Samåkning Skövde

Dr madNESS

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Skövde
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
X-up skrev:
Tråkigt 2 fast! Beklagar! Hur länge blir du av med lappen?

Var det några av er som racade fram & tebax på östra leden i kväll?
Jag hörde ylande motorer hela kvällen, även ett välbekant Honda SP-1 muller från flygfältet hördes.....kliade i fingrarna när jag hörde detta, men jag var upptagen med att tvätta bilen & måla fönster.... :(

Jag o Tony är skyldiga... var ute o kvällsvärmde motorerna :hihi

Är det någon som är intresserad av att åka till mantorp o kolla Veidec på Söndag, vi startar kl. 09.00 från Statoil Ryd isf.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Håll tummarna.

Snäll som man är har jag nu ringt upp Länsstyrelsen i Mariestad (anonymt) för att få lite info vad som gäller ang indraget körkort. (ni vet säkert en del redan, men jag är inte så insatt.) Så här ligger det till i jörgens fall.

Om ett par dagar skickas det ut ett papper där jörgen, inom 8 dagar, får fylla i "förmildrande omständigheter" och ge sin version och varför han är i ett stort behov av körkortet. :huvet

Enligt Länsstyrelsen så är det bästa att skriva att man behöver bilen i arbetet!!! istället för att skriva att man t ex behöver bilen till att skjutsa barn till dagis (i jörgens fall är det svårt att ta en tung snickarlåda på vanlig cykel och att man har långa avstånd då han bor på landet.

Vidare kan man nämna att det var lite trafik ute, ingen skymd sikt, bra väder, att han höll hastigheten vid 70-skylten (vilket de är hårda på) etc, etc. Däremot skulla man inte försöka "skylla ifrån sig" på att hastighetsmätaren visar fel, för då är det kört direkt.

Sedan tar Länsstyrelsen ett beslut (dessa fall är prioriterade enligt tjejen jag pratade med) och i bästa fall blir det bara böter. Håll :tummenupp
 

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Tofast4Hjo skrev:
Snäll som man är har jag nu ringt upp Länsstyrelsen i Mariestad (anonymt) för att få lite info vad som gäller ang indraget körkort. (ni vet säkert en del redan, men jag är inte så insatt.) Så här ligger det till i jörgens fall.

Om ett par dagar skickas det ut ett papper där jörgen, inom 8 dagar, får fylla i "förmildrande omständigheter" och ge sin version och varför han är i ett stort behov av körkortet. :huvet

Enligt Länsstyrelsen så är det bästa att skriva att man behöver bilen i arbetet!!! istället för att skriva att man t ex behöver bilen till att skjutsa barn till dagis (i jörgens fall är det svårt att ta en tung snickarlåda på vanlig cykel och att man har långa avstånd då han bor på landet.

Vidare kan man nämna att det var lite trafik ute, ingen skymd sikt, bra väder, att han höll hastigheten vid 70-skylten (vilket de är hårda på) etc, etc. Däremot skulla man inte försöka "skylla ifrån sig" på att hastighetsmätaren visar fel, för då är det kört direkt.

Sedan tar Länsstyrelsen ett beslut (dessa fall är prioriterade enligt tjejen jag pratade med) och i bästa fall blir det bara böter. Håll :tummenupp

Hoppas det löser sig, håller :tummenupp
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
dahlberg_cimf skrev:
Jag o Tony är skyldiga... var ute o kvällsvärmde motorerna :hihi

Är det någon som är intresserad av att åka till mantorp o kolla Veidec på Söndag, vi startar kl. 09.00 från Statoil Ryd isf.

Jag är eventuellt på om vädret är najs, men jag är ju duktigt sugen på att kika på R2 & ERF på Anderstorp! :va
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja vädret kan jag inte göra så mkt åt, men det vore kul om ni kom ner.
 

XJ600N

20 maj...
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000S, Yamaha WR250F
Åkning imorgon lördag om vädret håller i sig, om någon är sugen och vädret är fint så kommer mer detaljer imorgon...

1. Xj600n/Emil
2. Magnus "slaktarn"
3.
4.
5.
6.
7.
 

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Skövde
Hoj
Orange Retard Black Edition
Åkning imorgon lördag om vädret håller i sig, om någon är sugen och vädret är fint så kommer mer detaljer imorgon...

1. Xj600n/Emil
2. Magnus "slaktarn"
3. BonO/Stellan
4.
5.
6.
7.
 

monky

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Skövde
Hoj
KTM 640sm, Triumph SIII
1. Ljungqvist/Jison Ljungqvist/0703-707076
2. BonO/Stellan Larsson/0709-485813
3. Gpx/Roger Johansson 070-4055928
4. Ek/Niclas Ek 0706-481228
5. HanneZ/Hannes Bjurek 0733-299893(kör först efter 28 juni)
6. Tofast4Hjo/Lena Johansson o Jörgen Linder 070-5138277
7. Micke mä TLRen/Mikael Jansson 073-6634856
8. toodee/Isak Schmidt/0709-827427
9. LiCrO/Dennis Johansson/ 0736793575 (Så fort som jag får hojen lagad eller om det blir en ny).
10. [KoRn]/Mattias Holmberg 0708-726251
11. XJ600n/Emil Enheden 0704-779160
12. loringa/Andreas Jonsson 0735012315
13. kallesj/Kalle Sjöstrand 0702485495 (men Holmberg...du får nog ringa)
14. LO_R1/Lars-Ove Gustafsson 0733-762323
15. TV Kalle/Karl-Johan Höög 073-40 33 204
16. monky/Magnus Gustafsson/0730-309854
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Tillbaka från Hultsfred då! :yoparty
En dag tidigare än beräknat dock pga det förbannade regnet sista dagen.
:huvet

Det första man gör är ju självklart att kolla SH.com. är man beroende kanske :va näää då =)

Förbannat tråkigt att jörgen blivit av med kortet så här i början av sommaren, lider med dig :( .

Jaja... om ca en vecka rycker man in då för att försvara kung och fosterland med pennan (Värnpliktsnytt).

Ska försöka att åka så mycket som möjligt nu i veckan om vädret står på rätt sida av planeten. Kastar ut en tagg om det vankas åkning.

Ha det!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top