Samåkning Skövde

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Tobbe79a skrev:
Var det bara jag och Jimmie som körde fel och korsade Atlanten på hemvägen? (ironi) :rolleyes: Jag har aldrig sett på maken vilket regn vi fick åka i på vägen tillbaks till Jönköping... Bilarna körde i 50 km/h på vissa ställen. Mitt skinnställ är fortfarande dyngsurt. :död

Kull att träffa er alla iaf och rolig körning trots regnet! Hoppas vi kan rejsa ihop snart igen!

Tobbe

regnade de igår? :va
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Någon här som är bra på att ställa in visir på en Shoei?
Jag har försökt få till det, men det blir tyvärr aldrig riktigt tätt mellan hjälm och visir. :huvet

Nu ska jag åka hem och byta ut en ståltråd från en champagnekork mot en skruv och mutter.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Elgasen skrev:
Någon här som är bra på att ställa in visir på en Shoei?
Jag har försökt få till det, men det blir tyvärr aldrig riktigt tätt mellan hjälm och visir. :huvet

Nu ska jag åka hem och byta ut en ståltråd från en champagnekork mot en skruv och mutter.


ställa in?? :va

e väl bara klämma dit visiret å se glad ut?
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
X-up skrev:
Japp, själv har jag bytt visir på 2st SHOEI hjälmar idag +monterat ett pinlock på en av dem. Lätt som plätt.

Jag får det tyvärr inte tätt, blåser in när jag vrider huvudet. Det vore supersnällt om du kunde skruva lite på de nästa gång vi ses om jag har med mig passande verktyg då vill säga.

Pinlock har jag med, det fungerar över mina förväntningar!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Bike Week

SP1 skrev:
nån som vill ut och åka en sväng i morgon onsdag??

BIKE WEEK
Vi är ett gäng härifrån stan som kör till Bike Week i Karlskoga i morgon bitti kl 06.00. De som är intresserade av att haka på kan ringa på min mobil 0708-482230 strax före 06.00 så möts vi upp vid Statoil i Ryd.

Vi kör hem igen på eftermiddagen!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Elgasen skrev:
Jag får det tyvärr inte tätt, blåser in när jag vrider huvudet. Det vore supersnällt om du kunde skruva lite på de nästa gång vi ses om jag har med mig passande verktyg då vill säga.

Pinlock har jag med, det fungerar över mina förväntningar!

Nemas problemas!

Kan kika på det vid tillfälle! :tummenupp
 

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Gran Canaria
Hoj
2024 Yamaha MT-09
Lena

Hon är nu flyttad tlll Lungmottagningen.

Febern och hostan vill inte ge sig. :(

Dom har fortfarande inte satt någon diagnos.

Hon har CRP på 42, normal är ca 5-6 så hon ska ligga kvar tills hon är nere på ca 10 innan hon får åka hem.

Hon hälsar till alla. :hej
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
2fast4Some skrev:
Hon är nu flyttad tlll Lungmottagningen.

Febern och hostan vill inte ge sig. :(

Dom har fortfarande inte satt någon diagnos.

Hon har CRP på 42, normal är ca 5-6 så hon ska ligga kvar tills hon är nere på ca 10 innan hon får åka hem.

Hon hälsar till alla. :hej

hälsa tillbaka

vae crp?
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
X-up skrev:
BIKE WEEK
Vi är ett gäng härifrån stan som kör till Bike Week i Karlskoga i morgon bitti kl 06.00. De som är intresserade av att haka på kan ringa på min mobil 0708-482230 strax före 06.00 så möts vi upp vid Statoil i Ryd.

Vi kör hem igen på eftermiddagen!

attans att jag inte såg de tidigare.. hade helt glömt bort det... annars hade ja nog hängt på :huvet... att sova 3½ 4 timamr 2 nätter i rad e inge vidare om man ska iväg å köra MC å kolla racing en hel dag :3freak
 

Tobbe79a

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Blade 929 -00
Det ryktas av säkra källor att detta är hojen du går och dreglar efter Stellan.... :rolleyes: Blir det ingen R1:a nu då? :tungan
 

Bifogat

  • 3328_chopduke.jpg
    3328_chopduke.jpg
    41.5 KB · Visningar: 53

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Tobbe79a skrev:
Det ryktas av säkra källor att detta är hojen du går och dreglar efter Stellan.... :rolleyes: Blir det ingen R1:a nu då? :tungan

en fet sissybar på den å lite extra krom så går de inte hålla stellan borta från den :rofl
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
heimdal skrev:


Blodsänka då.. :tungan

Jaha..då e man hemma efter fem dagar på sjukhus, hostan är äntligen över och diagnos är nu äntligen fastställd:

...det visade sig vara/är lunginflammation..har fortfarande runt 38 graders feber så det är snart sängen för mig igen. :trött . Enligt läkaren kan febern fortsätta att komma och gå men blir det ihållande får jag åka in till Lungmottagningen igen.

Det blir pencillin ytterligare i 10 dagar + en massa andra :ätapiller och :ajjabajja från läkare: ingen motorcykelåkning :(

:tummenupp Lisa, jörgen, stellan och dreas som kom förbi och piggade upp :tuttar, speciellt lisa som körde roadracing med mig i rullstolen :lol
 
Last edited:

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
2fast4hjo skrev:
Blodsänka då.. :tungan

Jaha..då e man hemma efter fem dagar på sjukhus, hostan är äntligen över och diagnos är nu äntligen fastställd:

...det visade sig vara/är lunginflammation..har fortfarande runt 38 graders feber så det är snart sängen för mig igen. :trött . Enligt läkaren kan febern fortsätta att komma och gå men blir det ihållande får jag åka in till Lungmottagningen igen.

Det blir pencillin ytterligare i 10 dagar + en massa andra :ätapiller och :ajjabajja från läkare: ingen motorcykelåkning :(

:tummenupp Lisa, jörgen, stellan och dreas som kom förbi och piggade upp :tuttar, speciellt lisa som körde roadracing med mig i rullstolen :lol

typisk svensk sjukvård att det ska ta fem dagar att upptäcka en lunginflammation... Min farfar hade det i två veckor, sedan klarade inte hans kropp av det längre... Piggna till nu så du kan ut och åka snart. När ska du få sv:en då?
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
blä på lunginflammation.. jag hade de 1 4 veckor när ja va mindre.. inget kul alls.. å efter 2 veckor fick jag öroninflammation också, så då blev de dubbel dos av pencillin som f.ö. smakade vedervärdigt...!

har nog aldrig förlorat så mkt vikt som jag gjorde då, såg ut som om ja kom direkt från ett arbetsläger forfan :p

gött att du e på bättringsvägen iaf :tummenupp
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
HumAnyt skrev:
typisk svensk sjukvård att det ska ta fem dagar att upptäcka en lunginflammation... Min farfar hade det i två veckor, sedan klarade inte hans kropp av det längre... Piggna till nu så du kan ut och åka snart. När ska du få sv:en då?

Sv:n får jag vecka 30-31.

Det är lite lurigt när jag är sjuk (läs svårdiagnostiserad för läkare som inte är insatta i min immunbrist se http://www.sos.se/smkh/1999-29-104/1999-29-104.htm får mellan 10-15 bronkiter/år dvs luftrörsinfektioner ) men alla var superdupertrevliga när jag väl var inlagd :) , underläkaren på akuten tyckte dock att jag inte var sjuk :huvet och det var ytterst nära att de skickade hem mig i lördags :kocko om det inte hade varit för att jag tjatade att de skulle kontakta min ordinarie behandlande :Bugar läkare som turligen hade jour.

Väl på avdelningen (MAVA, medcinsk akutvårdsavdelning) blev det fart på dem och det sattes in dropp, morfinsprutor, hostmedcin, smärttableter och pencillin :jisses
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
2fast4hjo skrev:
Sv:n får jag vecka 30-31.

Det är lite lurigt när jag är sjuk (läs svårdiagnostiserad för läkare som inte är insatta i min immunbrist se http://www.sos.se/smkh/1999-29-104/1999-29-104.htm, får mellan 10-15 bronkiter/år dvs luftrörsinfektioner ) men alla var superdupertrevliga när jag väl var inlagd :) , underläkaren på akuten tyckte dock att jag inte var sjuk :huvet och det var ytterst nära att de skickade hem mig i lördags :kocko om det inte hade varit för att jag tjatade att de skulle kontakta min ordinarie behandlande :Bugar läkare som turligen hade jour.

Väl på avdelningen (MAVA, medcinsk akutvårdsavdelning) blev det fart på dem och det sattes in dropp, morfinsprutor, hostmedcin, smärttableter och pencillin :jisses


gör om gör rätt...
http://www.sos.se/smkh/1999-29-104/1999-29-104.htm

den adresen skareva :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top