Samåkning Skövde

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Elgasen skrev:
Bara Volvo för hela slanten idag... ingen hoj... tar ut hojen på måndag morgon igen...

på måndag :va

jag gjorde en miss.. tönkte på "monster" när du nämnde bandit.. blandade ihop lite :3freak
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Slappa skrev:
50 mil tot, har ni inget roligt i Skövde man kan göra eller kolla på när man ändå är där, skumt att inte nån har byggt en bro över vättern :rolleyes:
//D


Äsh 50 mil e väl inget, det brukar bli runt 30 mil varje gång vi är ute och samåker, 30 mil fre, lör, sön med andra ord. Har redan åkt 250 mil sedan skärtorsdagen.

Själva skövde e en död stad men det finns många goa vägar runt omkring och så har du bla billingen, kinnekulle, hornborgasjön, Hjo och andra småstäder runt om kring. Men har du vägarna förbi häråt så drar du väl nga rundor med oss istället för att se på sevärdigheter :va


Vi är en sevärdighet (i alla fall :tuttar )
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Slappa skrev:
50 mil tot, har ni inget roligt i Skövde man kan göra eller kolla på när man ändå är där, skumt att inte nån har byggt en bro över vättern :rolleyes:
//D


jag tror att våran turistbyra måste ha ett helvete.. för ja kan inte komma på ngt som e sevärt här iaf..
fast iofs.. vägen förbi hornborgarsjön e bra jefla grym.. snabba kurvor hela vägen istort sett.. (hade jag inte vart feg så skulle man legat 100+ hela tiden genom alla kurvor)

men cementa kan du kolla på .. och dess dagbrott.. fulare får man leta efter :hihi bra reklam för skövde när man kommer från skara hållet
 

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
......
så här ser man ut när man kör hoj i storlien...
 

Bifogat

  • PICT03711.JPG
    PICT03711.JPG
    120.9 KB · Visningar: 82
  • PICT0369.jpg
    PICT0369.jpg
    89.4 KB · Visningar: 66

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
varför får man ett sånt glatt flin på läpparna när man känner att man kör i ett tempo som för ensjälv e högt å de ändå flyter på.. de bara känns så göööötttt..
de e frihet.. får ribba när ja tänker på det.. vill ha mera... måste ut imorgon.. själv eller inte.. börjar lära mig varnhem-falköping vägen.. å den e så grim att åka på.. blir nog ett par vändor imorgon...
men iofs så skulle alla andra bränna ifrån mig.. blåbär som man är :3freak
men de skiter jag i .. för när man känner att man kör så gott man kan å de flyter e de bara.. bäst..

ribba igen :eek:ops
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
2fast4hjo skrev:
Äsh 50 mil e väl inget, det brukar bli runt 30 mil varje gång vi är ute och samåker, 30 mil fre, lör, sön med andra ord. Har redan åkt 250 mil sedan skärtorsdagen.

Själva skövde e en död stad men det finns många goa vägar runt omkring och så har du bla billingen, kinnekulle, hornborgasjön, Hjo och andra småstäder runt om kring. Men har du vägarna förbi häråt så drar du väl nga rundor med oss istället för att se på sevärdigheter :va


Vi är en sevärdighet (i alla fall :tuttar )

Tänkte mest om ni hade några goa vägar men du förstod hur jag menade :tummenupp , här är det mycket grus o landsväg inte så mycket mindre asfaltvägar. Skulle bo på västkusten där det kryllar av kurviga småvägar :yoparty

Säg till nån helg när ni ska ut ett gäng eller om ni kanske har nån träff el liknande, här har vi ju mc dagarna :D
//D



Heimdal Cementa känner jag till, är ju byggjobbare :D
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Slappa skrev:
Säg till nån helg när ni ska ut ett gäng eller om ni kanske har nån träff el liknande, här har vi ju mc dagarna :D
//D


Typ varje helg är vi ett gäng som samåker, jag och jörgen kan visa dig massor med underbara vägar :tummenupp
Kommer du hit så hoppas jag verkligen att så många som möjligt kommer och gasar

Edit, inga problem med övernattning, vi har en gästsäng, sprit och ett glatt humör. :D
 
Last edited:

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Idiot Gubbe!!!!!

Hej för helvete

Om ni som åkte med idag kommer ihåg den bilen ni körde om vi Billigehov??? En Audi Kombi, turkosgrön????? Han skulle precis svänga vänster ner till Ulveket när ni körde om honom på yttern..
Jag och San låg ju lite bakom er , ca 30 meter, och vi bromsade in och gjorde som lagen kräver. Åkte om honom på högersidan i ca 40-50 km/h.

Precis när jag och San passerar honom så tutar han för fullt. Inget med det tänkte vi.....
Sen avvek vi ju från er när ni åkte ut på Rånna vägen. Jag och San fortsatte mot Statoil igen. Vid KSS kommer Audin ikapp oss, Tutar och blinkar som fan.
:confused: :confused: Först sket vi honom, utan låg där under laglig fart och kollade på honom lite. Sen körde han satans närma oss och fortsatte att tuta och blinka!! Så vi svängde in vid statoil för att undra vad det var med han..

OOO FAN VAD VANSINNIG HAN VAR!!!!!!!!!! :confused: :confused:
han skrek och gormade att vi var vettlösa idioter som inte borde haft körkort. Han till och med hotade San med stryk för att vi sa emot han. Jag sa att vi inte hade gjort något olagligt men han gick fan inte att prata med. :3freak
Jag ska fan ringa snuten på er era jävla ligister!!!!!! Skrek fanskapet

San påpekade sedan att det inte var ifrån våra hojar utan från hans framvagn, det rök på grund av att han hade hetskört så eter oss och bromsat så mycket när han idiotkörde efter oss. Men jag fan inte.
Och vid ett sådant påpekande blev han inte glad.

Jag säger bara en sak. SATANS JÄVLA MORALGUBBE!!!! Sedan hör det till saken att han körde som en fartdåre ifrån macken igen.. Vilket folk??

SÅ nu fick vi ta skiten för er omkörning.....ni borde tacka oss. :tungan

/Dreas
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Dreas skrev:
Hej för helvete

blablabla.. iodiotgubbe

/Dreas

sånna slemskallar finns överallt.. va nån gubbe i en rostig 245 får stenåldern som trängde mig i en rondell när ja vinglade runt med polaren bakpå.. va väl 2dm från att köra in i han, å att visiret va fullt med imma hjälpte inte direkt..

iofs så körde jag ju ut framför han, men ändå.. han blinkade fan inte höger utr rondellen.. så de va väl lite mitt fel, men bromsar borde han väl ha
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Skulle det hända igen ring för guds skull; det är inte meningen att ni ska ta skit för ngt som inte ni har gjort

Satan att inte jörgen var med, han vet hur sådana ska tas.

ingen hotar san eller ngn annan i gänget med stryk det ska jag bli :tuttar för :mad: :mad:


pang barabooom crash på fanskapet bara :kulspruta
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
2fast4hjo skrev:
pang barabooom crash på fanskapet bara :kulspruta

Nu ska du inte vara sådan, gubben va ju bara avundsjuk för att inte han fick vara med och leka bland dem andra små barnen.
 

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
......
Dreas skrev:
Hej för helvete

Om ni som åkte med idag kommer ihåg den bilen ni körde om vi Billigehov??? En Audi Kombi, turkosgrön????? Han skulle precis svänga vänster ner till Ulveket när ni körde om honom på yttern..
Jag och San låg ju lite bakom er , ca 30 meter, och vi bromsade in och gjorde som lagen kräver. Åkte om honom på högersidan i ca 40-50 km/h.

Precis när jag och San passerar honom så tutar han för fullt. Inget med det tänkte vi.....
Sen avvek vi ju från er när ni åkte ut på Rånna vägen. Jag och San fortsatte mot Statoil igen. Vid KSS kommer Audin ikapp oss, Tutar och blinkar som fan.
:confused: :confused: Först sket vi honom, utan låg där under laglig fart och kollade på honom lite. Sen körde han satans närma oss och fortsatte att tuta och blinka!! Så vi svängde in vid statoil för att undra vad det var med han..

OOO FAN VAD VANSINNIG HAN VAR!!!!!!!!!! :confused: :confused:
han skrek och gormade att vi var vettlösa idioter som inte borde haft körkort. Han till och med hotade San med stryk för att vi sa emot han. Jag sa att vi inte hade gjort något olagligt men han gick fan inte att prata med. :3freak
Jag ska fan ringa snuten på er era jävla ligister!!!!!! Skrek fanskapet

San påpekade sedan att det inte var ifrån våra hojar utan från hans framvagn, det rök på grund av att han hade hetskört så eter oss och bromsat så mycket när han idiotkörde efter oss. Men jag fan inte.
Och vid ett sådant påpekande blev han inte glad.

Jag säger bara en sak. SATANS JÄVLA MORALGUBBE!!!! Sedan hör det till saken att han körde som en fartdåre ifrån macken igen.. Vilket folk??

SÅ nu fick vi ta skiten för er omkörning.....ni borde tacka oss. :tungan

/Dreas

tack... jag tror att det var jag som börja... men jag orkade inte vänta....
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top