Samåkning Skövde

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Blykometen skrev:
2250690 Ang "egen" forumsdel var det mest för att;
A: Annat folk från runtomkring lättare skall hitta till "oss".
B: Avsevärt enklare att sålla ibland trådarna, mellan publika
meddelanden och meddelanden av mer privata intressen.

Det var enbart en tanke för att underlätta informationsspridningen
:corn

edit: Hade det inte varit för 2fast4hjo hade jag *aldrig* hittat hit
med tanke på min tveksamma förmåga att behärska en sökmotor :argpådato

:rodnar

SKRIV PÅ HÄR OM DU VILL HA EN EGEN FORUMDEL I MCGRUPPER I SVERIGE FÖR SKARABORG!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2251056#post2251056 I

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
X-up skrev:
2250750 Jag vill hellre öppna en ny "Samåkning - Skövde" tråd

.

:7peta bara o starta.

Blykomets argument tycker jag överväger för som sagt det är väl bara bra om även andra som kanske åker tillfälligt i skaraborg kan få ta del av trådar/info typ vägtips, fikaställen, allmänna varningar etc som kan ligga som sticky.

De två skövdetrådarna samt mariestadstrådarna ( :7peta för ni har väl inte missat att vi har en) flyttas ju med. Tror det skulle vara med överskådligt.

Men men det är upp till er :tråkad

Edit smileyfunktionen går att ta bort

Last edited:

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
Eftersom jag verkar få hela världens skit denna sommar så behöver jag mer lokal hjälp...
Blev ju påkörd på gelleråsen igår och det resulterade i en böjd bakram.
Finns det någon i skövde ni har erfarenhet av som kan böja och rikta skiten rätt?

....Vore ju skönt om han kunde rikta fälgen också när han ändå håller på... :mad:

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
VTR Firestorm '00
bah... skrotcykeln gick ju inte igenom besiktningen... var bakhjulslagret som var lite dåligt, var väl iofs bra o få reda på det, segt bara att man måste dit o visa upp den igen.

Åkte till mc-konsult efteråt för att köpa lager, så man kunde fixa skiten på en gång, men givetvis hade de inget sånt hemma och jag orkade inte ens fråga hur många veckor de skulle ta på sig att fixa hem det. (Kompisen var där i förra veckan o skulle köpa bromsbelägg, vilket de inte heller hade hemma men de frågade iaf om de skulle ta hem åt honom. Kompisen frågade hur lång tid det skulle ta. Svaret var "bara" 2 veckor eller nått.) Grattis!

Så det får bli en sväng till Bike i Trollhättan där har de oftast saker hemma iaf och har de inte det så tar det en dag eller 2.

...förresten så var han lite snäll på bilprovningen också, han tyckte mc:n lät lite mycket, så han var ju givetvis tvungen och provmäta den. 104 dB (gränsen 103 dB) Han var dock snäll och skrev 103 på pappret.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Liquid>> Hygglig besiktningsman må ja säga!

Har du rivit ner lagret? Borde gå att ta måtten och kila till närmsta verkstad som
saluför SKF annars. Oftast är priset helt annat också.. (Så gör jag, då jag inte ids springa till affärer högt och lågt till allsköns fordon som kräva underhåll...)

Inget offroadåkande på sistone? :tungan

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
LiQUiD skrev:
2252269 bah... skrotcykeln gick ju inte igenom besiktningen... var bakhjulslagret som var lite dåligt, var väl iofs bra o få reda på det, segt bara att man måste dit o visa upp den igen.

Åkte till mc-konsult efteråt för att köpa lager, så man kunde fixa skiten på en gång, men givetvis hade de inget sånt hemma och jag orkade inte ens fråga hur många veckor de skulle ta på sig att fixa hem det. (Kompisen var där i förra veckan o skulle köpa bromsbelägg, vilket de inte heller hade hemma men de frågade iaf om de skulle ta hem åt honom. Kompisen frågade hur lång tid det skulle ta. Svaret var "bara" 2 veckor eller nått.) Grattis!

Köpte lager till min Gixxer i stan på nått ställe som sålde skf lager, tog hem dom på 2 dagar, och var inte speciellt dyrt heller.

/Pajje

edit: som vanligt sitter blynissen och skriver parallellt med mig och postar 2 sekunder tidigare :mad:

Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Höll på att flyga duktigt i korset i Åsle. Fick byta spår pga ett möte mitt i korset, och får ett fetkast, gick så fort att jag inte fatta vad som hände förren efteråt. Kollar bakåt och ser en jättegrushög mitt i korsningen. Tyvärr så är detta verkligheten vi lever i, fast jag måste säga att det korset som 2fast4some flög i ser ju helt sinnessjukt ut. Tror tyvärr inte vägverket bryr sig, står säkert nån liten skyltfan i grannlänet som dom hänvisar till.
Men stå på dig, ingen blir mer :Bugar än jag om du får rätt.

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
2024 Yamaha MT-09
Psychobiker skrev:
2252664 Höll på att flyga duktigt i korset i Åsle. Fick byta spår pga ett möte mitt i korset, och får ett fetkast, gick så fort att jag inte fatta vad som hände förren efteråt. Kollar bakåt och ser en jättegrushög mitt i korsningen. Tyvärr så är detta verkligheten vi lever i, fast jag måste säga att det korset som 2fast4some flög i ser ju helt sinnessjukt ut. Tror tyvärr inte vägverket bryr sig, står säkert nån liten skyltfan i grannlänet som dom hänvisar till.
Men stå på dig, ingen blir mer :Bugar än jag om du får rätt.
Dom ringde hit idag och ville prata med Lena för det var hon som hade ring till dom och lämnat in en stämning.Tack Lena :pannkyss Han sa att någon höjdare i Göteborg skulle kontakta mig under dagen.Ringde till honom men han har semester till Måndag så då får vi se.
Har ju en polisrapport att hänvisa till så lite ska dom allt få betala, minst självrisken

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De borde i rimlighetens namn betala mer än självrisk. Deras eget bolag borde står för alles, inte ska du bli lidande av premiehöjningar för att de "sköter" sina jobb som en flock förvirrade renar...

Är ju ganska uppenbart att det är trafikfarligt, inte bara för oss hojåkare.

VV är inte de jag aktar högst....
/Johan

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
2fast4Some skrev:
2252714 Dom ringde hit idag och ville prata med Lena för det var hon som hade ring till dom och lämnat in en stämning.Tack Lena :pannkyss Han sa att någon höjdare i Göteborg skulle kontakta mig under dagen.Ringde till honom men han har semester till Måndag så då får vi se.
Har ju en polisrapport att hänvisa till så lite ska dom allt få betala, minst självrisken

och bilder, boendes vittnesmål och jag :fatta! dem gärna igen :mattias *förbaskade nötter*

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
southwick skrev:
2254570 Trevlig Midsommar pa er allihop :) nu drar bjag o Sanna till Smogen!

Åhh Smögen nästan hemma ju :)

Morgan hade inte eran sponsor provkörningar av Husaberg? Har funderingar på en ny sån men hittar ingen som har demohojar :va

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
R2 skrev:
2256520 193st SH medlemmar bor i Skövde, starta mcklubb?

Hälsar krya på sig till Hanna också, skrot inskruvat i kroppen är kul.. :tungan

Så där får du ju inte skriva utan att berätta vad som har hänt :confused:

La inlägget här i "spammertråden" för annas kommer det väl någon o klagar :7peta

Tja..mcklubb har varit på tapeten tidigare men som vanligt har responsen varit lika med noll (läs inte många som vill engagera sig) :tråkad

Last edited:

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
Skrot...skiiit

Hej allihopa

Hemma på permission hos min assistent...Lina.

När inte bilar stannar för stopplikt är det lätt att köra in i dem...sitter med två brutna armar och en spricka i foten och trasiga revben annars är det lungt och alla säger att jag hade änglavakt.

Skall tillbaka för ytterligare en operation på söndag.

Tackar Lina och Morgan för allt stöd kram på er

Hannah

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept