Samåkning i Värnamo i sommar???

ToyHoj

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki SV 650, Husqvarna 258
Hejsan allihopa! Nästa helg (fre-Lör) arrangerar FMCK Eksjö (där jag är medlem) SM premiär i supermotard. Kom och kolla på killar som vet hur man sladdar på asfalt:yoparty Perfekt utflyktsmål om inte annat. Vi ses där!
 

raver

Tillbaka i småstaden (gbg)
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
¿en stor gixxe®, liten ktm
kan du vara lite mer spec.. så man inte oljar in hojen där...

hmm.
Säg att man kommer från isabergshållet och kör genom hestra med järnvägen på din vänstra sida, sen när du kommer fram till t-korset vid tappen så svänger du vänster under järnvägen och kör upp för backen och efter kanske 3km så började oljegruset i flera omgångar över hela vägen.
Hoppas du förstår vad jag menar..
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
hmm.
Säg att man kommer från isabergshållet och kör genom hestra med järnvägen på din vänstra sida, sen när du kommer fram till t-korset vid tappen så svänger du vänster under järnvägen och kör upp för backen och efter kanske 3km så började oljegruset i flera omgångar över hela vägen.
Hoppas du förstår vad jag menar..

Japp, tack!
 

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR600 RR -09
*
Eeh. har jag sagt något så korkat att vinnaren ska ha ett pris :glömdet
Jag och min stora trut.
Har inte du något förslag på andrapris? :tungan
Föresten, hur utses vinnaren:va Kanske ska samla ihop ett gäng en helg och åka sen rösta
Fast inners inne tycker jag vi borde slå ihop våra vägar och sälja kartan dyrt:tummenupp

Tja.. andra-pris får väl va en puss då ;) .. men vi kan strunta i pris hit och dit tycker jag.. äran väger tillräckligt ändå :)
Vinnaren får ju Sandolf utse såklart! Vi väntar med spänning och förväntan på hans resultat..
Visst ditt alternativ är lockande, men av någon anledning tror jag att det gänget kommer bestå av dig och mig i princip, verkar svårt att rekrytera folk till ett sådant evenemang.. med tanke på det trydande intresset för denna tävling här i tråden.. :tungan

Vad ska du göra där? Jag ska va där nästa söndag 3/5 och stå för ambulansberedskapen, syns vi kanske!


Nyfiken i en strut :tungan Vi lär ses.. då ska du få svar på din fråga :)
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
...Visst ditt alternativ är lockande, men av någon anledning tror jag att det gänget kommer bestå av dig och mig i princip, verkar svårt att rekrytera folk till ett sådant evenemang.. med tanke på det trydande intresset för denna tävling här i tråden.. :tungan

Jag tycker absolut vi ska köra på raver's förslag! :tummenupp Är gärna med på en "utflykt" i sommar till Gbg längs härliga hojvägar!!! :nicka

//Flying Finn
 

raver

Tillbaka i småstaden (gbg)
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
¿en stor gixxe®, liten ktm
Jag tycker absolut vi ska köra på raver's förslag! :tummenupp Är gärna med på en "utflykt" i sommar till Gbg längs härliga hojvägar!!! :nicka

//Flying Finn

Precis. så hinner jag fuska till med goa vägar den sista biten med :tungan
Då är vi iaf minst 4st som hänger med (för galna finnen junior släpar vi med oxå)
Så kan du få dig din puss i andra pris som du längtar efter så :krama
 

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR600 RR -09
Japp jag såg girl på anderstorp i helgen!! =)

Orättvist! Jag såg inte dig..:confused: Vågade du inte hälsa på mig ;)

Precis. så hinner jag fuska till med goa vägar den sista biten med :tungan
Då är vi iaf minst 4st som hänger med (för galna finnen junior släpar vi med oxå)
Så kan du få dig din puss i andra pris som du längtar efter så :krama

Okej visst.. Kör på! Vi kan planera redan nu.. för jag har semeeester!!:) :)
Fusk är inte tillåtet!:fakta
Som sagt jag tar en kram i första-pris, det blir bra så.. Du kan få en tröst-puss så du inte blir så ledsen för att du förlorade:D

Förresten, vart tog den där Sandolfen vägen?? Hoppas han inte åkte vilse på "mina" vägar :confused: :(
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jodå du såg mig men frågan är om du vet att det va jag =) Det va på lördagen och du stog o pratade men nån vid ambulansen ;)
 

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR600 RR -09
Jodå du såg mig men frågan är om du vet att det va jag =) Det va på lördagen och du stog o pratade men nån vid ambulansen ;)


Nää.. är det så illa... förlåt :( Usch.. jag gillar inte att jag inte uppmärksammar människor i min omgivning.. Hoppas att jag inte fick dig att känna dig osynlig..
Nej, det är klart att jag inte visste att det var du.. Då hade jag ju självklart hälsat :)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag hade en svart vit blå yamaha racing tröjja på mig "ringa a bell?" aja spelar kvitta vi lär nog ses i sommar på nån värnamoåkning !
 

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Ort
utanför Värnamo
Hoj
MT-07 2016
Onsdagsåka!

Dags o börja med lite onsdagsåka kanske?:yoparty

Stures 17.45 (så kan de "långväga" hinna med oxå)

* jonny_jp
* Goffen
*
*
*
 

Sandolf

Texas Roadrunners
Gick med
2 Jun 2008
Ort
Rydaholm
Hoj
2001, Honda NT650V Deauville
Förresten, vart tog den där Sandolfen vägen?? Hoppas han inte åkte vilse på "mina" vägar :confused: :(

Tyvärr så blev det inget test av vägarna i helgen, jag har bara kunnat kolla kartorna och det verkar vara grymma vägar båda två.
Hoppas att det snart blir tillfälle att testa dem i verkligheten.
Tack för alla vägtips!:tummenupp

På lördag ska jag testa på Gökrallyt www.hermanshedningar.se och jag hoppas jag att inget kommer i mellan det.
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Onsdagsåka!

Dags o börja med lite onsdagsåka kanske?

Stures 17.45 (så kan de "långväga" hinna med oxå)

* jonny_jp
* Goffen
* girl
* Flying Finn
*

Sen om jag hinner till 17.45, är väl knappast troligt... :brinnerup
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top