Samåkning i Nynäshamn - Torö

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
jag vet hur man kör, jag funderar på om jag skaffa körkort eller inte. Det är JAG som bestämmer det, inte ni.. Så sluta moralpredika mig tack!

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Haha, jag har haft 3 fiddys, 2 midsize hojar, 2 moppar och nu en RS 125, men inte fan kör jag på vägen utan kort för det..

Bara för att du kan hantera motorcykeln betyder det inte att du vet hur det går till i trafiken!

Haha, det är ju bara en lista med skräp. :banana

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Blir bara massa skrot att plocka upp om du ska hålla på så, visst du kanske är duktig förare och kan köra i trafiken, men bevisa det då!

Ta körkortet på kort tid utan att kugga på något så kan jag ta tillbaka allt :tummenupp

Fick ett lysande exempel på vad som kan hända, kompisen körde in i sidan av en bil i 130-140, för drygt 3 år sen, och fick åka helikopter till Göteborg för att de skulle få ihop honom igen.
Visst var det så att bilen körde ut framför honom samt att föraren var alkoholist, men hade han kört 50 som det var så hade det antagligen inte hänt.

Tur nog klara han sig utan några gemen för livet fast än att han hade ben, bröst, arm och skallskador.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Varför blev den här tråden så tyst?

Ingen som vill åka med "moral kärringen"?

Och lite text till moral tanten:

Ja det är inte vi som bestämmer om du ska köra utan eller med körkort.
Har vi sagt att det är vi som bestämmer? Vi säger bara att vi inte vill ha en körkortslös tonåring som ej kan behärska sig på en gat moped.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Alanthor, du tror säkert att du är rena guden på att köra hoj, det är du inte. Du tror säkert att du är skitcool för att du törs sitta här å vara otrevlig å prata om att köra utan kort, det är du inte heller. Om du nu är så förbannat duktig så är det ju bara att köra upp, så är saken ur världen. Kör du nu så gäller inga försäkringar, olycksrisken är extremt hög, du får rejäla böter och ingen kommer att tycka synd om dig den dan du smäller. Blir du plockad av polisen utan att vurpa så kan du glömma alla former av körkort ett bra tag dessutom.

Av ditt beteende så kan man nästan dra slutsatsen att du inte ens är 16 så att du får köra upp.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Nu ska jag ut å brumma.

Nån som vill hänga på får :). Men det kan bli svårt i skogen med era låga plastmissiler :tummenupp

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Och du borde kalla dig själv för den personen som gav dubbelmoralen ett ansikte:tummenupp

Nää. Nu ska jag sluta bråka med dig :D

Gnäll SPIK(Tant med ful hat)! (This was just an joke(some of it))

Det finns risker ute i skogen också men inte lika mycket som en otränad i tät stockholms stads trafik.

PS!!! Du har inte skrivit mer i tråden på XRV forumet :mad:

Last edited:

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Nää, jag har inte funnit någon mer info ang hur mkt din hoj laddar tyvärr:(

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...