Samåkning Skövde

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Var i Askersund och hörde ambulansen på utryckning. På vägen hem från Askersund är en bärgare framme och lastar på en äldre hoj/glidarhoj. Hoppas det inte var nga allvarliga personskador.

Gurra...är inte 100% säker om det var just där vi åkte igår men det var inga dåliga mängder grus de hade spritt ut. :huvet

Keiser Soze skrev:

Hm...det blev som sagt ingen hojåkning idag... :7peta tror det är dags att rota fram :whip

Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
:fyllisar

träligt att du smakade gruset gurra

funderar på om man skulle ha de som slogan på en SH tröja..
"VV... sopa kröken"

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Orange Retard Black Edition
:fyllisar

funderar på om man skulle ha de som slogan på en SH tröja..
"K-märk grusvägarna" :7peta [/QUOTE]

seayours

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
??
Hände även mig i fredags....kanske sissta åket för i år och får möte av en mobilpratande kille i en vit bil som ligger på min sida av vägen i en kurva. Försökte räta upp cykeln men kom ut i gruset och sen var det kört....
cyckeln skrapad och jag har blåmärken........ för j.la TRÅKIGT
jaja nästa år är den fixad och klar för körning igen./ sjödin

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
SP1 skrev:
Hände även mig i fredags....kanske sissta åket för i år och får möte av en mobilpratande kille i en vit bil som ligger på min sida av vägen i en kurva. Försökte räta upp cykeln men kom ut i gruset och sen var det kört....
cyckeln skrapad och jag har blåmärken........ för j.la TRÅKIGT
jaja nästa år är den fixad och klar för körning igen./ sjödin

vems fel är det i en sånn situation egentligen? :va
han som ligger på fel sida vägen i en kurva, å man måste lägga sig i spenaten föratt undvika å fronta... om man bara har halvförsäkring osv..
nån som vet?

seayours

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
??
eftersom inte bilisten stannade och inga vittnen finns så kunde ju inte polisen ta emot en anmälan..... detta hände på simsjö vägen vid lilla badplatsen. försäkringsbolaget tog bara emot akuta ärenden så dom ska kontaktas i morgon. Det blir nog den egna kassan som får betala detta kalas. :huvet

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
heimdal skrev:
vems fel är det i en sånn situation egentligen? :va
han som ligger på fel sida vägen i en kurva, å man måste lägga sig i spenaten föratt undvika å fronta... om man bara har halvförsäkring osv..
nån som vet?

Det måste ju vara den som kommer över på sin motsatta sida av vägen som blir ansvarig. :ajjabajja och hans/hennes försäkringsbolag får väl täcka eve skador, i det här exemplet, mc-förarens hoj. Svåra fall då ofta ord står mot ord. Är det personskador så ersätts de av olycksfallsförsäkringen. Detta var vad som hände när en vän till mig åkte ut i diket på mc när en mötande bil genade vid de "det kurviga, upp och ner"-partiet" på Varolavägen mot Hjo.

Last edited:

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
SP1 skrev:
eftersom inte bilisten stannade och inga vittnen finns så kunde ju inte polisen ta emot en anmälan..... detta hände på simsjö vägen vid lilla badplatsen. försäkringsbolaget tog bara emot akuta ärenden så dom ska kontaktas i morgon. Det blir nog den egna kassan som får betala detta kalas. :huvet

illa... :(
borde väl nästan räknas som smitning :va

Keyser Soze

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
CB1000R -09
SP1 skrev:

Om det funkar som det gör med bilförsäkringen så kan allmänna arvsfonden (har bestämt för mig att det var dom) gå in och täcka skadekostnaden vid en smitning mot att du får betala en självrisk på strax under 2000kr. Så var det för mig när en tjomme hade kört på min bil på en parkering utan att lämna nått kännetäcken efter sig, ja förutom bucklan då :huvet. Det blev emellertid aldrig affär av det hela eftersom jag några veckor senare lyckades buckla bilen lite bättre alldeles själv...

I diket

Bucklan

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
smitning är de igentligen
men ja vet av egen erfarenhet att de är bara å öppna den egna plånboken

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Jag är vaken men förkyld :sjuk får se hur man mår på lördag, var ett tag sen :fyllisar på stan.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
satans jävla oflyt , men jag ska mobba dig ändå.. junior...

_Gurra_ skrev:
Då har det hänt mig med! :mad:
"sista turen för iår" sa vi. Jo då det blev det allt också. Vägen från Skövde mot Tidan höger mot Tibro efter Uno X macken kommer i laglig hastighet och jag känner bara hojjen försvinner och jag sätter mig ner på räva. Hojjen snurrar på vägen och fortsätter ca 20m. "Fan hände nu då tänkte jag för mig själv"
Går mot hojjen och hör någon säga "det är 50 här". Säger inte så mycket utan blir förbannad eftersom jag nu märker att det är 400 kilo grus på väg helvetet!!!!!
Gubben fortsätter och mummla och polaren hör "det var rätt åt dig"
Jävla idiot!!!! :fatta!

Åk aldrig första och sista åket på säsongen!

Over and crash from Gurra!

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
blire nån åka i helgen eller?
funderar på om jag skulle ta mig en tur på lördag eftermiddag om vädret tillåter

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
ja kan inte följa me ut i helgen å åka iallafall r1an e upppalad för i år
ja ska nog festa istället

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
heimdal skrev:
blire nån åka i helgen eller?
funderar på om jag skulle ta mig en tur på lördag eftermiddag om vädret tillåter

Ja jag hänger nog med på lördag en sväng om vädret är som det är just nu.

//Stellan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...