Samåkning i Värnamo i sommar???

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR600 RR -09
shit vad du var bitter :gnissla

Jag är inte alls bitter :) Vilka fördomar du har! Däremot har jag indirekt fått svar på min fråga att du inte verkar kunna läsa ordentligt eftersom du inte svarat alls på mina frågor.. :hihi

Men du, jag tror jag vet vad det är för "fel" på dig, du verkar ha vanföreställningar och grandiosa ideér om att jag skulle visa :tuttar
Kom till mig på psyk-kliniken så ska jag bota dig med lite Haldol-injektioner:D
 

Klabbe 1000

No fuck no ride
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Värnamo
Hoj
KTM 350
Jag är inte alls bitter :) Vilka fördomar du har! Däremot har jag indirekt fått svar på min fråga att du inte verkar kunna läsa ordentligt eftersom du inte svarat alls på mina frågor.. :hihi

Men du, jag tror jag vet vad det är för "fel" på dig, du verkar ha vanföreställningar och grandiosa ideér om att jag skulle visa :tuttar
Kom till mig på psyk-kliniken så ska jag bota dig med lite Haldol-injektioner:D

YES ge han lite haldol!!!! det behöver han säkert.




Indikationer
Schizofreni. Paranoida tillstånd. Maniska och organiska psykoser. Barndomspsykoser. Korttidsbehandling av personlighetsstörning med framträdande psykotiska symtom. Konfusionstillstånd hos äldre. Kräkningar, t ex vid radiation sickness.

Mycket viktig ändringKontraindikationer
Känd överkänslighet mot haloperidol eller mot något hjälpämne. Situationer med överdosering av barbiturater, opiater eller alkohol. Parkinsons sjukdom. Känd förlängning av QT-intervallet (QTc över 450 msek hos män och 470 msek hos kvinnor). Kongenitalt långt QT-syndrom. Nyligen inträffad akut hjärtinfarkt. Okompenserad hjärtsvikt. Okorrigerad hypokalemi. Arytmier behandlade med klass IA och III antiarytmika. Samtidig användning av läkemedel som förlänger QT-intervallet, såsom andra neuroleptika, klass IA och III antiarytmika, moxifloxacin, erytromycin, metadon, meflokin, tricykliska antidepressiva, litium eller cisaprid (se Varningar och försiktighet, Interaktioner). Teoretiska och farmakologiska överväganden indikerar att neuroleptika kan utlösa en hypertensiv reaktion hos patienter med feokromocytom. Inga fall finns rapporterade med Haldol.

Dosering
Akut psykomotorisk oro hos vuxna: 5–10 mg Haldol intramuskulärt eller intravenöst. Vid behov upprepas dosen efter 1/2–2 timmar, tills symtomkontroll erhållits.

Den terapeutiska effekten vid oral administrering är fullt jämförbar med den som erhålls vid parenteral tillförsel. Då haloperidol metaboliseras och utsöndras långsamt, kvarstår effekten i relativt lång tid. Dagsdosen behöver därför ej uppdelas på mer än två doser.

Oral lösning

Medföljande doseringsspruta är graderad i steg om 0,25 ml och lägsta volym som kan mätas upp är 0,25 ml (= 0,5 mg haloperidol). Den orala lösningen saknar smak och kan därför ges i kaffe eller annan dryck.

Kroniska psykoser hos vuxna

Liksom vid behandling med andra neuroleptika bör den individuella orala dosen fastställas. Behandlingen inleds lämpligen med en dagsdos av 1-4 mg (tabletter eller oral lösning). Dosen ökas gradvis under en vecka till förmodad effektiv dos, som vanligtvis bör ligga så lågt att patienten inte upplever extrapyramidala biverkningar.

Högre doser än 8 mg dagligen krävs endast undantagsvis. Doser över 6-8 mg haloperidol har i jämförande studier inte visat ge ökad antipsykotisk effekt. Vid bristande svar efter fyra veckors behandling med vanligen adekvat dosering bör plasmakoncentrationen av haloperidol bestämmas och doseringen justeras därefter (terapeutiskt område uppskattas till 10-40 nmol/
 

Vtr sp1:a

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Frkkkl
Hoj
Honda VTR SP1, Suzuki RM250
PHP:
Vill tacka suzuki tl 1000s för turen i dag han nya hoj var fin o grym:tummenupp :tuttar



Det var kanon fick igenom min nya hoj sp1:a. :banana Tur att jag han få genom den på bes idag...Innan helgen ska ju bli kanon väder i helgen.....

Har kaliz fått in mc:n i trafik för i år???

blir det någon åkning i helgen till något fika ställe måste ju lufta hojen lite :D

Tackar Twix för allt idag

Bilder är på gång på den imon

mvh Thomas:yoparty
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det var kanon fick igenom min nya hoj sp1:a. :banana Tur att jag han få genom den på bes idag...Innan helgen ska ju bli kanon väder i helgen.....

Har kaliz fått in mc:n i trafik för i år???

blir det någon åkning i helgen till något fika ställe måste ju lufta hojen lite :D

Tackar Twix för allt idag

mvh Thomas:yoparty



lägg inte på allt för många mil på hojen nu bara;)
 
Last edited:

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Ort
utanför Värnamo
Hoj
MT-07 2016
Lördagsåkning

Hej på er!

Någon mer som är sugen på att åka en runda imorgon lördag, kanske ut och titta till Bolmsöfärjan:)

Samling Stures 13.00

* jonny_jp
*
*
 

Vtr sp1:a

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Frkkkl
Hoj
Honda VTR SP1, Suzuki RM250
Hej på er!

Någon mer som är sugen på att åka en runda imorgon lördag, kanske ut och titta till Bolmsöfärjan:)

Samling Stures 13.00

* jonny_jp
* Suzuki TL1000s
*

Någon mer som är sugen på att åka en runda imorgon lördag, kanske ut och titta till Bolmsöfärjan:)

Samling Stures 13.00

* jonny_jp
* Suzuki TL1000s (med nya hojen)
*
*
*
*
*

Jag hänger på med den nya hojen:banana häng på ni andra också....
Mvh Thomas
 
Last edited:

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR600 RR -09
Jag ville inte skrämma han mer, med biverkningslistan.
NO FUCK NO RIDE!! funkar inte med dig.
Vi kör ,Ride and fuck direkt då .

Varför skulle inte det funka? Det beror väl helt på vem det är som frågar.. Jag menar.. det är ju skillnad på ride och RIDE..;)

Nu blev han tyst i alla fall, den där ungtuppen.. skönt när man får sista ordet..:hihi
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Varför skulle inte det funka? Det beror väl helt på vem det är som frågar.. Jag menar.. det är ju skillnad på ride och RIDE..;)

Nu blev han tyst i alla fall, den där ungtuppen.. skönt när man får sista ordet..:hihi

I´m back!!! mohhaa haahaa :D

jonny_jp skrev:
Hej på er!

Någon mer som är sugen på att åka en runda imorgon lördag, kanske ut och titta till Bolmsöfärjan

Samling Stures 13.00

jag å Tankis kanske kan möta upp vid färjan, få se om tiden räcker till!
 

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Ort
utanför Värnamo
Hoj
MT-07 2016
Måndagsåka

Vi åker en runda imorgon, vädret är ju på topp:banana, riktning bestämmer vi då.

Samling Stures 13.00

* eriksson.
* jonny_jp
*
*
 

Petter_Ess

Medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 640 ADV
Vi åker en runda imorgon, vädret är ju på topp:banana, riktning bestämmer vi då.

Samling Stures 13.00

* eriksson.
* jonny_jp
* Petter (borde hinna med en runda)
*
 

Vtr sp1:a

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Frkkkl
Hoj
Honda VTR SP1, Suzuki RM250
Vi åker en runda imorgon, vädret är ju på topp, riktning bestämmer vi då.

Samling Stures 13.00

* eriksson.
* jonny_jp
* Petter (borde hinna med en runda)
* Suzuki TL1000s (om jag inte få förhinder )
*
*
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top