Samåkning Skövde

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
X-up skrev:
2659658 Ja, än så länge är inriktningen hoj. Men inget är klart än.

Okej, för det vore faktiskt en riktigt rolig semesterresa. :)

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Frasse Fräs skrev:
2660095 Är det någon av er som vet något om road racing center? Jag var där o kika häromdagen. Hade en hel del gamla uvar stående men till (i mina ögon) enorma överpriser. Sedan så fanns det gamla skinnställ, med betoning på gamla. Allväderställ fanns det ett par olika jackor o några enstaka byxor.

Hur är verkstaden? Bättre än hemsidan förmodar jag http://home.swipnet.se/~w-84061/omrrc.htm
Ett av varldens mest underliga stallen..! Bara gammal skit som statt dar i ar efter ar, till overpriser. Helt otroligt att de inte konkat 100 ggr om.

Vet inget om verkstaden, men du far garna bli forsokskanin, bara att lamna in parlan och se vad som hander...:tummenupp

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Frasse Fräs skrev:
2660095 Är det någon av er som vet något om road racing center? Jag var där o kika häromdagen. Hade en hel del gamla uvar stående men till (i mina ögon) enorma överpriser. Sedan så fanns det gamla skinnställ, med betoning på gamla. Allväderställ fanns det ett par olika jackor o några enstaka byxor.

Hur är verkstaden? Bättre än hemsidan förmodar jag http://home.swipnet.se/~w-84061/omrrc.htm

De har sjuka priser pga att det är samma skit som stått där sen -97, med oförändrade priskyltar.
De borde konkat 37ggr om det inte var för alla "inbrott" som skedde där under 80 å 90 talet.

Jag har lämnat in en motorkåpa för svetsning och det fixade gubben riktigt bra och relativt ok pris. Andra reperationer vet jag inget om.

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Frasse Fräs skrev:

Jag har kört mc sen 1977, och Road Racing Center brukade vi kalla för "Tjuven i backen" ( vi som va med i Skövde mck ) p.g.a att en medlem i klubben köpte en splirrans ny Kawa 650 cc, men han fick ett gammalt batteri som varade i ca 1 dag, ändå betalade han mc:n kontant, därav smeknamnet/öknamnet "tjuven i backen" :D

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Dalafalo skrev:
2662026 Jag har kört mc sen 1977, och Road Racing Center brukade vi kalla för "Tjuven i backen" ( vi som va med i Skövde mck ) p.g.a att en medlem i klubben köpte en splirrans ny Kawa 650 cc, men han fick ett gammalt batteri som varade i ca 1 dag, ändå betalade han mc:n kontant, därav smeknamnet/öknamnet "tjuven i backen" :D
lolish..

han tvättar säkert bara pengar å odlar gräs på lagret. därav de höga priserna, så ingen normal person ens skulle tänka sig att gå in där

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Dalafalo skrev:
2662026 Jag har kört mc sen 1977, och Road Racing Center brukade vi kalla för "Tjuven i backen" ( vi som va med i Skövde mck )

:D Känner igen det namnet trots att jag bara bott "här uppe" sen 2001.

Oljor har jag för mig vart bättre pris på..

Ingen som ska ut och åka idag? Skall köra provkörning med hojen tänkte jag..

Blir väl en sväng över tidaholm, torbjörntorp, Varnhem, Eggby, Lerdala, Skövde, Blikstorp ungefär. Om fästet tillåter dvs...

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
På tal om MotoGp i Tjeckien.

Är det någon som vet om den bussresa som organiserades (var det Berra-Racing?) till Brno förra året kommer genomföras nästa år?

Kunde inte åka med förra året men i år måste jag komma iväg på Gp.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Manhattan skrev:
2669943 På tal om MotoGp i Tjeckien.

Är det någon som vet om den bussresa som organiserades (var det Berra-Racing?) till Brno förra året kommer genomföras nästa år?

Kolla med Berra! Men jag vet inte om det var någon vidare "hit" att åka med buss dit. Var lite missöden som hände under resan, trasig buss, fastkörning med försening till kvalet.

Men de som var med kanske var nöjda ändå?

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Manhattan skrev:

Skärp dig, det är klart att vi ska köra hoj dit! :D

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Manhattan skrev:

I år är det nog lite försent, men nästa år kanske :rolleyes: Men då blir det nog till Assen igen. :)

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...