Samåkning Skövde

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
David_lab322 skrev:
Vad händer i Askersund och när händer det?
Hojen min rullar snart ut ur garaget :)

När: Valborgsmässoafton

Stor motorcykelsamling vid torget i askersund runt 1900 för vidare åkning till Skyllberg för valborgsmässofirande. Vi samlas väl i Skövde tidigare på dagen för att samåka upp så många som möjligt.

Stor brasa o vackert fyrverkeri. Underbar mc-väg till Askersund.

Klart ni ska med. :tummenupp/Vill att ni ska följa med
 
Last edited:

David_lab322

David
Gick med
16 Jan 2005
Ort
Skara
Hoj
GSX750R/1100R
Valborg

2fast4hjo skrev:
När: Valborgsmässoafton

Stor motorcykelsamling vid torget i askersund runt 1900 för vidare åkning till Skyllberg för valborgsmässofirande. Vi samlas väl i Skövde tidigare på dagen för att samåka upp så många som möjligt.

Stor brasa o vackert fyrverkeri. Underbar mc-väg till Askersund.

Klart ni ska med. :tummenupp/Vill att ni ska följa med


Låter :banana som något jag inte vill missa. Klart jag ska med :)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
David_lab322 skrev:
Låter :banana som något jag inte vill missa. Klart jag ska med :)


Nga bilder
http://www.ostansjo.net/Bildarkiv/skb0404.htm

När fackeltåget kommer fram till Skyllberg har bl a crossförare tagit o kastat in facklorna i brasan. Någongång har det varit traktens barn, en annan gång körmedlemar.
Det är så gött att sitta o värma sig vid brasan o umgås med alla "civila" o mc-folk. Det positiva är att man slipper 13-års fylleriet.

Edit, ngn som kan rekommendera någon bra produkt till att rengöra visiret.?
 
Last edited:

Kristian_82

hej hopp i tallskogen..
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Skövde
Hoj
Honda Vfr 800 Fi Kristian Edition
Full fräs

Var det någon mer än jag som passade på o åka en sväng igår :banana
 

seas

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Honda NSR250SP-89 Projekt, Honda CBR1000RR -08
Kristian_82 skrev:
Var det någon mer än jag som passade på o åka en sväng igår :banana



jag drog iväg med hojen till Lidköping...!
Men vädret va ju sådär... =/ blåste kallt som fan...
 

seas

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Honda NSR250SP-89 Projekt, Honda CBR1000RR -08
2fast4hjo skrev:
Nga bilder
http://www.ostansjo.net/Bildarkiv/skb0404.htm

När fackeltåget kommer fram till Skyllberg har bl a crossförare tagit o kastat in facklorna i brasan. Någongång har det varit traktens barn, en annan gång körmedlemar.
Det är så gött att sitta o värma sig vid brasan o umgås med alla "civila" o mc-folk. Det positiva är att man slipper 13-års fylleriet.

Edit, ngn som kan rekommendera någon bra produkt till att rengöra visiret.?


Prova varmvatten o en trasa....=P
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
seas skrev:
Prova varmvatten o en trasa....=P

:D Visst går nu, men de :död flugorna är svårare att få bort. :zpy

Har fått sålt min "gamla" hjälm föresten till en släkting till jörgen. Kul då jag inte ens har försökt att bli av med den. :)

Typiskt att jörgens skalle inte är mindre för då kunde han ta den, allt är bättre än den han har nu. :huvet
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
seas skrev:
Prova varmvatten o en trasa....=P


Vet ni....absolut bästa sättet att rengöra visiret är att när ni kommer hem från en runda. Ta då två ark med hushållspapper, vik dem mot varandra & fukta dem oredentligt med varmt vatten. Sedan lägger ni arket över visiret & låter det stå så över natten. På morgonen kan ni ta bort pappret & torka bort resterna väldigt lätt med en blöt trasa.

Alternativet: Köp Tear Offs.
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
X-up skrev:
Vet ni....absolut bästa sättet att rengöra visiret är att när ni kommer hem från en runda. Ta då två ark med hushållspapper, vik dem mot varandra & fukta dem oredentligt med varmt vatten. Sedan lägger ni arket över visiret & låter det stå så över natten. På morgonen kan ni ta bort pappret & torka bort resterna väldigt lätt med en blöt trasa.

Alternativet: Köp Tear Offs.

Det funkar ja... :tummenupp
Annars finns ju insektsmedel.. bara att hjälmen luktar skit sen :va

Jag var också ute o åkte igår .. Strögade i skövde (som vanligt) tog en fika på pims .. tog en sväng till Götene .. **ta inte skövde-lerdala vägen** Skakigare färd har aldrig upplevts.. :4skrika

Satan vad det regnar i skara nu ... Attans! får :fyllisar jaa.. det får jag ..

ses / hörs.. /David ... haha .. 3 st David från Skara nu ... :D men bara en Ducce_D :yoparty
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Halloj

Jo även jag var ute igår och åkte lite på sen eftermiddag/kväll. Åkte runt lite i Skövde vid sex tiden innan jag åkte till Skara. Åkte till en polare och var där tills klockan var 22:15. Sedan bar det hemåt. Tur var så regnade det inte som de hade sagt på nyheterna. Det var bara lite fuktigt på dynan och på vägbanan.
Idag har det inte varit något speciellt bra mc väder precis, regn varannan minut. Men det blir kanske bätter snart får man hoppas.

Men Lena.....Om vi åkte till Askersund,ska vi andra då som inte vill kan ligga över inte dricka :confused: Eller hur många kan man åka på en hoj tro. Någon kanske vill vara fyllechaffis. Vet inte hur stabilt det blir......Men som DR ALban skulle ha sagt: Stabilt Som Fan!
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
2fast4Some skrev:
Vi har tyvärr inga bilder när du baxar.

Men några små filmklipp har vi.

SKicka Skicka !!! ...

Ja just de ja .. Jag ska börja jobba helgskift .. from denna helg tom v 20 .. sen 5 skift.. men det funkar..
:tummenupp
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Arrrggghh!!!! Jag har hojåkarabstinens! Vart är det fina vädret? Detta är skandal! :( *Lipar*
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Finns det några idéer om hur loggan skall se ut? Jag har ingen vettig idé just nu, men kan tänka mig att kladda ihop nått om jag bara får reda på vad ni vill ha.

mvh Pajje
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Dreas skrev:
HallojMen Lena.....Om vi åkte till Askersund,ska vi andra då som inte vill kan ligga över inte dricka :confused: Eller hur många kan man åka på en hoj tro. Någon kanske vill vara fyllechaffis.


Vi kan ju :fyllisar för att vi bor på hotell, det finns dock biliga vandrarhem. Sen BEÖVER man ju inte :fyllisar, ni gör det så ofta ändå :hihi, om man inte kan sova över. Vi ska ju åka hem på förmiddagen så det blir väl ngt glas vin/öl på hotellet på sin spets för att fira in våren.
Jag kommer INTE (läs jörgen INTE)vara packåsna åt X-antal starköl :tungan )


Jag lovar att anordna en dunderfest här hemma längre fram i sommar så kan de som vill sova över/tälta o då ska jag bjuda dig på smörgåstårta och er andra på sill o potäter :D

Åka Askersundsvägen bakis, ja tjena, hej o hå vad det svänger då.

Att åka bakpå o låta föraren vara "fyllechaffis" är väl inget o rekommendera om man inte tar bil, men det är ju en mc-kortege.

Oavsett så hoppas jag o jörgen att ni följer med, fyrverkeriet är väl värt resan.
 
Last edited:

G-Force

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Skövde
Hoj
VFR800 -02
Matsoo skrev:
Köp ART-slipon annars..

www.checkray.se

Kanske inte bäst prestandamässigt men dock prisvärda, dom ska mullra gött va jag har hört.
Funderar själv på detta eftersom man är en snål väsgötte (<--- stavas det så??).

/ Mats

kompisen har ett par sånna på cb900 hornet......dom låter gött....
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top