Samåkning i Mora,Orsa??

lanzer

Lanzer
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Mora
Hoj
Kawazaki ZX9R -98
Måste man boka in det i förväg eller är det bara att komma?

Först till kvarn gäller, inskrivning från 17:30 så man får väl vara där i tid. Första kursen i våras var det 20 pers som inte fick vara med pga att det var för många. Sist var vi runt 25 st.
 

lanzer

Lanzer
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Mora
Hoj
Kawazaki ZX9R -98
Tänkte åka från mora vid kvart i 4 i morgon, vidare mot siljansnäs så ni som kommer från sollerön kan väl möta upp vid affären i gesunda vid 4a om ni vill samåka ned till borlänge. Står det ingen där så åker jag vidare.
 

Street Bike Tommy

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Ducati Monster 900S i.e 01 Suzuki GSXR 750 97
Tänkte åka från mora vid kvart i 4 i morgon, vidare mot siljansnäs så ni som kommer från sollerön kan väl möta upp vid affären i gesunda vid 4a om ni vill samåka ned till borlänge. Står det ingen där så åker jag vidare.

ok låter bra det :)

har förövrigt varit å pratat med dom på gokart banan i mora å hört om det skulle va möjligt med att få till lite kvälls körning med hoj det värkar inte helt omöjligt heller.:yoparty

hur många kan tänkas vara intresserade av det?
 

J Brandt

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Haninge
Hoj
08 Aprillia Sxv 550
ok låter bra det :)

har förövrigt varit å pratat med dom på gokart banan i mora å hört om det skulle va möjligt med att få till lite kvälls körning med hoj det värkar inte helt omöjligt heller.:yoparty

hur många kan tänkas vara intresserade av det?

Är det fixat tills jag kommer upp så kommer jag gärna ner =)
 

LukBif

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Mora
Hoj
Honda 750
Tänkte åka från mora vid kvart i 4 i morgon, vidare mot siljansnäs så ni som kommer från sollerön kan väl möta upp vid affären i gesunda vid 4a om ni vill samåka ned till borlänge. Står det ingen där så åker jag vidare.

Åker gärna med hela vägen ifrån mora om det är okej?

Är det något mera man ska ha med sig än pengar ett glatt humör och skydd?
 

lanzer

Lanzer
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Mora
Hoj
Kawazaki ZX9R -98
ok låter bra det :)

har förövrigt varit å pratat med dom på gokart banan i mora å hört om det skulle va möjligt med att få till lite kvälls körning med hoj det värkar inte helt omöjligt heller.:yoparty

hur många kan tänkas vara intresserade av det?

Du kan räkna in mig direkt:) Jag har nog 2 till som kan vara intresserade.

Åker gärna med hela vägen ifrån mora om det är okej?

Är det något mera man ska ha med sig än pengar ett glatt humör och skydd?

Klart du får åka med, ju fler destå roligare. Vi ses på kajen ca 15:45 och ta med dig en vattenflaska, kan behövas.
 
Last edited:

TOREGARD

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Mora
Hoj
SUZUKI GSX-R 1000
ok låter bra det :)

har förövrigt varit å pratat med dom på gokart banan i mora å hört om det skulle va möjligt med att få till lite kvälls körning med hoj det värkar inte helt omöjligt heller.:yoparty

hur många kan tänkas vara intresserade av det?

Räkna me mig också!!
 

lanzer

Lanzer
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Mora
Hoj
Kawazaki ZX9R -98
Tack det samma. Vi får väl hoppas att det blir fler ifrån mora som vill följa med nästa gång. Nästa körning är Måndag 18/7 kl 17:30.
 

lanzer

Lanzer
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Mora
Hoj
Kawazaki ZX9R -98
Har försökt hitta mer info om hur anmälan går till för körningen i Älvdalen men hittar ingen. Jag vill dit och åka. Nån som vet nått mer?
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Fan, jag mailade till ägaren i början av året om det fanns nåt sätt att få hyra banan på/köra men han svarade aldrig..

Ska maila SMC för den kursen SKA jag köra på....
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Är det ingen som ska ner till Bikeweek i Karlskoga Gelleråsen? Passa på att köra bana! Till helgen är det dessutom Scandinavian Open i Roadracing. Jag kommer ursprungligen ifrån Mora och tävlar i Superbike både lördag och söndag. Har nr 12. Kom förbi och prata lite skit om ni har vägen förbi :)
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Är det ingen som ska ner till Bikeweek i Karlskoga Gelleråsen? Passa på att köra bana! Till helgen är det dessutom Scandinavian Open i Roadracing. Jag kommer ursprungligen ifrån Mora och tävlar i Superbike både lördag och söndag. Har nr 12. Kom förbi och prata lite skit om ni har vägen förbi :)

Har det i tankarna absolut! Nån mer som är sugen?
En dagstur fram&tillbaka?
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Annars är det bankörning för gat hojar imorgon och på onsdag och licenskörning på efm. Jag skrotade i söndags men hoppas få ihop hojen tills på lördag. Annars lånar jag teamets ERF hoj.
Kul om några kollar in i mitt tält! Tyvärr kan jag inte hjälpa er med tips på spårval på Gelleråsen för jag hittar knappt runt själv :)
 

lanzer

Lanzer
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Mora
Hoj
Kawazaki ZX9R -98
Fan, jag mailade till ägaren i början av året om det fanns nåt sätt att få hyra banan på/köra men han svarade aldrig..

Ska maila SMC för den kursen SKA jag köra på....

Jag har kört på den banan tidigare och den är ganska rolig. Det tråkiga är att orginalsystemet åker på för annars låter den för mycket.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top