Samåkning Skövde

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Nu missa du fin fotosession idag Petter..
målet med träningen idag va att ligga på varvtider runt 1.04..
mackan klocka mig till 58:eek:r!
å de va på sista passet.. mina däck va rätt slut så ja sladda runt som en liten tok men de gick bra iaf =)
körde för fullt ett pass (20 minuter) och de va riktigt jobbigt =)

många varv idag som kändes riktigt bra.. men nu är gammal man fruktansvärt trött.. de tar på krafterna att hoppa å fara runt =)

nästa helg smäller de.. träning lördag och race söndag!
i wouldnt miss it for the world!

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Snyggaste kortet hade varit när jag landar efter asfaltshoppet och bakbromsoket bestämmer sig för att det är roligare att hänga vid sidan om :)

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Imorgon blir hojen servad, blir nice :) Nån som ska ut å åka lite i veckan? Ska bli kanonväder!

Ps. Messal=Muttley nu :)

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Imorgon blir hojen servad, blir nice :) Nån som ska ut å åka lite i veckan? Ska bli kanonväder!

Ps. Messal=Muttley nu :)

Messal = lasse M
Muttley = yelttu M

nått ja inte förstår? ;)

vi laddar hårt inför nästa helg..
de ska dekalas å pimpas å bytas olja å filter å grejjor så allt är topskick till nästa helg.. då går deltävling 1!

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Messal = lasse M
Muttley = yelttu M

nått ja inte förstår? ;)

vi laddar hårt inför nästa helg..
de ska dekalas å pimpas å bytas olja å filter å grejjor så allt är topskick till nästa helg.. då går deltävling 1!

Hehe, sambons smeknamn på mig, finns en förklaring till just Muttley men inget ja tar här :D

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vilka vill följa med till Stockholm och kolla på en Britten V1000 nästa helg?
Lördag kl14,00 11 Juni är det som gäller om man ska vara där på en föreläsning/berättarstund som hålls av en av personerna som va med och hjälpte John Britten att bygga hojen.

Hojen står på ett museum som i övrigt är skitfint och det finns många gamla, men fina hojar att titta på, http://www.mc-collection.com/
Platserna är begränsade och föranmälan snart krävs, 95kr i inträde.

63-britten-v10001.jpg

Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Supermototräningar hos Skövde MK

Nu va de klart med Supermotardkörning på Skövde MK:s kart och folkracebana!
Supermoto körningarna kommer vara samtidigt som kart träningarna på kart banan och folkracebanan kommer jag att få återkomma med.
Det är öppna träningar vilket innebär att olycksfallsförsäkringen med en ev. licens ej gäller.
Vi kan inte köra licensträningar förän vi fått banan godkännd av SVEMO.

Kraven för att få köra på kartbanan.
- Supermotard motorcykel
- uppsamlingskärl för samtliga skvallerslangar och vevhusventilation
- Krashpuckar på hjulaxlar, fotpinnar, styre (Barkbusters med 2 fästpunkter och aluskena imellan, supermoto typ)
- Najjning är inget krav men vid besiktning måste man kunna visa vilka skruvar man har kollat för att undvika att det skakar loss och det läcker ut olja.
- Kopia på personligt försäkringsbrev måste kunna uppvisas (för att garantera att ingen kör oförsäkrat)

- utrustning för förare: skinnställ (hel eller delat, delat ska sitta ihop), skinnhandskar, intergralhjälm, ryggskydd, cross/supermotostövlar eller mc-stövlar, glasögon/visir ska vara av splittersäker typ.

Jag och Markus kommer köra för Skövde MK i serien i år och startar upp en Supermoto sektion inom Skövde MK.

Jag ska försöka ordna till så att vi kan få ner svemo:s 85cc för de yngre som vill prova på att köra motard och med lite tur så kan vi även få dit ett par 450cc för de äldre som vill prova.
Men det kommer mer info om det när det närmar sig.
Det blir nån form av prova på dag för Supermoto.

Nu jäklar ska de åkas motard i skövde! :banana :tummenupp

Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Vi kommer inom kort att lägga ut våran racesida , där det även kommer finnas info om åtgärder på cykel och vad som krävs , och även all övrig info som kan tänjas behövas . Va det gäller folkracebanan så kommer vi varva det som så att vissa kvällar kör vi grusträning och vissa kvällar på kartingbanan , detta för att undvika grus på karten .

Jag säger som fylking . Äntligen :)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Tillbaka från kartbanan :) helvete va roligt det var , och nu har vi även lite bättre koll på vilka vurpskydd som behövs , 3 vurpor gick åt för att testa detta :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
så, skitkamera...

supermotard1.jpg

supermotard2.jpg

Bifogat

• vurp1.jpg
    vurp1.jpg
    128.8 KB · Visningar: 46
  • vurp2.jpg
    vurp2.jpg
    126.2 KB · Visningar: 43
  • vurp3.jpg
    vurp3.jpg
    118.3 KB · Visningar: 51
  • vurp4.jpg
    vurp4.jpg
    114.4 KB · Visningar: 48
  • vurp5.jpg
    vurp5.jpg
    127.3 KB · Visningar: 64

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
rätt ok..
filmen tar evigheter Markus, typ hela kvällen.

Img_2453-1920.jpg

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Skall bli rOligt att se sen :) måste säga att tm:en e stabil , 3 grusvurpor och 7 på asfalt :) man blir inte bättre om man safear :) imorgon blir det att hämta broms , på fredag blir det fjädringsmek och fuggejustering , ä någon sugen på att komma ut och ljuga lite så finns det kaffe :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
egobild

Bifogat

• dicksey.jpg
    dicksey.jpg
    189.6 KB · Visningar: 45

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hm okej. Rörelseoskärpa? Skakningsoskärpa? Ur fokus?

som jag tolkar det så är det ur fokus.
stativ, bra ljus, kort tid, men näee, det blir aldrig skarpt i 100%
och autofokus hinner inte med, alternativt hinner med som det ska, men fukus ligger fel i hus/optikjustering.

MarQz

Ångestmannen
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -03
som jag tolkar det så är det ur fokus.
stativ, bra ljus, kort tid, men näee, det blir aldrig skarpt i 100%
och autofokus hinner inte med, alternativt hinner med som det ska, men fukus ligger fel i hus/optikjustering.
Hm okej, har du testat kontinuerlig autofokus? På nikon heter det AF-C, vet inte riktigt vad canon kallar det..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år