Samåkning Skövde

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
cB1000R
helt klart ett grymt fik grännaberget :tummenupp

Bifogat

• gränna7.jpg
    gränna7.jpg
    106.4 KB · Visningar: 67
  • gränna8.jpg
    gränna8.jpg
    120.9 KB · Visningar: 84
  • gränna9.jpg
    gränna9.jpg
    116.1 KB · Visningar: 107

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
cB1000R
Hanna gick ner för räkning efter 2 armhävningar!!! och jag som trodde du var vältränad :D

Bifogat

• gränna10.jpg
    gränna10.jpg
    115.7 KB · Visningar: 79
  • gränna11.jpg
    gränna11.jpg
    115.1 KB · Visningar: 70

norrland59

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
suzuki gsx 750r
tack

Tack för att vi fick följa med i dag, trevligt att åka med er, synd att vi var så få från stan :(
Synd att det inte fanns tid att åka en längre sträcka men det kommer fler till fällen o vi hoppas få komma till er o få guidning till läcköslott.
Vi önskar er en trevlig vecka.

Norrland&Bettan o Henrik

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
vill ut å åka nu dom i väring sa att cbrn repareras inte så nu vill ja få pengar från trygghansa fast suget efter en motard e hyfsat nu

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Klicka här & läs om lökarna som träffade Rossi nere på Assen i helgen! :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=86335

Tackar för dagens bravader! Det mesta kändes jobbigt ett tag där, men nu är det allt lite bättre.
Nästa resa ser vi till att ta med karta som back-up, så slipper ni andra vänta & vi slipper irra omkring.

/X-up

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
En goer SV
Mr San skrev:
Turen va :tummenupp idag .. trots att jag o Dreas åkte fel lite då o då ..

Det gjorde tydligen inget för vi hittade ju rätt ändå! :tummenupp Vi är ju mänskliga GPS'er. :D

Dreas

Gick med
13 Jul 2004
Hoj
En goer SV
Hej hej

Ja igår var det en lång dag. Det är konstigt. Räknar man ut hur långt vi har åkt och på vilken tid som vi har åkt sträckan så tror jag att snitt hastigheten har varit väldigt låg. Jag menar vi startade cirkus 11 och kom hem runt halv åtta. På denna tid hann vi avverka drygt 30 mil. Tar man bort en och en halv timma för rast och "mat" ( varför äter vi aldrig riktig mat när vi ute? Jag blir skit hungrig :fatta! !!!) så är fortfarande snitthastigheten låg.
Men taget i det hela så var det en rolig resa. Fast jag förstår inte varför min vänstra underarm somnade på vägen hem.? Måste ha klämt något uppe i axeln eller i armbågen. Mysko kändes det i alla fall.
Jag hoppas även att du "farfar" ( x-up) inte efter en sådan dag får för dig att köpa en så extrem hoj som duccen vad det gäller sittställning. Man led med dig när du satt och hade all sorts krämpor.
Mr San kul även att din hoj har plockats ihop och att du följde med :tummenupp . Vad sa "regeringen" när du kom 5 timmar för sent hem då? Det kanske blir mycket :Bugar och :4skrika för din del? :D

Nej nu får ni ha det så bra... vi hörs under dagen.

/Dreas

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Dreas skrev:
Hej hej

Ja igår var det en lång dag. Det är konstigt. Räknar man ut hur långt vi har åkt och på vilken tid som vi har åkt sträckan så tror jag att snitt hastigheten har varit väldigt låg. Jag menar vi startade cirkus 11 och kom hem runt halv åtta. På denna tid hann vi avverka drygt 30 mil. Tar man bort en och en halv timma för rast och "mat" ( varför äter vi aldrig riktig mat när vi ute? Jag blir skit hungrig :fatta! !!!) så är fortfarande snitthastigheten låg.
Men taget i det hela så var det en rolig resa. Fast jag förstår inte varför min vänstra underarm somnade på vägen hem.? Måste ha klämt något uppe i axeln eller i armbågen. Mysko kändes det i alla fall.
Jag hoppas även att du "farfar" ( x-up) inte efter en sådan dag får för dig att köpa en så extrem hoj som duccen vad det gäller sittställning. Man led med dig när du satt och hade all sorts krämpor.
Mr San kul även att din hoj har plockats ihop och att du följde med :tummenupp . Vad sa "regeringen" när du kom 5 timmar för sent hem då? Det kanske blir mycket :Bugar och :4skrika för din del? :D

Nej nu får ni ha det så bra... vi hörs under dagen.

/Dreas

Regerningen fick jag underhålla senare på kvällen :tungan ,så då blev hon glad igen,somnade vid 2:30.. o nu e jag på jobbet *trött*...
Hoppas det blir att åka igen snart..

Hälsningar till alla // San

Dreas

Gick med
13 Jul 2004
Hoj
En goer SV
Mr San skrev:
Regerningen fick jag underhålla senare på kvällen :tungan ,så då blev hon glad igen,somnade vid 2:30.. o nu e jag på jobbet *trött*...
Hoppas det blir att åka igen snart..

Hälsningar till alla // San

Ja ursh vad det kan vara svårt att förhandla med regeringen ibland.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Slappa skrev:
You´ve got mail bitch!

:hördu :kocko :eek:t :hihi you have a answer.

Dreas skrev:
Ja ursh vad det kan vara svårt att förhandla med regeringen ibland.

:va näääää det har jag aldrig märkt av

heimdal skrev:
:va har inte du nyktrat till än hämndattacker

25-0 till mig

gav du upp? :va :pannkyss

. :7peta ville ge dig en ärlig chans :tungan :fatta! jag har många många +poäng getemot dig.. :)

Last edited:

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
BonO skrev:
Ja då vart jag hemma. Det var en omväxlande tur i dag med div felkörningar,
ska nog hålla mig i främre delen av ledet så slipper ni längst bak mitt strulande :huvet Men 30 mil blev det och polkagrisar fick vi med oss hem i allafall :)

Tack för turen. :) Vilse kan ju alla köra och det är inte lätt att hålla ordning på 10 - 12 hojjar. Nästa tur har vi riktig mat med i planeringen :banana

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
......
bieffe skrev:
det var meningen att jag och en kopis skulle åka till spanien i dag men han krockade i dag.. det gik bra med honom men cykeln fick sig en liten smäll..
så nu står jag utan reskompis.. vill du eller någon du känner ut på en resa så är det bara säga till.. jag har semester i 4 veckor.. ring om du vill åka.. spanien eller nådon annan stans.. 0731-546619

ska du åka hoj eller vad...

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
2fast4hjo skrev:
Ang det "nya" tillfälliga flygfältet..

Vi får passa på att ta lite foton och filma (jag och jörgen vill gärna ha lite bakhjulsåkningsbilder på oss, har inga bra)

Någon som vet när det är officiell invigning av vägen :)

Var e den*nya* flygfältet ??

C.A.T

Kan själv!
Gick med
23 May 2005
Hoj
Yamaha YZF R6
BonO skrev:
Ja då vart jag hemma. Det var en omväxlande tur i dag med div felkörningar,
ska nog hålla mig i främre delen av ledet så slipper ni längst bak mitt strulande :huvet Men 30 mil blev det och polkagrisar fick vi med oss hem i allafall :)

Tack BonO för en trevlig tur med bra vägar.....även om vi alla körde lite fel men det får man räkna med.
Jag är dock mörbultad, trodde inte jag slog mig så mycket men hela högerbenet och höften är aj,aj ont med blåmärken. Motorcykeln behöver en liten ansiktslyftning men inga större skador...skall inte "stanna" i rullgrus fler gånger :huvet

Dreas

Gick med
13 Jul 2004
Hoj
En goer SV
2fast4hjo skrev:
Den nya vägen genom Skultorp. :D

Jörgen och stellan samt sebastian var där och busade på midsommarafton..

Helt otroligt C.A.T att du satte dig upp på hojen igen, speciellt med tanke på situationen innan i rondellen :tummenupp att du klarade dig med "bara "blåmärken.

Den kommer att öppna i höst.! Jag kan mycket gärna ställa upp och ta en massa bilder.Säg bara till när. Kanske kan man till och med kunde åka och ta bilder?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring