Samåkning Skövde

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
sitter och klurar på hur många som har tänkt sig gotland till somamren =)

Eftersom vi inte åkte i år så skulle det vara riktigt kul att komma iväg 2010.
Men platserna lär nog vara ganska så slut vid det här laget, men som alltid så dyker det ju upp säljes-annonser i takt med att det närmar sig.

Vi kan ju spika en intresselista:

1. Morgan, Lina & Felix.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Intresselista gotland 2010

1. Morgan, Lina & Felix.
2. Petter med bror

har ni ställt av?
jag körde en sväng i torsdags, va ju så jäkla fint väder, men lite moln efter jag bytt om och fyllt på olja, sen åkte jag först till kalle och tittade på hans nya hus, när det va klart va det mulet och när jag som bäst svinade på loringavägen så började det droppa, men till kompaniet skulle jag, i regn, och hem i årets skyfall.
va som en dränkt hamster när jag kom till garaget, men det va lite kul ändå :)

ska köra lite i veckan men snart ger jag mig.

Last edited:

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Intresselista gotland 2010

1. Morgan, Lina & Felix.
2. Petter med bror

har ni ställt av?
jag körde en sväng i torsdags, va ju så jäkla fint väder, men lite moln efter jag bytt om och fyllt på olja, sen åkte jag först till kalle och tittade på hans nya hus, när det va klart va det mulet och när jag som bäst svinade på loringavägen så började det droppa, men till kompaniet skulle jag, i regn, och hem i årets skyfall.
va som en dränkt hamster när jag kom till garaget, men det va lite kul ändå :)

ska köra lite i veckan men snart ger jag mig.

Tja. Jag har snackat med Marcus Ladarp, och troligtvis fixat mej en plats i licensgruppen. Jag amnar visa tjocka och gamla Stockholmsjavlar pa 125R-hojar vart skapet ska sta. Ta nu bums ett snack med Godis-Ola, sa att detta blir uppstyrt enligt gammal fin tradition. 2010 blir aret da jag skall under 1.30 pa Gotland Ring om det sa ska bli det sista jag gor. Racern ar klar inom kort, och hungrig pa action.

Dahlberg: du SKALL folja med. Sa ar det bara.

/Lasse

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
7-8 nov ska brorsan ratta bil på ett 24timmars på mantorp,
jag ska dit och meka/stratega etc, om nån känner för det så är fler gubbar välkommet.
Sist sov jag 2timmar, hade skitkul och vi vann.
Varm sovplats finns mm.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lasse, Morgan, ehh, alla :)

Men Lasse det vi snacka om häröma dan
Kolla hur den här hojen är fixerad, rätt kraftiga grejor.
Vad är det, ger det ideér?

Och Lasse, jag har filmen till dig också, Motoczysz
BTW, bilden är på en MV F4, Tamburini som tejpar på leran.

Bifogat

• F4M.jpg
    F4M.jpg
    104.2 KB · Visningar: 60

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Lasse, Morgan, ehh, alla :)

Men Lasse det vi snacka om häröma dan
Kolla hur den här hojen är fixerad, rätt kraftiga grejor.
Vad är det, ger det ideér?

Och Lasse, jag har filmen till dig också, Motoczysz
BTW, bilden är på en MV F4, Tamburini som tejpar på leran.
görs det avgjutningar av leran efter modelleringen, eller hur får man lermodellen till plast/plåt?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
görs det avgjutningar av leran efter modelleringen, eller hur får man lermodellen till plast/plåt?

Man gjuter av om man ska ha ett mindre antal, till showbikes eller funktionsprototyper t.ex.

Annars 3D scannas leran, tar en sväng till i datorn, sen fräser man ut produktionsverktyg.

"en sväng till" skrev jag för att i vissa fall så börjar man att fräsa ut hojen/bilen i lera från CAD först,
men man kan även handbygga upp från grunden.
Men alla förändringar efter fräsning handmodelleras.

en väldigt tråkig scanning video, en sån skulle man ha
[YOUTUBE-ID]5TVgtmgvz28[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Är det nån vänlig själ som har en invite till Spotify?
mitt gamla konto jag har haft sen beta stadiet spriddes lite väl mycket och är numera avstängt..

Har nån en till övers så skulle jag vara väldigt tacksam =)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
spöttijaff?

chilirec säger jag :)

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Man gjuter av om man ska ha ett mindre antal, till showbikes eller funktionsprototyper t.ex.

Annars 3D scannas leran, tar en sväng till i datorn, sen fräser man ut produktionsverktyg.

"en sväng till" skrev jag för att i vissa fall så börjar man att fräsa ut hojen/bilen i lera från CAD först,
men man kan även handbygga upp från grunden.
Men alla förändringar efter fräsning handmodelleras.

en väldigt tråkig scanning video, en sån skulle man ha
[YOUTUBE-ID]5TVgtmgvz28[/YOUTUBE-ID]
koolt.. verkar behövas ganska mkt scannande för att få en bra avbildning, trodde det var lite mer ett 5 min jobb :)

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Tjo! På tal om något HELT annat.
Vi tänkte dra till Kråkeberget och leka lite i leran imorrn! Dra på offroad-däck på era plastraketer så kan ni också vara med o leka :banana
Negliance - Ska du köra eller? Då ses vi där i så fall, kommer dit någon gång på eftermiddagen, måste serva hojarna först.
Gonatt

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Vi tänkte dra till Kråkeberget och leka lite i leran imorrn! Dra på offroad-däck på era plastraketer så kan ni också vara med o leka :banana
Negliance - Ska du köra eller? Då ses vi där i så fall, kommer dit någon gång på eftermiddagen, måste serva hojarna först.
Gonatt

nä..som 4h aspirant åker jag till ikea idag.. dessutom har jag råkat böra motardkitta 300:an ,:)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gonatt

jag släpar inte hojen ut i leran, men kan tänka mig att dra ut och tjöta lite med er.
skriv tid och plast ni lastar ur på..

Nu blir det MotoGP träning

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
jag släpar inte hojen ut i leran, men kan tänka mig att dra ut och tjöta lite med er.
skriv tid och plast ni lastar ur på..

Nu blir det MotoGP träning

Kanske tittar utt för att kika lite oxå.

MotoGP på O´Learys i morgon?
Jag & Lina drar nog dit för att kika iaf. Tack Mc Fille för att du påminde mig :)

1. Morgan & Lina. (Barnvakt undersöks).
2.

Hålltider

12.30 Motorsport
MotoGP: 125cc. Från Phillip Island, Australien.

13.30 Motorsport
MotoGP: 250cc. Från Australien.

14.30 Motorsport
MotoGP. Från Australien.

nä..som 4h aspirant åker jag till ikea idag.. dessutom har jag råkat böra motardkitta 300:an ,:)

Välkommen in i klubben.:tummenupp

Snart dags för årsmöte under mitt köksbord där vi kan knyta näven i fickan tillsammans och verkligen visa vilka som bestämmer.:)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...