Samåkning i Lund

Solid snake

Guest
Denna tråden är helt död, jag vill ha det gamla Lundagänget som körde flera ggr i veckan.
 

tjille

Guest
Polare på besök i skåneland nästa helg, och med nytt däck bak kommer det bli ett par längre turer runt om kring. Två strypta that is, men hade varit kul att dra ihop ett gäng för de som är sugna.
 

Marhabba

aka Icebear
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Alingsås/Lund
Hoj
Hornet -07
There's a first time for everything, eller vad säger man...

Gick omkull i tisdags förra veckan. Ute vid Rögle dammar. Gick inte särkild fort, kom in i kurvan och hittar till min förvåning massor med trevligt rullgrus. Hojen lägger sig rätt omgående varpå jag flyger ut i skogen och slår ett gäng kullerbyttor. Grym tur att jag lyckades undvika alla träd. En bil på vägen stannar och ringer ambulans och efter fyra timmar på akuten, med diverse röntgen och grejs kan jag gå därifrån med en svullen axel, värkande nacke och bröst.

Hämtade hojen dan efter. Den hade följt med ner i diket, där den slog i med bakpartiet. Sen hade den lyckats snurra sig därifrån och tillbaks ut på vägen. Har gett henne en genomgång nu. Förhoppningsvis är det mest kosmetiskt...

Det jag är rädd för är om framgaffeln är blivit sned. Kan iofs vara en illusion då lampa och instrumentpanel har förskjutits. Ska plocka av detta när jag kommer tillbaks till garaget i Alingsås. När jag väl fått av det, hur kollar jag på bästa sätt om framgaffeln är sned?

Slänger upp ett par bilder...
 

Bifogat

  • _DSC0019.JPG
    _DSC0019.JPG
    177.4 KB · Visningar: 76
  • _DSC0020.JPG
    _DSC0020.JPG
    138.8 KB · Visningar: 72
  • _DSC0022.JPG
    _DSC0022.JPG
    131.9 KB · Visningar: 72
  • _DSC0023.JPG
    _DSC0023.JPG
    156 KB · Visningar: 76
  • _DSC0024.JPG
    _DSC0024.JPG
    196.9 KB · Visningar: 79
  • _DSC0053.jpg
    _DSC0053.jpg
    235.3 KB · Visningar: 80
  • _DSC0054.jpg
    _DSC0054.jpg
    235.1 KB · Visningar: 73
  • _DSC0055.jpg
    _DSC0055.jpg
    210.3 KB · Visningar: 64

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Det jag är rädd för är om framgaffeln är blivit sned. Kan iofs vara en illusion då lampa och instrumentpanel har förskjutits. Ska plocka av detta när jag kommer tillbaks till garaget i Alingsås. När jag väl fått av det, hur kollar jag på bästa sätt om framgaffeln är sned?

Slänger upp ett par bilder...


Alltid tråkigt när man kör omkull men gött att du klarade dig så bra.

Enklast att kolla framgaffeln är väl att lägga ett lagom långt vattenpass längs gaffelbenet och kolla mot en lampa. Inte det nogrannaste sättet men ett av de enklaste.
 

Marhabba

aka Icebear
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Alingsås/Lund
Hoj
Hornet -07
Alltid tråkigt när man kör omkull men gött att du klarade dig så bra.

Enklast att kolla framgaffeln är väl att lägga ett lagom långt vattenpass längs gaffelbenet och kolla mot en lampa. Inte det nogrannaste sättet men ett av de enklaste.

Tack, detta ska provas så fort jag får möjlighet
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Denna tråden är helt död, jag vill ha det gamla Lundagänget som körde flera ggr i veckan.

Bara lugn å fin, ja e' snart tillbaka igen... hojen får ja nu i veckan, sen e' de bara gipset oxå.. sen e' ja på i stort sett alltid å köra ju...

Men snälla solid, de vet du väl att jag älskar att köra med dig ju,.. du e' min idol ju:pannkyss
 

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
Denna tråden är helt död, jag vill ha det gamla Lundagänget som körde flera ggr i veckan.

vet inte vad som hänt men har väl tappat suget en hel del...hjälpte inte att man kika in på sporthoj idag efter några veckors uppehåll o det enda man kan läsa om e massa vurpor...

så jävla kul o köra ett helt gäng o vill verkligen att det ska bli nåt liknande som den sammanhållningen vi hade för 2 år sedan, men känns så svårt nu när man inte riktigt brinner för köra hoj lika mycket längre...

men vi kan väl försöka få till nån körning här i veckan nån gång...om inte annat e det väl nån runda me vilsegänget på g oxå :)

kör lugnt!

/Martin
 

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Klippan
Hoj
VTR Fajerstårm
vet inte vad som hänt men har väl tappat suget en hel del...hjälpte inte att man kika in på sporthoj idag efter några veckors uppehåll o det enda man kan läsa om e massa vurpor...

så jävla kul o köra ett helt gäng o vill verkligen att det ska bli nåt liknande som den sammanhållningen vi hade för 2 år sedan, men känns så svårt nu när man inte riktigt brinner för köra hoj lika mycket längre...

men vi kan väl försöka få till nån körning här i veckan nån gång...om inte annat e det väl nån runda me vilsegänget på g oxå :)

kör lugnt!

/Martin



Jag vill osså följa med dååååååå:gnissla
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top