Samåkning Skövde

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
heimdal skrev:

Då skulle du vara med mig när jag gick upp kl 0500, tog tåget från skövde kl 0600 till göteborg, arbetade till kl
1630 och tog tåget 1700 hem igen (hemma 1830 om nu tåget var i tid). Sedan kunde man sticka iväg till badhuset för att simma 2000 m och sedan vara hemma igen kl 2130, läsa lite och sedan i säng vid 2230 för att sedan gå upp igen kl 0500.

Detta gjorde man mån-fre i fyra år :huvet

:whip Vi fegar aldrig, eller :va

Får :krama 2fast4some hemma idag och i morgon istället

:huvet va långsamt vi fick köra hem, passade på att
:trött o meditera där bakpå :D Jörgen trodde att jag hade blivit allmänt :dummer HA det är skitkul o retas med jörgen, speciellt när han inte fattar vad jag pysslar med

Däcket är orginaldäcket som var med vid köpet, det ska nu bli ett hårdare som vi vet att man får ut ungefär
600 mil på.

Nytt däck när vi åker till Askersund på valborg (nästa lördag) :7peta NI fegar väl inte ut

Dreas, tänkte på den snälla gubben. Det är ju ingen ide att tuta på oss, det hör man inte i alla fall o blinkar man med helljusen så vill man raca :fakta om man det inte är lastbilschaffisar som flörtar med :tuttar :lol
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
heimdal skrev:
was me som vi kom fram te..
jag e avis på din välvårdade hoj.. skäms nästan lite när jag kommer med min smutsiga leksak

Nej, men det ska du ju inte göra! Din var ju hur fin som helst!
Den mullrade lika gott oxå. :)

Du får väl komma förbi mig för lite hojvård då. Jag har allehanda hojvårdsutrustning i garaget! :tummenupp

(Inklusive polermaskin) :hihi

/Exup
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
2fast4hjo skrev:
Då skulle du vara med mig när jag gick upp kl 0500, tog tåget från skövde kl 0600 till göteborg, arbetade till kl
1630 och tog tåget 1700 hem igen (hemma 1830 om nu tåget var i tid). Sedan kunde man sticka iväg till badhuset för att simma 2000 m och sedan vara hemma igen kl 2130, läsa lite och sedan i säng vid 2230 för att sedan gå upp igen kl 0500.

Detta gjorde man mån-fre i fyra år :huvet

:whip Vi fegar aldrig, eller :va

Får :krama 2fast4some hemma idag och i morgon istället

:huvet va långsamt vi fick köra hem, passade på att
:trött o meditera där bakpå :D Jörgen trodde att jag hade blivit allmänt :dummer HA det är skitkul o retas med jörgen, speciellt när han inte fattar vad jag pysslar med

Däcket är orginaldäcket som var med vid köpet, det ska nu bli ett hårdare som vi vet att man får ut ungefär
600 mil på.

Tror annars ni lätt kan få ut ca 20-30 mil till på det däcket, korden syns ju inte helt & hållet, fast iofs så är det ju rätt tråkigt att stå med punka 20 mil hemifrån! :hihi

Tips. Köp ett Bridgestone Battlax BT 56 FE.
Det satt orginal på min hoj när jag köpte den, & det höll i 900 mil innan jag bytte. Då hade jag även kört bana med hojen 2ggr, heldagar dessutom.
Det är ett mediumhårt däck. Så det kan ni krama ur många mil på.

Mitt framdäck, som även det är ett Bridgestone Battlax BT 56 FE, sitter på ännu & har nu rullat 1100 mil. Och som sagt, jag har kört bana ett helt knippe ggr även med det däcket. Så det har potential!

/Exup säger skål & trevlig helg till alla S.F.T medlemmar! :fyllisar :öl
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Matsoo skrev:
Ja vi får avgöra det om vi träffas på någon samåkning, skönt att man inte är ensam om att vara dålig på det. :) :)

Jag är tragiskt dålig på det. men iofs så är hojen inte den bästa wheeliemaskinen som finns heller. :rolleyes:
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
X-up skrev:
Nej, men det ska du ju inte göra! Din var ju hur fin som helst!
Den mullrade lika gott oxå. :)

Du får väl komma förbi mig för lite hojvård då. Jag har allehanda hojvårdsutrustning i garaget! :tummenupp

(Inklusive polermaskin) :hihi

/Exup


jo.. ljudet e jag nöjd med.. skulle vilja veta hur de låter när man inte sitter på bara.. hehe
sen låter de bra möet bättre när man har öronproppar också.. tar bort allt skrammel å oljud..

POLERMASKIN!!! :3freak .. eehh.. fusk...
de e oljan från kedjan som fuckar mina fälgar så de e nästan svarta.. stänker rättså bra.. & att de regnade dagen efter att jag tvättat bågen gjorde ju inte underverk för reheten heller direkt :4skrika
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
heimdal skrev:

Jag måste säga att intrycket som du ger mig heimdal, är att du är en av världens lataste och tröttaste människor. :D
Du tycks ju fan aldrig gå ur sängen. Vad har du hojen till???? Tittar du bara på den? :tungan
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
2fast4Some skrev:
Tror inte jag vågar har redan åkt 10 mil på det.Ska jag till Skövde imorgon så blir det 12mil till +det vi åker där.Så jag tror jag fegar sorry :( Men vi kommer tillbaka :fakta Så ikväll får vi :fyllisar :öl :corn Och om man har otur :zpy


Men då får jag hoppas Jörgen att du kommer göra slut på det gamla däcket lite mer inför lena när hon tar lite bilder. Det måste ju ryka lite!!!! :tummenupp
Det är ju inte så ofat man har råd att göra sådant. :D
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
2fast4hjo skrev:
Däcket är orginaldäcket som var med vid köpet, det ska nu bli ett hårdare som vi vet att man får ut ungefär
600 mil på.

Nytt däck när vi åker till Askersund på valborg (nästa lördag) :7peta NI fegar väl inte ut

Såg inte speciellt slitet ut de där däcket, ska slänga upp en bild på (Mjukis här på sh) polarens framdäck så får du se skillnaden :)
//D
 

Bifogat

  • 254324324.bmp
    129.4 KB · Visningar: 34
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Gick visst inte att lägga in en bild genom att ändra ett tidigare inlägg, har funkat förrut iaf
Testar igen!
//D
 

Bifogat

  • 254324324.bmp
    129.4 KB · Visningar: 36
  • 12.JPG
    12.JPG
    129.4 KB · Visningar: 51

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Slappa skrev:
Såg inte speciellt slitet ut de där däcket, ska slänga upp en bild på (Mjukis här på sh) polarens framdäck så får du se skillnaden :)
//D


Det har slitits betydligt mer på de 10 milen vi åkte sedan kortet togs och då puttrade vi omkring i snigelfart (laglig fart :3freak ) :rofl Det går satans så fort när väven väl är framme, speciellt då vi är två och jörgen älskar att wheila.
Vi vill ju kunna gasa utan risk. :tummenupp

:banana Äntligen har jag lyckats ta wheilibilder på 2fast4some. :banana

SKål på er :fyllisar :fyllisar :fyllisar S.F.T busfrön .
Hoppas att ngn kan ta kort när jag sitter bakpå när 2fast4some baxar. :yoparty

Jörgen har redan gått o lagt sig, antingen är det åldern eller så har han redan :fyllisar däckat
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Dreas skrev:
Jag måste säga att intrycket som du ger mig heimdal, är att du är en av världens lataste och tröttaste människor. :D
Du tycks ju fan aldrig gå ur sängen. Vad har du hojen till???? Tittar du bara på den? :tungan

hhehe..
dedär har jag hört förut..
men på helgerna vill jag helst sova.. minst 10 timmar.. sover inte så många timmar nar jag jobbar dag mellan 4 å 6 timmar bara så ja måste ta igen de lite på helgerna.. :)

men jag e inte lat.. jag e ekonomisk med energin bara..

jomen jag åker när jag vaknat.. lite senare än alla andra bara... :banana

"liiiviiing aaaafter miiiidniiight"
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
2fast4hjo skrev:
Bara :va, nä nu är det på tiden att du börjar vakna till liv.

jag menade att min sömn på dagtidsveckorna e mellan 4 å 6 timmar/dygn...
så ibland måste man ta en powernap på lunchen..
:D
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
lena.. du e smileymissbrukare..
tänkte bara hjälpa dig att inse att du har ett problem.. gå med i "anonyma smileysar" innan du hamnat för långt ner i träsket :7peta :hihi
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
blev de nått av dendär MSNadress blablabla listan?
ja kan väl börja: (så jag nångång i livet får vara på förstaplats :banana )

placering/nick/MSNadress/ICQ#

01. heimdal: heimdal@kukamail.com #37084154
02.
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.
10.
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top