Samåkning i Lund

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
jag tror jag försöker glida bort till onsdagsgazzet ikväll iallfall...meddelar om det blir ändrade planer...
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Okej nu vet jag :p hehe... Men jag är nybliven hoj ägare blir det några problem eller?

Mvh

Problem? Ja, du måste ju först göra en massa inträdesprov av ljusskygg karaktär under tiden du är hangaround, vilket du kan vara i upp till ett år. Sedan kanske du tas upp i gänget. Typ. Eller. Nja. Så är det ju inte. :)

Jag skulle inte tro det är några problem att hänga med. De som kör får ju anpassa sig lite till varandra, så att ingen kör över sin förmåga och ut i diket. Enligt vad som står på sidan finns det ju olika snabbhetsgrupper, men vid den här årstiden blir det kanske bara en grupp, med tanke på att antalet deltagare antagligen är lite färre?

Har aldrig själv varit med på någon runda de haft, men funderade faktiskt lite på att sticka dit ikväll. Tråkigt att alltid köra själv och säsongen är ju snart slut, så det gäller att passa på.

Då ses vi där med andra ord? :tummenupp
 

the_seven

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2007
Ort
Malmö
Hoj
No longer...
Problem? Ja, du måste ju först göra en massa inträdesprov av ljusskygg karaktär under tiden du är hangaround, vilket du kan vara i upp till ett år. Sedan kanske du tas upp i gänget. Typ. Eller. Nja. Så är det ju inte. :)

Jag skulle inte tro det är några problem att hänga med. De som kör får ju anpassa sig lite till varandra, så att ingen kör över sin förmåga och ut i diket. Enligt vad som står på sidan finns det ju olika snabbhetsgrupper, men vid den här årstiden blir det kanske bara en grupp, med tanke på att antalet deltagare antagligen är lite färre?

Har aldrig själv varit med på någon runda de haft, men funderade faktiskt lite på att sticka dit ikväll. Tråkigt att alltid köra själv och säsongen är ju snart slut, så det gäller att passa på.

Då ses vi där med andra ord? :tummenupp

Hehehe, oj hangaround också :p.. Ja så farligt är det ju inte, låter nästan som om man vore 3 år och precis lärt sig cykla :p Ja jag tänkte skarp på att dra dit en runda, men hittar kasst i staffanstop, bor i malmö så det är ju en bit... Men va fan annars får man ju kanske vara ett par stycken bara som tar en liten runda?

Mvh
 

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
rr körningen e öppen för alla och man brukar som ovan nämnts dela upp i olika grupper men eventuellt e det få som kör nu på hösten så kanske bara blir en grupp....

man brukar stanna vid korsningar o vänta in de bakomvarande så ligger man långt bak går det lite långsammare...är man väldigt många kan det bli gummibandseffekt där det tokgazzas på rakorna o körs sakta i kurvorna längre bak i ledet...

erfarhetsmässigt så tror jag att många nya försöker hänga på de framförvarande och inte köra efter eget tempo och förmåga vilket resulterat i en hel del vurpor genom åren..

du känner själv hur redo du är och skulle du känna att det går på tok för fort så kan man ju alltid hoppa av bara de andra får reda på det..(man brukar säga detta när man stannar till o inväntar på folk vid korsningarna)...

är ett kul sätt o träffa likasinnade på iallafall!
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hehehe, oj hangaround också :p.. Ja så farligt är det ju inte, låter nästan som om man vore 3 år och precis lärt sig cykla :p Ja jag tänkte skarp på att dra dit en runda, men hittar kasst i staffanstop, bor i malmö så det är ju en bit... Men va fan annars får man ju kanske vara ett par stycken bara som tar en liten runda?

Mvh

Avståndet mellan Malmö och Staffanstorp är ju bara ett stenkast. :)

Statoil, Staffanstorp
 

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Ge fan i mig så ger jag fan i dig
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
Hehehe, oj hangaround också :p.. Ja så farligt är det ju inte, låter nästan som om man vore 3 år och precis lärt sig cykla :p Ja jag tänkte skarp på att dra dit en runda, men hittar kasst i staffanstop, bor i malmö så det är ju en bit... Men va fan annars får man ju kanske vara ett par stycken bara som tar en liten runda?

Mvh


Bor själv i malmö o tänkte ta en liten runda me RR ida. De e bara att följa 11an till Staffanstorp så kommer man till vägen mellan lund södra o Staffanstorp, där svänger man höger sen kommer man till macken nästan direkt. Annars kan vi slå följe om du känner för d. Ring mig på 0739-228757 om du känner för att köra från malmö tillsammans.

Ha de!!!
Ado
 

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
funderar lite på om man kanske inte skulle ta o försöka köra vid 5 istället från staffanstorp...blir ju mörkt snabbt... kanske ni andra e sugna...?
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag hinner nog inte idag, men ska försöka.
Var ska ni köra? Till rakan?
 

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
haha ado va fan mena du :)

ja vet inte vart rr tänkte dra men jag hade ju nöjt mig me o köra en runda i häckeberga o sen hem så man slipper mata rak väg hem från sjöbo eller var de nu slutar...

det mesta funkar för mig...
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
haha ado va fan mena du :)

ja vet inte vart rr tänkte dra men jag hade ju nöjt mig me o köra en runda i häckeberga o sen hem så man slipper mata rak väg hem från sjöbo eller var de nu slutar...

det mesta funkar för mig...

Kör ni Häckeberga är jag inte med. Har aldrig gillat det, och def inte med den här jävla hojen.. Hade inte förvånat mig om jag hoppade av vägen där ute, där är så jävla ojämnt och denna hojen studsar, hoppar, gungar, ja, u name it, för minsta lilla bula.
 

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
va fan har du köpt för nåt???

häckeberga e ju närmast...annars måste man till eslöv etc o tar för lång tid...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top