Samåkning i Lund

är lätt med på en tur när vädret blivigt bättre, bra initiativ :tummenupp
ps. då jag bara är 18 och min enda tidigare erfarenhet är två år på en honda cb125, är jag inte så snabb ännu, så jag hoppas att det kan vara lite lärorikt.

Javisst!. Bor ju dryga milen bort från Lund och tankar OFTA på JET vid Hedbergs så...ja, man spenderar lite tid i Lund. :tummenupp

När jag väl bestämt mig för vilken hoj jag ska köpa ( :gnissla ) så ska jag nog kunna hänga på en sväng.

Jo men jag e ju klart på! Vet inte riktigt när jag tar ner hojen bara, den bor norröver under vintern.. karneval o allt annat tjafs (dvs promillehalt över 0.7 beräknas hålla i sig hela våren.. och jag har märkt att jag blir så mycket sämre förare då.. :näsblod (o näe, ja har inte provat.. såklart)

Edvardsson skrev:
2045834 Har inte sätt någon tråd om samåkning i Lund.

Så nu är en startad!!

Finns det fler lundabor här som vill ut och köra lite?

///Edvardsson

Oj nu blomstra denna tråden. underbart!!

Ja vädert är väldigt regnit i Lund just nu.. var ute och körde innan idag på e6.... regnade en del.. inte det roligaste man gjort.

Själv har jag haft en Honda VF750F i 3 år... blivit trött på 80 hästar så uppgaderat mig till en R1 nu. Kan inte riktigt hantera den ännu men har man något att lära sig till sommaren.

chukabowa skrev:
2046824 vi e ju några motarder som kör runt lund oxå.. men så sakta kanske du inte vill köra :tomten

Om du menar mig.. så KLART! är ingen fartdåre alls.... håller hellre runt 60-110 och busar än köra snabbt.... kankse har valt fel hoj? Men tycker denna passa bra ändå för detta ändamål :banana

Äntligen!!

Låter finnt med lite folk att köra med, jag är lätt på.
ska troligen hämta hojen från vinter dvalan till helgen, sen e jag med hur ofta som hälst.
:Bugar

Får höras vid när vädret vänder!!

/ Glans

ja kan också haka en runda beroende på vart, inte så skönt med alltför långa runder på motard... häckeberga är väl fullt med grus nu också kan ja tänka mig, fast där åker ja i diket varannan gång ändå så de kanske inte blir någon skillnad :confused:

Edvardsson skrev:
2046877 Om du menar mig.. så KLART! är ingen fartdåre alls.... håller hellre runt 60-110 och busar än köra snabbt.... kankse har valt fel hoj? Men tycker denna passa bra ändå för detta ändamål :banana

Då är du som jag! :tummenupp

PGH skrev:
2047650 Jag joinar om allt stämmer :-) PM:a sitter alltid vid datorn.

gött!

Blir det mkt bra väder med strålande solsken och 5-10 grader tar jag nog en längre runda uppåt Söderåsen. Vore trevligt med nån att fika med. Blir mest smårundor häromkring annars

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick