Samåkning i Värnamo i sommar???

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
KaliZ skrev:
2483430 Är sugen här faktiskt... har ni lagt upp någon rutt?? Vart bär det hän? :va

//KaliZ

Inget spikat ännu..! :)

Jag hade på förslag igår att vi kunde åka ut mot Burseryd. Därifrån en slinga över Sjötofta, Håcksvik, Kalv, Ätran, Ö Frölunda, Ambjörnarp, Sjötofta. Har inte åkt där i år, men förra året var vägarna fina. :yoparty

Vi får väl se om det dyker upp några andra förslag...

//Flying Finn

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag vill ha en åka kråka grej för söndagen me...

Kl: 13 Stures...

1) Bazilika + :tuttar om planerna inte skiter sig
2) Flying Finn (+1?)
3) KaliZ (ska göra vad jag kan för att hinna till V-mo i tid)

//KaliZ

Edit: Efter Bazilikas inlägg blev jag fundersam nu. Växjö är ju mina nuvarnande trakter...känner inte till några goa vägar bara tyvärr.

Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Jag drar mig ut grabbar sorry... vi åkte igår istället...
Tånnö - Toftaholm - Bolmsö - Reftele - Anderstorp - Å över Cowboyland å hem... så det blev en ganske trevlig lite tur.
Så idag blir det Växjö å Alvesta.. eventuellt famåt eftermidan... men då är la ingen sugen..!?

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
MT-07 2016

1) Bazilika + om planerna inte skiter sig
2) Flying Finn (+1?)
4) jonny_jp

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure

2) Flying Finn (+1?)
4) jonny_jp

KaliZ skrev:
2483495 Jag vill ha en åka kråka grej för söndagen me...

2) Flying Finn (+1?)

//KaliZ

Edit: Efter Bazilikas inlägg blev jag fundersam nu. Växjö är ju mina nuvarnande trakter...känner inte till några goa vägar bara tyvärr.
Enligt "GPS:en" (läs: Bikemap) ska där finnas lite goa vägar söder om Växjö (t.ex runt sjön Åsnen) oxå. Kanske ska dra oss däråt istället? :confused:

//Flying Finn

Last edited:

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Honda AT -97
Hallo allihopa..
Jag vet ni har längtat efter mig och som en händelse så är jag tillbaka med min för dagen ny inskaffade KTM 660, Min drömmars dröm har äntligen blivit sann. Här har ni en bild på den, med en överlycklig carl på :tuttar

Har inte en krona kvar på kontot så nån försäkring blir det inte än.. Men när vi har råd till det blir det mkt åka av, så förbered er grabbar

Bifogat

• IMG_0189x.jpg
    IMG_0189x.jpg
    96.3 KB · Visningar: 90

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Rumpel skrev:
2484451 Hallo allihopa..
Jag vet ni har längtat efter mig och som en händelse så är jag tillbaka med min för dagen ny inskaffade KTM 660, Min drömmars dröm har äntligen blivit sann. Här har ni en bild på den, med en överlycklig carl på :tuttar

Har inte en krona kvar på kontot så nån försäkring blir det inte än.. Men när vi har råd till det blir det mkt åka av, så förbered er grabbar
hehe fett skön hoj :D
Hopas ni får många långa snabba sköna dagar ihop :tungan
själv besiktiar jag nog min hoj på tis har tid då iaf o börjat skruva ihop den ... någon som kan ta bild på skyltbelysningen på KTM640 eller 660 eller nåt så jag ser hur orginal eller mod ser ut har ingen monterad nu men jobbar på det

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
fin åkning idag även om det blev några stopp och pinkepauser. hörde precis att det var nån mc olycka i stan någon som dammade in i en golf uppe vid skrevet tror jag hoppas föraren inte blev allvarligt skadad, fick ett namn på föraren men vill inte lägga ut det här utan samtycke.....

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Becker skrev:
2484751 fin åkning idag även om det blev några stopp och pinkepauser. hörde precis att det var nån mc olycka i stan någon som dammade in i en golf uppe vid skrevet tror jag hoppas föraren inte blev allvarligt skadad, fick ett namn på föraren men vill inte lägga ut det här utan samtycke.....

Kan bara instämma tack för en fin tur. Bilder kommer upp inom kort, från delar av turen så att säga inte allt!

Hörde också om olyckan och jag vet vem det är. Nacke och rygg ska inte vara skadad. Bägge lårbenen var väl däremot skadade. Vad jag har hört :näsblod Hoppas han kryar på sig.

Och till kille som var med idag...hoppas vi ses på vägen snart igen!!!

//KaliZ

Edit: Kolla in denna hjälmen, vad säger ni grabbar. Är den hyffsad? Vill ju ha en någorlunda neutral hjälm...som passar olika skinnställ/hojjar...men är inte så jätte-sugen på hel-svart hjälm igen!

Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Rumpel skrev:
2484451 Hallo allihopa..

jap nu har du köpt dig en fin hoj.... :tummenupp

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
2006-09-24

Tack ska ni ha grabbar för en trevlig runda idag! :tummenupp Trots en hel del stopp, frivilliga som ofrivilliga, riktigt trevligt..! :)

Var rejält med folk uppe vid Skrevet när jag och DK körde hemåt genom stan...

Hoppas alla dagens inblandade klarar sig bra och snart är på benen igen!

//Flying Finn

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
Edit: Kolla in denna hjälmen, vad säger ni grabbar. Är den hyffsad? Vill ju ha en någorlunda neutral hjälm...som passar olika skinnställ/hojjar...men är inte så jätte-sugen på hel-svart hjälm igen!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Last edited:

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
MT-07 2016

Den ser ju fin ut:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...