Samåkning Skövde

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Det är dags för årets första 4H - sammanträde och ett förslag på dagordning ser ut som följande:

1:a förslag på datum: Nu på fredag kl 18.00

Givetvis är icke 4H-medlemmar välkomna att deltaga för att få en inblick i deras framtida klubbmedlemskap :)

Jag håller bäst på att flytta ihop med Emma, men 4H är inte aktuellt.
fast lite umgänge skadar ju inte.

Bra Petter! Nu kan du spegelvanda dina kreationer med hundradelsprecision :tummenupp

Kommer ut nan dag och kikar igen.

ja kanske det, saknar dock längdmätning, hittade du "stålskala på rulle"?

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
film på väg från igår.. uppdaterar så snart klippet är uppe på tuuuuuuuuben
17 minuter kvar.. går inte fort..

[YOUTUBE-ID]KWtewxjj60k[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Nej det är en koordinatmätmaskin som jag ska ha till att mäta av ytor på en sida för spegling till andra sidan, på kåpor etc som jag modelerar fram i industrilera.

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Det är dags för årets första 4H - sammanträde och ett förslag på dagordning ser ut som följande:

Start på O´Learys med en bowlingserie och därefter mat och / eller sportdryck.

Därefter fortsatt aktivitet hemma hos lämplig medlem för hojfilm / hojsnack alternativt hemgång för de som ej fått utökad permisson.

Om permissionstid återstår kan kvällen eventuellt avslutas på lokal i Sköfde centrum.

Hur låter detta upplägg?

1:a förslag på datum: Nu på fredag kl 18.00

Givetvis är icke 4H-medlemmar välkomna att deltaga för att få en inblick i deras framtida klubbmedlemskap :)

Låter najs, dock inte medlem :tuttar Då ja bor 100 m från Olearys kan ja ställa upp me uppehälle efter bowling å mat om så önskas

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
petter ligger dina vhser på dataformat ? och kan jag få dom så kan jag lägga in dom på burken .. =)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
petter ligger dina vhser på dataformat ? och kan jag få dom så kan jag lägga in dom på burken .. =)

nej fan det har jag inte hunnit göra i nån större omfattning
rippade några snuttar av sbk sugo -95, men fick inte med nått ljud, så det fick vara.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
nej fan det har jag inte hunnit göra i nån större omfattning
rippade några snuttar av sbk sugo -95, men fick inte med nått ljud, så det fick vara.

då får man plocka upp videosbandspelaren =) tur att projjen inte visar sådant i högupplöst .. skulle bli lätt ointressant i det läget =)..

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
då får man plocka upp videosbandspelaren =) tur att projjen inte visar sådant i högupplöst .. skulle bli lätt ointressant i det läget =)..

Tjo!
När det blir snöfritt vill ja låna din kamera i 20 minuter.. längre pallar ja nog inte köra.. =)
mmmmkey?
vill spela in ljudet under belastning ;)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Tjo!
När det blir snöfritt vill ja låna din kamera i 20 minuter.. längre pallar ja nog inte köra.. =)
mmmmkey?
vill spela in ljudet under belastning ;)

självklart löser vi det.. tack föresten för tipsen om eosen.. satana jag är nöjd.. nu behövs bara ett jefla mycket bättre objektiv för att ta långt ifrån med. är ju som mest för porträtt det som jag har nu.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Så här blev det iaf, utan ljud och bilden e ju så där bra när det är inspelat på longplay på en videospelare, och spelas upp på en annan 15år senare.
men fan va många coola race det finns i arkivet

Ljudet går såklart att få till, och bilden något bättre när man sätter sig in i mjukvaran.

SBK sugo
[YOUTUBE-ID]vVSHywj51rs[/YOUTUBE-ID]

Suzuki GSXR750 världsfinal 1994ca, folk som Hållinder Klitmöller och Bonna Per är med på antingen detta race på Monza eller ett annat år på Hockenheim.
[YOUTUBE-ID]1QKhBCmlPsI[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Så här blev det iaf, utan ljud och bilden e ju så där bra när det är inspelat på longplay på en videospelare, och spelas upp på en annan 15år senare.
men fan va många coola race det finns i arkivet

Ljudet går såklart att få till, och bilden något bättre när man sätter sig in i mjukvaran.

SBK sugo
[YOUTUBE-ID]vVSHywj51rs[/YOUTUBE-ID]

Suzuki GSXR750 världsfinal 1994ca, folk som Hållinder Klitmöller och Bonna Per är med på antingen detta race på Monza eller ett annat år på Hockenheim.
[YOUTUBE-ID]1QKhBCmlPsI[/YOUTUBE-ID]

longplay ja.. =). tänk när det kom på videbandspelare, vad mycket mer man kunde spela in .. lite som doublelayer-dvd :D

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
longplay ja.. =). tänk när det kom på videbandspelare, vad mycket mer man kunde spela in .. lite som doublelayer-dvd :D

ja jävlar
fan vilket race det är i regnet, de e regntempo det, snabbare på en gixxer750 -94 på dåtidensregndäck än de flesta banåkare på dagens material.
de va bättre förr...

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
ja jävlar
fan vilket race det är i regnet, de e regntempo det, snabbare på en gixxer750 -94 på dåtidensregndäck än de flesta banåkare på dagens material.
de va bättre förr...

du menar att du hade mindre hår i öron och andra genanta ställen förr ? :D

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept