Samåkning Skövde

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Enstånka o pulser

Vi diskuterade stånkans inverkan på däckslitaget igår.
Kom ner i garaget idag o noterade detta, även popnitarna som håller ihop ljuddämpare hade nog hellre sett att det var fyra små pulser istället för en stor :D:D
 

Bifogat

  • DSC01342.jpg
    DSC01342.jpg
    135.6 KB · Visningar: 48

TigerSWE

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CBR 600RR, tidigare #KTM 660SMC -05#
Måste ha varit er jag møtte på vægen mellan Mariestad och tibro(tror det ær væg 205) runt 14.45 tiden?=) sjælv kørde jag orange ktm 660
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vi diskuterade stånkans inverkan på däckslitaget igår.
Kom ner i garaget idag o noterade detta, även popnitarna som håller ihop ljuddämpare hade nog hellre sett att det var fyra små pulser istället för en stor :D:D

Shit! Hehehe, ja det verkar inte bättre! :)

Måste ha varit er jag møtte på vægen mellan Mariestad och tibro(tror det ær væg 205) runt 14.45 tiden?=) sjælv kørde jag orange ktm 660

Ja det kan nog stämma, vill minnas att vi mötte en hoj av din beskrivning.
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Det var det, trodde det kunde vara du
/Per

shit va kul din dämpare såg ut =).



jag är sugen på lite åka till helgen tror jag.. kanske en runda av liknande dignitet på söndag kanske kunde vara på sin plats =) morgan som guide var en höjdare så du är ju självklart på =)

köpte mig en hjälmkamera på bukten igår för en tusing flång ny.. får se om den är nått att ha . kostar säkert lika mycket som här hemma i slutändan om jag åker på tullen men det kan ju inte vara fel med en kamera som är handhavd av en äkta vapenhetsare istället för skogsmulle =)
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
shit va kul din dämpare såg ut =).



jag är sugen på lite åka till helgen tror jag.. kanske en runda av liknande dignitet på söndag kanske kunde vara på sin plats =) morgan som guide var en höjdare så du är ju självklart på =)

köpte mig en hjälmkamera på bukten igår för en tusing flång ny.. får se om den är nått att ha . kostar säkert lika mycket som här hemma i slutändan om jag åker på tullen men det kan ju inte vara fel med en kamera som är handhavd av en äkta vapenhetsare istället för skogsmulle =)

Koolt med hjälmkamera!:tummenupp

Tyvärr kan jag inte hänga på & visa vägen i helgen då jag ska ner till Skåne. :(
Men är vädret med oss så tycker jag att vi redan nu styr upp en samåkning till Pro Superbike på Gelleråsen som går av stapeln 15/8. Alltså lördag om två veckor.

Vägen upp är fin med väldigt kurviga vägar!
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Koolt med hjälmkamera!:tummenupp

Tyvärr kan jag inte hänga på & visa vägen i helgen då jag ska ner till Skåne. :(
Men är vädret med oss så tycker jag att vi redan nu styr upp en samåkning till Pro Superbike på Gelleråsen som går av stapeln 15/8. Alltså lördag om två veckor.

Vägen upp är fin med väldigt kurviga vägar!

det tycker jag defenitivt att vi gör. förhoppningsvis är jag hemma. och är jag hemma så är jag stenhårt på.. om jag får följa med på motarden det vill säga.. =)
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Men är vädret med oss så tycker jag att vi redan nu styr upp en samåkning till Pro Superbike på Gelleråsen som går av stapeln 15/8. Alltså lördag om två veckor.

Vägen upp är fin med väldigt kurviga vägar!

ja är lätt på.. om det inte är nått inplanerat.. måste kolla med mitt extraminne aka frugan.

exxup: Hannah tyckte att vi skulle trycka upp lite t-skirtar för 4H... hon såg på al bundy idag.. :\
kanske inte så dum ide.. utrycka vårt förtryckta liv.. t-skirt + skål = pengar till en rc8 =)

Vi diskuterade stånkans inverkan på däckslitaget igår.
Kom ner i garaget idag o noterade detta, även popnitarna som håller ihop ljuddämpare hade nog hellre sett att det var fyra små pulser istället för en stor :D:D

dude.. va har du gjort?! :yoparty
den hojjen är lycklig!
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Redan fixat får se hur länge det håller :D Vet redan vad som kommer o stå i säljesannonsen sen: Lungt körd, aldrig buskörd ett samlarobjekt för den kräsne. :näsblod:brinnerup:rolleyes:


haha.. jomenjo =). du är inte sugen på att pimpa snyggingen ? jag har en uppsättning silverkåpor liggandes.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
ja är lätt på.. om det inte är nått inplanerat.. måste kolla med mitt extraminne aka frugan.

exxup: Hannah tyckte att vi skulle trycka upp lite t-skirtar för 4H... hon såg på al bundy idag.. :\
kanske inte så dum ide.. utrycka vårt förtryckta liv.. t-skirt + skål = pengar till en rc8 =)

Hehehe, ja det låter som en bra idé! I stället för en Sporthoj-tröja så kan vi trycka upp "MCK - 4H" :)

I helgen blir det mycket roadracing. Knutstorp firar 60 år som klubb, så det är gratis inträde på SM i roadracing. Det är tävlingar både på fredag, lördag & söndag. Gött att man bara har ett par mil till banan!:yoparty

Morgan - Surfar på gammalt hederligt 56K modem :)
 
Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Hehehe, ja det låter som en bra idé! I stället för en Sporthoj-tröja så kan vi trycka upp "MCK - 4H" :)

I helgen blir det mycket roadracing. Knutstorp firar 60 år som klubb, så det är gratis inträde på SM i roadracing. Det är tävlingar både på fredag, lördag & söndag. Gött att man bara har ett par mil till banan!:yoparty

Morgan - Surfar på gammalt hederligt 56K modem :)

ska tusan kolla upp vad det går på... så blir det tyst på dom en liten stund iaf..
=)

fy va gott med racing hela helgen... nästa helg g-åsen!
hälsa lina å fille.
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
It´s alive, tack Petter å Per!!!
Har ströga runt i stan, den ser ju inte grann ut men den fungerar. Vart så jävla gött, nu måste bara lite ny utrustning inhandlas, ny hjälm är väl mest akut. Nu ska bara växelstaget rätas så ja kan börja köra på mer än 1:a å 2:an växeln :)
 

Bifogat

  • 003.JPG
    003.JPG
    101.1 KB · Visningar: 49

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
It´s alive, tack Petter å Per!!!
Har ströga runt i stan, den ser ju inte grann ut men den fungerar. Vart så jävla gött, nu måste bara lite ny utrustning inhandlas, ny hjälm är väl mest akut. Nu ska bara växelstaget rätas så ja kan börja köra på mer än 1:a å 2:an växeln :)

sweet!

gör fighter utav den!!!!
å så slänger du på en v-twin så blir petter glad!

RC8 för 99 loppor på blocket nu... usch så sugen!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top