Samåkning Skövde

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
God förmiddag

Jag såg på ditt foto Lisa att du bor nästan vid min polare. Han bor i huset under wienerbageriet, mot stan sett alltså.

Det skrivs så mycket på denna tråd nu att man nästan känner sig som en som bara tittar på. Man hinner ju inte alls att kommentera på allt som skrivs. Men i och för sig så kan man ju inte säga att tråden inte lever. Med denna takt så tror jag att vi snart har passerat 100K inlägg. Det är visseligen en bit dit.

Ledsen att inga kom förbi till jobbet igår Lisa. Men det var inga ute och åkte i kylan. Bara ett få tal.

Nej nu måste jag kobba vidare med ex-jobbet. Det känns just nu som om man har gått in med huvudet i en vägg :huvet .

/Dreas
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Slappa skrev:
Så nu när de är så mycket Skövde folk inne o småflickorna sover kan ni inte ge mig storyn på Liz gixxer? :D
//D


Nä, den storyn håller vi i Skövdetråden för oss själva!
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Psychobiker skrev:
Vadå får inte :confused: Om du åker där på en "allmänkörning" har väl inte SVEMO med att göra...

fast sWemo är kanske nån annan organisation :rofl

/Pajje

Icke! Skulle ngt hända om jag åker på en sådan tillställning ryker licensen +att försäkringen inte gäller. Det är därför. Man är försäkrad via SWEMO när man har tagit licensen.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Statoil Ryd, fredag 22 April, kl 1600

1) 2fast4hjo/2fast4some

2) Liz Gxs-R

3) X-up, Väx-up, Kräks-up, Exup :tungan

4)

5)
 

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
......
Dreas skrev:
God förmiddag

Ledsen att inga kom förbi till jobbet igår Lisa. Men det var inga ute och åkte i kylan. Bara ett få tal.

/Dreas

det är oki... när jag började så hade vi inte så mycket att vi började avv städa (att man inte får såna infall hemma) sen kom några ocvh åt och kommer en så kommer flera... alla på en gång...
 

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
......
Statoil Ryd, fredag 22 April, kl 1600

1) 2fast4hjo/2fast4some

2) Liz Gxs-R (jag kommer att komma lite sent... typ 20min)

3) X-up, Väx-up, Kräks-up, Exup :tungan

4)

5)
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Statoil Ryd, fredag 22 April, kl 1600

1) 2fast4hjo/2fast4some

2) Liz Gxs-R (jag kommer att komma lite sent... typ 20min)

3) X-up, Väx-up, Kräks-up, Exup :tungan

4) San (kommer nog tidigare till skövde ev...) smsa ni som inte jobbar, kanske fika innan kl 16:00..

5)
 

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Tibro
Hoj
cB1000R
Tjena X-UP! Vad tycker du om mitt nya utblås? Låter lika :yoparty som det ser ut!
 

Bifogat

  • blade2.jpg
    blade2.jpg
    112.3 KB · Visningar: 98

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
X-up skrev:
Icke! Skulle ngt hända om jag åker på en sådan tillställning ryker licensen +att försäkringen inte gäller. Det är därför. Man är försäkrad via SWEMO när man har tagit licensen.

så om jag har licens, och skulle komma med på SMC:s sporthojsintrutörsutbildning, då ryker licensen om jag går den utbildningen, det verkar ju helt sjukt! Jag har för fan en egen försäkring som gäller om jag vurpar, som är bättre än den på amatörlicenseni vilket fall.

Det här måste jag kolla upp!
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
LiCrO skrev:
Tjo!
Har suttit och filat på en annan design till hemsidan inte klart än men skulle gärna veta om ni tycker att jag ska fortsätta på den eller använda den gammla.

Jag har fått massor av mail i veckan angående nya inlägg i denna tråd.
På grund av detta kom jag att fundera över om det kommer vara någon liknande mailfunktion på den nya sidan? Det vore kanon om man kunde få ett mail när det kommit ett nytt inlägg eller ny tråd angående samåkning.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Om du åker på en banåkning och har licens, och på något sett är inblandad i någons vurpa, och den drabbades försäkringsbolag får nyss om detta, då är dom inte tvugna att ersätta skadan med egna pengar, utan kan kräva detta av dig. För du RR tränade i deras ögon.
Kör du däremot i licensierad grupp på banåkning, då inga hojförsäkringar gäller, då är det helt ok.
Svemo gillar inte att man åker på kinnekulle, licensens olycksfallsförsäkring gäller inte då, men dom kommer inte ta licensen, skulle nog kunna göra det men som sagt, det lär inte ske.
En privat olycksfallsförsäkring är att rekommendera, inte bara vid detta scenario, utan vid all banåkning. (vid ovanstående scenario är det ett måste)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Elgasen skrev:
Jag har fått massor av mail i veckan angående nya inlägg i denna tråd.
På grund av detta kom jag att fundera över om det kommer vara någon liknande mailfunktion på den nya sidan? Det vore kanon om man kunde få ett mail när det kommit ett nytt inlägg eller ny tråd angående samåkning.


Vi får väl ha en "tråd" där man endast har samåkningstider och en allmän "tjöttråd", en över bilder
osv. Licro hur går det med sidan?


Jörgen, 3av7, :7peta förklara nu. Vi har inga *hemlisar* :hihi

Det är inte konstigt att den här tråden jämt uppdateras då vi är 35 st i gänget. :banana
 
Last edited:

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Skövde med man, hund och barn :)
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
Tja. Tänkte bara fråga, kan inte alla lägga upp en bild på sig själva, vet att det finns bilder på forum medlemmar på SH men ändå :rolleyes: det är lättare att gå in på den här tråden. Så man känner igen varandra utan hoj å skinnställ :) Ähh det kanske var en dum idé :fatta! Nu måste jag erkänna att jag har inte läst alla tusen inlägg så det kanske finns bilder i början :confused:
 

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Gran Canaria
Hoj
2024 Yamaha MT-09
Vaektra skrev:
Tja. Tänkte bara fråga, kan inte alla lägga upp en bild på sig själva, vet att det finns bilder på forum medlemmar på SH men ändå :rolleyes: det är lättare att gå in på den här tråden. Så man känner igen varandra utan hoj å skinnställ :) Ähh det kanske var en dum idé :fatta! Nu måste jag erkänna att jag har inte läst alla tusen inlägg så det kanske finns bilder i början :confused:
Vi får ta ett gruppfoto och skriva vad alla heter
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top