Samåkning i Lund

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
garage?

hej,
undrar om någon har ett stort garage? gärna med möjligheter att skruva, just nu står hojen längst in i mitt garage framför bilen så det är lite segt att flytta den varje gång man ska skruva...

// Jesper

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag kommer förmodligen att hänga mer här än i Malmötråden framöver när flytten till Kävlinge permanentas. Men det var inte mycket action här (ännu).

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Håller med, inte mycket action här. Hur kan det komma sig, det var ju 17 grader i skuggan idag (och ca 25 i solen:yoparty)? :va Är det ingen som är ute och kör eller? Själv har man delvis plockat isär hojen för att fixa det allra sista inför säsongen, så jag missade det fina vädret idag:huvet

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Håller med, inte mycket action här. Hur kan det komma sig, det var ju 17 grader i skuggan idag (och ca 25 i solen:yoparty)? :va Är det ingen som är ute och kör eller? Själv har man delvis plockat isär hojen för att fixa det allra sista inför säsongen, så jag missade det fina vädret idag:huvet

motorn står på bordet i garaget o gapar som en fågelunge.. men ska ihop imorrorn är det tänkt

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
motorn står på bordet i garaget o gapar som en fågelunge.. men ska ihop imorrorn är det tänkt

Jag har bara tanken avplockad och inlämnad på lack, men det är ändå svårt att köra utan den så...:rolleyes:

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Hojen är såld och hämtas i helgen, sen ska jag bara komma på vad jag ska ha för hoj istället, sen ska det köras!:yoparty

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Grattis ! fick du bra projs ? Tips SV 650 med helkåpa, ER6-f, kanske en Fazer 600 ?
Powerglide var du på MC-huset idag ? såg en svart-gul K1200 parkera men sen såg jag inte dig

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Nop.
Har jobbat idag. Varit på banken i Lund. Samt testat ut en ny sträcka mellan Kävlinge och Lund.

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Hallå boys and girls. Jag har letat efter garage/mekplats rätt länge i Lund men inte hittat nåt bra alternativ, så nu tänkte jag ta saken i egna händer och leta efter ett objekt som man kan dela med andra. Tänkte mig en månadsavgift på upp till tusen spänn för min del, men det går ju att få ner med fler intresserade.

Eftersom gemensamma utrymmen är ett helsike att hantera när det gäller att låsa, ha förfest, släppa in kriminella polare och sådant (hade replokal i tonåren), så bör man vara inställd på att förbinda sig att följa regler för verktygslån, tider för att starta och varva motorer, låsa och stänga av utrustning och så vidare. För att inte tala om att sköta månadsbetalningarna. Allt för att kunna ha så bra förhandlingsläge som möjligt med ev hyresvärd.

Så, är du intresserad, hör av dig. Eller om du har ett mekbås och vill hyra ut det till notoriskt skötsam 37-årig väskedängare med ett hyfsat ordningssinne, ett gammalt hondaobjekt och ett glatt humör så går det också fint:D

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Kallt och blött idag :(
Nu får sakerna torka så åker jag och kollar in FJR:en imorgon när det är uppehållsväder istället.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM