2fast4hjo skrev:Hoppas många kan hänga på kanske säsongens sista samåkning idag kl 1400, brrr det börjar bli grymt kallt ute nu. Sv:n har tagits in för vinterdvala
Ngt speciellt man bör tänka på inför vinterförvaring , min hoj står i källaren vilket troligtvis även jörgens hoj kommer att få göra när det blir minusgrader ute och vi behöver det garaget till bilarna.
Ska "larma" min hoj med massor med musfällor och granris för här ska banne mig inte komma nga råttor och gnaga
X-up skrev:generellt räcker det med att fylla upp tanken helt med bensin för att förhindra att det rostar inuti tanken pg a den kondens som annars bildas. Batteriet tar du ur & underhållsladdar.
Förvara hojen på depåstöd eller rulla den några meter fram & tillbaka någon gång i veckan så slipper du få platta hjul.
2fast4hjo skrev:Tack , det var snabbt svarat, tänkte mest på om det var ngt speciellt när det är en helt ny hoj med få (150) mil och nyservad. , "äldre" hojar har vi ju vinterförvarat förut.
Vaektra skrev:Så det blev en liten tur idag i solen, fast lite kallt var det allt om händerna.
Tack för tragglandet i stan idag firejf
2fast4hjo skrev:
LiCrO skrev:Hej igen alla!
Nu har jag kommit hem ifrån Sofia igen och jag har glädjande besked till er som är oroliga. Hon är igång med träningen tillbacks nu och man märker skillnad för var dag
De har minskat hennes dos av smärtstillande också så hon är mycket klarare i huvudet. Hon skojar, skrattar och ser framåt. Medans jag har blivit avskräckt från att åka mc i alla fall på ett tag så säger hon att hon vill forsätta åka.
Läkarna tror och säger att hon kommer bli helt återställd. På tisdag åker jag upp till henne igen. Jag är hemma för att ta bort stygnen och kolla lungorna som fick en smäll.
Mvh Dennis
HumAnyt skrev:jupp, vet man ju om man ska åka iväg nästa gång på samåking heller inte. var riktigt trevligt faktiskt. hade kul sen efter vi åkte iväg med, vi tog slut på vårat gummi både jag och pini, spelade in några sekvenser med kameran på tanken, jävla hoj, den bryter vid 296... kommer reta mej hela vinter, så det kommer bli att göra nåt åt det helt enkelt =)
nu ställs pärlan av för 6månader framåt...
Vaektra skrev:Tack tack alla mina schyssta handledare nu är det över å jag ska klara mig själv
- Morgan extra stort tack till dig för din superhjälp
Vaektra skrev:Tack tack alla mina schyssta handledare nu är det över å jag ska klara mig själv
- Morgan extra stort tack till dig för din superhjälp
2fast4hjo skrev:Jörgens hojs mätare stannade vid 297, det grämer honom att han inte fick 300 jämnt.
Beundrar din "jävla hoj", den är så snygg!!!.
Säg till om det blir aktuellt att jag kan få köpa kraschpuckarna.
Vi åkte lite bakhjul på vägen hem (ovanligt va ). Framhjulet hamnade i en grop vid nedslaget, stackars jörgen...han fick ganska ont i nötterna.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|