Samåkning i Lund

Solid snake

Guest
kolt jag hoppas jag får tillbaks aprilian
sen ska det wheeeelas:tummenupp
Jag ska inte köra mer med min 625, ute på annons som fan.

När jag får sportisen så kommer mina KTM bara stå ändå för så var det sist jag hade sporthoj, motarden stod i 2-3 veckor då. :tummenupp
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Kränga på nytt däck i Lund

Tjena, kan nån hjälpa en svenne i nöd? Jag har kört lite väl länge på baksulan på min nyinköpta (nåja, 150 mil) SV1000S. Nu har jag kommit på att jag behöver nytt däck, snabbt, för corden börjar titta fram (ja, jag är dumsnål) :gnissla :huvet

Lillemans går bort av en massa anledningar. Vianor vid Mobilia i Malmö brukar jag handla hos. Men med den här takten på slitage börjar jag luta åt att handla internetdäck själv och be nån om hjälp med påkrängning och balansering. Är det nån som känner till nån som gör det i Lund?
 

The Stiffmeister

Master of disaster!
Gick med
11 Dec 2007
Ort
Revinge
Hoj
B-King
Tjena, kan nån hjälpa en svenne i nöd? Jag har kört lite väl länge på baksulan på min nyinköpta (nåja, 150 mil) SV1000S. Nu har jag kommit på att jag behöver nytt däck, snabbt, för corden börjar titta fram (ja, jag är dumsnål) :gnissla :huvet

Lillemans går bort av en massa anledningar. Vianor vid Mobilia i Malmö brukar jag handla hos. Men med den här takten på slitage börjar jag luta åt att handla internetdäck själv och be nån om hjälp med påkrängning och balansering. Är det nån som känner till nån som gör det i Lund?

Mitonga i Lomma funkar bra för mig och är duktig:tummenupp
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
500-600 fick jag ge för att få ett bakdäck påsatt :)tuttar) i höstas, är jag ganska säker på.

svindyrt ju... då blir det nästan samma pris som o köpa av handlaren ju. jag har köpt fram och bakdäck hos hörbergs. lite dyrare däck men hade kostat samma om jag fixat däcket själv o låtit dom kränga det.
 

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Växjö
Hoj
vtr1000f
svindyrt ju... då blir det nästan samma pris som o köpa av handlaren ju. jag har köpt fram och bakdäck hos hörbergs. lite dyrare däck men hade kostat samma om jag fixat däcket själv o låtit dom kränga det.

Ja, jag reagerade också över hur dyrt det var. Monteringen av däcket brukar kosta en hundralapp mindre om du köper däcket på plats, men inte fan blir det mycket mer lönsamt för det.

Möjligtvis är Malmö MC-Service AB lite billigare. Jag kan fråga nästa gång jag pratar med dem.
 

Solid snake

Guest
Hör med däckverkstaden på Gunnesbo, ligger vid Landernäs marmor om jag inte minns fel, 100-150kr hjulet tar dem.
 

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
körning söndag kl 1200
träffas på preem kävlinge
skriv så man vet om intresse fins
 

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Växjö
Hoj
vtr1000f
Det låter intressant!

Vill någon köra tillsammans från Lund?

Jag behöver verkligen hitta lite finare vägar att köra på än motorväg och grusig traktorväg...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top