Samåkning i Värnamo i sommar???

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Ort
utanför Värnamo
Hoj
MT-07 2016
Hur mycket hojar är det i Öhr nu för tiden?
En kompis var där för nåt år sedan en onsdag och var helt själv.
Hörde att de nya ägarna inte ville ha det "klientelet" så de har sluppit mig.
Det finns ett och annat café att välja på nu för tiden.

Vi har varit där en gång i år, sista onsdagen i april, då var det ca: 30-40 hojjar, så det är inte som förr precis.. vi har dock inte märkt att de inte gillar mc.. men tråkigt om det är så.. är ett "lagomställe" om man vill träffa växjöfolket, men finns ju fler allternativ däråt oxå..

Onsdagsåka, tänkte vi kan åka o testa det nya fiket i Tofteryd, verkar mysigt.
Vi tar en liten lagom "omväg" upp dit så får vi en go runda:banana

Samling Stures 17.30

*jonny_jp
*
*
 
Last edited:

Sandolf

Texas Roadrunners
Gick med
2 Jun 2008
Ort
Rydaholm
Hoj
2001, Honda NT650V Deauville
Vi har varit där en gång i år, sista onsdagen i april, då var det ca: 30-40 hojjar, så det är inte som förr precis.. vi har dock inte märkt att de inte gillar mc.. men tråkigt om det är så.. är ett "lagomställe" om man vill träffa växjöfolket, men finns ju fler allternativ däråt oxå..

Onsdagsåka, tänkte vi kan åka o testa det nya fiket i Tofteryd, verkar mysigt.
Vi tar en liten lagom "omväg" upp dit så får vi en go runda:banana

Samling Stures 17.30

*jonny_jp
*
*
Ett annat alternativ:

small.jpg
 

twix

Memory of Shoya Tomizawa
Gick med
20 Jul 2007
Ort
värnamo
Hoj
hojlös
Då har man fått hojen:tummenupp:yoparty:banana:tuttargår som aldrig förr:)nu kan man hänga med ut igen:kär:2cool:tungan:squid

jonny_jp;4216071]Vi har varit där en gång i år, sista onsdagen i april, då var det ca: 30-40 hojjar, så det är inte som förr precis.. vi har dock inte märkt att de inte gillar mc.. men tråkigt om det är så.. är ett "lagomställe" om man vill träffa växjöfolket, men finns ju fler allternativ däråt oxå..

Onsdagsåka, tänkte vi kan åka o testa det nya fiket i Tofteryd, verkar mysigt.
Vi tar en liten lagom "omväg" upp dit så får vi en go runda:banana

Samling Stures 17.30

*jonny_jp
*twix
*
 
Last edited:

Sandolf

Texas Roadrunners
Gick med
2 Jun 2008
Ort
Rydaholm
Hoj
2001, Honda NT650V Deauville
Snart bara 1 vecka kvar...

Enligt SMHI (de med vädret alltså) så får vi ca 20 grader och sol i Rydaholm. :tummenupp
medium.jpg
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Känns inte som att träffarna du rekommenderar sandolf inte är så inriktade mot just sporthojjar men jag kan ha fel........
 
Last edited:

Sandolf

Texas Roadrunners
Gick med
2 Jun 2008
Ort
Rydaholm
Hoj
2001, Honda NT650V Deauville
Känns inte som att träffarna du rekommenderar sandolf är så inriktade mot just sporthojjar men jag kan ha fel........

Ja det tror jag att du har.
Enda anledningen till att vi valde en bild på Calles hoj är att den blir bra på bild.
Kolla in bilderna från förra året så ser du att det var väldigt blandat bland de 300 hojarna som kom.
Visst kommer det HD till Sjöholmen men det betyder inte att jag skulle vilja köra en, jag håller mig till Honda. Kawaski gubbe kör definitivt Sporthoj.
Billigare hamburgare tror jag att du har svårt att få tag på.
Det verkar som att vi får gott väder oxå.

Ang. Stockaryd så har jag ingen aning vad det är för typer som kommer dit men de har goa räkmackor och fina vägar dit.
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Då kommer min nästa fråga och obs att jag inte försöker vara lustig eller dyl utan jag bara är nyfiken, tycker du att din NT650V är en sporthoj?
 

Sandolf

Texas Roadrunners
Gick med
2 Jun 2008
Ort
Rydaholm
Hoj
2001, Honda NT650V Deauville
Då kommer min nästa fråga och obs att jag inte försöker vara lustig eller dyl utan jag bara är nyfiken, tycker du att din NT650V är en sporthoj?

På det svarar jag nog nej, men det är en hoj som ger mig mycket glädje för lite pengar och är betydligt mycket sportigare än någon med fotplattor.
Jag hoppas att jag inte blir utslängd från Sporthoj.com för detta.

Gökrallyt med Kawaski gubbe gick bra mycket fortare och troligtvis roligare än turen till Ohs med Budda som en del visst var med om, jag var inte med.
Min bättre hälft sa i komradion att det är skönt när det inte är bromsklossar framför. Hon kör också NT650V fast lite nyare för jag krashade hennes för ett år sedan.

Var går gränsen för en sporthoj tycker du?
 
Last edited:

Z1000range

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2007
Ort
I småland i mitten och lite till vänster!
Hoj
Z1000 -07 med apelsinsmak
På det svarar jag nog nej, men det är en hoj som ger mig mycket glädje för lite pengar och är betydligt mycket sportigare än någon med fotplattor.
Jag hoppas att jag inte blir utslängd från Sporthoj.com för detta.

Gökrallyt med Kawaski gubbe gick bra mycket fortare och troligtvis roligare än turen till Ohs med Budda som en del visst var med om, jag var inte med.
Min bättre hälft sa i komradion att det är skönt när det inte är bromsklossar framför. Hon kör också NT650V fast lite nyare för jag krashade hennes för ett år sedan.

Var går gränsen för en sporthoj tycker du?


Tja den får ju varva åtminstone 15tusen rpm och man ska inte ha behövt ha växlat mer än en gång innan 200km/h!:banana:tummenupp
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag va inte ute efter att kritisera om du får vara på denna sidan eller nått sånt utan mest att vi va överens om att NTn inte är en sporthoj... Lät nämligen lite så i ditt förra inlägg och för mig får du gärna vistas här va absolut inte nått sånt jag va ute efter...
 

Sandolf

Texas Roadrunners
Gick med
2 Jun 2008
Ort
Rydaholm
Hoj
2001, Honda NT650V Deauville
Jag va inte ute efter att kritisera om du får vara på denna sidan eller nått sånt utan mest att vi va överens om att NTn inte är en sporthoj... Lät nämligen lite så i ditt förra inlägg och för mig får du gärna vistas här va absolut inte nått sånt jag va ute efter...
Det var ju skönt att höra.

Att tänka på: Jag mötte några sporthojar i söndags på Laganvägen, då kom jag på att jag skulle påminna vänner som kör där att det finns personer i bil som kör rätt ut från sin lilla väg. Det är högerregeln som gäller här.
Har en kompis som blev av med kortet pga en sån person. Nu körde hon bil så hon klarade sig bra men det kan gå illa på två hjul.
 

Vtr sp1:a

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Frkkkl
Hoj
Honda VTR SP1, Suzuki RM250
mc

få se om det gick.................

Titta det gick o få in en snygg hoj på tråden hehe jag lyckades få in bilden :yoparty:banana



Någon som vet om en undertail till sp1 mkt intresserad i så fall o köpa.....

mvh Thomas
 

Bifogat

  • P1010301.jpg
    P1010301.jpg
    249.9 KB · Visningar: 43
Last edited:

raver

Tillbaka i småstaden (gbg)
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
¿en stor gixxe®, liten ktm
Kan man köra den röda saken eller är den bara fin på en bild :tungan
 

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Ort
utanför Värnamo
Hoj
MT-07 2016
Jag ställer in min onsdagsåkning, vädret verkar bli regn ikväll enligt senaste smhi kartorna...:mad:
bättre o invänta helgen istället, då blir det sommarvärme:banana

Ha det / Jonny
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top