illa så att jag hade tyckt det var okej att åka bakpå, vilket jag oftast mest uppfattar som läskigt... :gnissla

Starta klubb. "Vi som längtar efter att få köra igen"-klubb :yoparty

CeeJay

Semi Rookie
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Fireblade -00
Tjena grabbar.

Har precis blivit släppt från sjukan nu och kommit hem.

Har tydligen brutit utskotten på vänster sida av två kotor i ländryggen , men det är enligt läkarna ingen större fara, gör bara jävligt ont att över huvudtaget röra sig, skulle ta 2-3veckor att läka ihop sa dem.

Det var ingen rolig natt iallafall, inte mycket sömn inte, fick ligga på sträckbänken tills kl 22 innan jag fick en riktig säng, tack gode gud för morfin alltså.... Sen var högerhanden lite paj, se ut som en boll nu, och nån smäll på vänsterbenet som är lite blåslagen

Kurre3 klarade ju sig efter omständigheterna bra med tanke på hans gamla skador o det var ju jävligt skönt, vi e nog fit for fight båda två inom några veckor.

Ha det bra boys, får se när man sätter sig på en hoj igen, har inte riktigt hunnit börja fundera på den framtiden än, bara glad att man lever och inte får några men.

PS. Nån som vet vilka man ska kontakta angående olyckan, ska man ringa till polisen och prata med dem eller hur funkar det???

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Tjena grabbar.

Har precis blivit släppt från sjukan nu och kommit hem.

Har tydligen brutit utskotten på vänster sida av två kotor i ländryggen , men det är enligt läkarna ingen större fara, gör bara jävligt ont att över huvudtaget röra sig, skulle ta 2-3veckor att läka ihop sa dem.

Det var ingen rolig natt iallafall, inte mycket sömn inte, fick ligga på sträckbänken tills kl 22 innan jag fick en riktig säng, tack gode gud för morfin alltså.... Sen var högerhanden lite paj, se ut som en boll nu, och nån smäll på vänsterbenet som är lite blåslagen

Kurre3 klarade ju sig efter omständigheterna bra med tanke på hans gamla skador o det var ju jävligt skönt, vi e nog fit for fight båda två inom några veckor.

Ha det bra boys, får se när man sätter sig på en hoj igen, har inte riktigt hunnit börja fundera på den framtiden än, bara glad att man lever och inte får några men.

PS. Nån som vet vilka man ska kontakta angående olyckan, ska man ringa till polisen och prata med dem eller hur funkar det???

Låter inget skönt, men bra att det inte blev något värre.:tummenupp

Räcker nog med att ringa försäkringbolaget då de brukar hjälpa till med allt.

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
OK då ska jag ringa dem direkt

fan va skönt att de inte e värre med dig!!
jag vet inte om ni hört, men era hojar togs till ystad över natten av bärgaren, för att sedan lämnas till närmaste märkesverkstad... vi fick inte ta hand om dem som polisen sa först :mad:

CeeJay

Semi Rookie
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Fireblade -00
har som sagt lite grejer som är era. handskar solbrillor och knäpuck
.

Du sa att hanskarna var lite vita eller? I så fall är det Kurres
Solbrillorna e nog mina, e det nåt kvar av dem??
Knäpucken har jag inte en aning om vems det är, har inte fått hem mina grejer än, om det är Arlen Ness märke så är det min, om inte så är det Kurres. Vi kan väl ta dem grejerna nån dag när du e i lundatrakten, kommer nog inte ha någon nytta av dem på ett tag ändå

Tack för hjälpen därborta förresten. Hur blev det med hojarna, bara att slänga på tippen eller??

CeeJay

Semi Rookie
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Fireblade -00
fan va skönt att de inte e värre med dig!!
jag vet inte om ni hört, men era hojar togs till ystad över natten av bärgaren, för att sedan lämnas till närmaste märkesverkstad... vi fick inte ta hand om dem som polisen sa först :mad:

Har snackat med försäkringbolaget och dem skulle sköta det mesta, man får väl försöka få tag i nån på Ystadpolisen och se vad som händer nu:va

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
.

Du sa att hanskarna var lite vita eller? I så fall är det Kurres
Solbrillorna e nog mina, e det nåt kvar av dem??
Knäpucken har jag inte en aning om vems det är, har inte fått hem mina grejer än, om det är Arlen Ness märke så är det min, om inte så är det Kurres. Vi kan väl ta dem grejerna nån dag när du e i lundatrakten, kommer nog inte ha någon nytta av dem på ett tag ändå

Tack för hjälpen därborta förresten. Hur blev det med hojarna, bara att slänga på tippen eller??

handskarna e nog kurres ja.. men solbrillorna verkar okey faktiskt. knäpucken e nog hans oxå. din hoj blir nog skrotad. ramen var spräckt framme vid styret :näsblod

du ska nog tacka snubben i husbilen mest.. han var en riktig hero :tummenupp hoppas han kommer förbi om jag själv kommer i den sitsen en dag.

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
jo tackar för turen igår.... tråkigt med olyckor. jag hade iaf skitkul på lite grusvägar vid revinge efteråt...

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
hallo mannen :tuttar

hur gick de för dig idag?? fick du något bra förslag idag eller..:tummenupp :tummenupp

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Skönt att vi båda skriver hemifrån igen..

Sitter mörbultad och äter oxynorm hemma i lkpg nu. (som jag saknat dom kapslarna).

Som nån sa, vilket tillfälle att byta till bmx istället =)

edit: mina handskar, tack för det

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
Skönt att vi båda skriver hemifrån igen..

Sitter mörbultad och äter oxynorm hemma i lkpg nu. (som jag saknat dom kapslarna).

Som nån sa, vilket tillfälle att byta till bmx istället =)

edit: mina handskar, tack för det

skönt att allt är bra med er !! :)
sånt som händer och tur att det var maskinerna som fick största smällarna!

krya på er och hoppas man ser er ute snart igen !! :tummenupp

Ess2

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Hoj
Flera
från ystad , dom är rätt välkända för att vara riktigt surfittor ...

Ok
Har erfarenhet av både Ystad och Lund, "mycket duktiga" de vet precis vad som hänt och behöver därför inte ta reda på eller dokumentera fakta.
Fyller gärna i egna kommentarer och uppfattningar. som inte har något stöd, så se upp.
Kan det varit IA, PB eller JW?

Men skönt att det gick så bra som det gjorde ( viktigare än poliser med begränsad kompetens)

Last edited:

Panda

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
929-00
Beklagar det som hänt. Men ni har ju klarat er hyfsat bra ändå, vad som sägs nu iallafall....Min flickvän bröt ett utskott på en kota för två år sedan efter ett hopp ner i vattnet från en klippa. Hon hade ont i 3 veckor sedan var det lugnt.

Krya på er!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...