Samåkning Skövde

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
cB1000R
nåra idolbilder på farfars touringblade :tummenupp
heimblaargh observera putsen :hihi

Bifogat

• bild.jpg
    bild.jpg
    115.6 KB · Visningar: 72
  • bild1.jpg
    bild1.jpg
    111.7 KB · Visningar: 73

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Kanske årets sista samåkning

Hoppas många kan hänga på kanske säsongens sista samåkning idag kl 1400, brrr det börjar bli grymt kallt ute nu. Sv:n har tagits in för vinterdvala :(

Ngt speciellt man bör tänka på inför vinterförvaring :va , min hoj står i källaren vilket troligtvis även jörgens hoj kommer att få göra när det blir minusgrader ute och vi behöver det garaget till bilarna.

Ska "larma" min hoj med massor med musfällor och granris för här ska banne mig inte komma nga råttor och gnaga :mad:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
2fast4hjo skrev:
Hoppas många kan hänga på kanske säsongens sista samåkning idag kl 1400, brrr det börjar bli grymt kallt ute nu. Sv:n har tagits in för vinterdvala :(

Ngt speciellt man bör tänka på inför vinterförvaring :va , min hoj står i källaren vilket troligtvis även jörgens hoj kommer att få göra när det blir minusgrader ute och vi behöver det garaget till bilarna.

Ska "larma" min hoj med massor med musfällor och granris för här ska banne mig inte komma nga råttor och gnaga :mad:

Finns trådar om detta, sök & du skall finna! Men generellt räcker det med att fylla upp tanken helt med bensin för att förhindra att det rostar inuti tanken pg a den kondens som annars bildas. Batteriet tar du ur & underhållsladdar.
Förvara hojen på depåstöd eller rulla den några meter fram & tillbaka någon gång i veckan så slipper du få platta hjul.

Vi kanske dyker upp vid 14.00, ska bara försöka bli lite pigg. :)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
X-up skrev:
generellt räcker det med att fylla upp tanken helt med bensin för att förhindra att det rostar inuti tanken pg a den kondens som annars bildas. Batteriet tar du ur & underhållsladdar.
Förvara hojen på depåstöd eller rulla den några meter fram & tillbaka någon gång i veckan så slipper du få platta hjul.

Tack :tummenupp, det var snabbt svarat, tänkte mest på om det var ngt speciellt när det är en helt ny hoj med få (150) mil och nyservad. , "äldre" hojar har vi ju vinterförvarat förut.:)

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
2fast4hjo skrev:
Tack :tummenupp, det var snabbt svarat, tänkte mest på om det var ngt speciellt när det är en helt ny hoj med få (150) mil och nyservad. , "äldre" hojar har vi ju vinterförvarat förut.:)

Nope. Inget speciellt med en ny hoj, dock är det bara bra att den är nyservad, för då har du minimalt med slaggprodukter i oljan, har man gammal olja i motorn under vinterförvaringen, så vill gärna slagget fastna på väggarna i alla kanaler & skrymslen. Det är ganska obra. :)

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
känner att jag måste fixa min bil...
börjar bli jobbigt å köra moped.. nu drar jag te lidköping snart iaf..

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Vaektra skrev:
Så det blev en liten tur idag i solen, fast lite kallt var det allt om händerna.

Tack för tragglandet i stan idag firejf :tummenupp

kallt somfan va de idag, de kan jag hålla med om.. åkte från lidköping å hem fören stund sen.. när ja kom te götene så var de riktigt kallt om fingrarna :mad:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
2fast4hjo skrev:

Enligt Wighsnews.se

Falköping: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka har inträffat på riksväg 47 vid infarten till Falköping. Två personer uppges ha skadats vid olyckan och ambulans samt även helikopter är på väg til platsen. / Uffe
Sep 17, 2005, 14:07

Hjo: Mc olycka på V194
Det har inträffat en motorcykelolycka på V194 vid Båtsmanstorp strax utanför Hjo. Räddningstyrkor har larmats till olycksplatsen. / Fia
Sep 17, 2005, 19:35

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
Hej igen alla!
Nu har jag kommit hem ifrån Sofia igen och jag har glädjande besked till er som är oroliga. Hon är igång med träningen tillbacks nu och man märker skillnad för var dag :)
De har minskat hennes dos av smärtstillande också så hon är mycket klarare i huvudet. Hon skojar, skrattar och ser framåt. Medans jag har blivit avskräckt från att åka mc i alla fall på ett tag så säger hon att hon vill forsätta åka.

Läkarna tror och säger att hon kommer bli helt återställd. På tisdag åker jag upp till henne igen. Jag är hemma för att ta bort stygnen och kolla lungorna som fick en smäll.

Just det Polisen vill prata med flera personer som har sett något av händelseförloppet. De vill veta varför bromsträckan är så långt bort ifrån korsningen och vart jag låg när bilen börja blinka (om den gjorde det).

Det känns osanolikt att jag skulle påbörjat omkörnigen om jag sett att han har blinkat speciellt när jag hade Sofia bakpå.
Så frågan är om jag redan hade påbörjat omkörnigen innan han blinka och han inte sett mig på vänster sidan och försökt släppa förbi er andra bakom och då gått ut till vänster och det har skrämt mig och fått mig att låsa bromsa och kana in i honom. Eller om jag missat att han blinkat och då när han börjat svänga har jag bromsat och kanat in i honom men då måste han nästan ha genat igenom korsningen då minna bromspår är så långt bortifrån den. Jag vet inte vad som hänst och ska inte få er att stå på min sida försöker bara få lite klarhet i vad som kan ha hänt. Många sömnlösa nätter när jag har tänkt på detta.

Ni som har något att berätta till polisen pma mig med namn och nummer så fort som möjligt då som nog ringer i morgon och frågar om jag fått tag på er.

Mvh Dennis

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
LiCrO skrev:
Hej igen alla!
Nu har jag kommit hem ifrån Sofia igen och jag har glädjande besked till er som är oroliga. Hon är igång med träningen tillbacks nu och man märker skillnad för var dag :)
De har minskat hennes dos av smärtstillande också så hon är mycket klarare i huvudet. Hon skojar, skrattar och ser framåt. Medans jag har blivit avskräckt från att åka mc i alla fall på ett tag så säger hon att hon vill forsätta åka.

Läkarna tror och säger att hon kommer bli helt återställd. På tisdag åker jag upp till henne igen. Jag är hemma för att ta bort stygnen och kolla lungorna som fick en smäll.

Mvh Dennis

Det var en lättnad att läsa. Krya på er ordentligt nu. :krama

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
HumAnyt skrev:
jupp, vet man ju om man ska åka iväg nästa gång på samåking heller inte. var riktigt trevligt faktiskt. hade kul sen efter vi åkte iväg med, vi tog slut på vårat gummi både jag och pini, spelade in några sekvenser med kameran på tanken, jävla hoj, den bryter vid 296... kommer reta mej hela vinter, så det kommer bli att göra nåt åt det helt enkelt =)
nu ställs pärlan av för 6månader framåt...

Jörgens hojs mätare stannade vid 297, det grämer honom att han inte fick 300 jämnt.

Beundrar din "jävla hoj", den är så snygg!!!. :banana
Säg till om det blir aktuellt att jag kan få köpa kraschpuckarna.

Vi åkte lite bakhjul på vägen hem (ovanligt va :hihi). Framhjulet hamnade i en grop vid nedslaget, stackars jörgen...han fick ganska ont i nötterna.

Bifogat

• 11juli23.JPG
    11juli23.JPG
    95.6 KB · Visningar: 82
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
2fast4hjo skrev:
Jörgens hojs mätare stannade vid 297, det grämer honom att han inte fick 300 jämnt.

Beundrar din "jävla hoj", den är så snygg!!!. :banana
Säg till om det blir aktuellt att jag kan få köpa kraschpuckarna.

Vi åkte lite bakhjul på vägen hem (ovanligt va :hihi). Framhjulet hamnade i en grop vid nedslaget, stackars jörgen...han fick ganska ont i nötterna.

Snälla....dubbelposta inte. Nu har det börjat skrivas i båda "Skövde" trådarna.
Detta är ju diskussionstråden, den andra enbart för samåkningar enligt följande:

Samåkning kl 13.00 till Colmex
1.
2.
3.

Börjar ni skriva i den andra tråden blir det ju snart en 3:e Samåkningar-_-Samåkningar-_-Samåkningar-tråd. :3freak

Ja, det var kasst att samåkningen blev mindre lyckad i helgen, men skriv det här helst.

För övrigt. Digitala mätare på sporthojar går bara till 299, däremot kan hojen fortsätta dra utan att det syns på mätaren.

Vänligen, farfar X-up

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
ja men min va ju inte ens närheten av 299 de känns ju kasst kommer ju bli retad i vinter
nån som har länken till den sidan där dom har alla sporthojar prestanda å tekniska data

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln