Samåkning Stockholm - Sviestad tisdagsträning 13/4

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Edit
Det tog bara tio minuter innan telefonen ringde och Alex erbjöd mig en plats. Fantastiskt!
End-Edit

Sökes, någon att åka tillsammans med från Stockholm (Solna/Råsunda) till morgondagens tisdagsträning på Sviestad. Tyvärr verkar jag inte få ordning på läckaget av kylarvatten på Dodgen varför jag står utan transportmedel. Ta chansen att dela sänka bensinnotan genom att dela den med mig! Jag är pålitlig, snabb och självständig. Hur lät det där? Jag tycker att det lät som saxat ur en dålig kontaktannons vilket detta egentligen är. Det jag ville få sagt är att jag lastar av och på snabbt och sköter mig själv där emellan. Du får inte en säck problem på köpet när du delar soppakostnaden med mig. Jag behöver bara plats för det vanliga, en hoj (liten 250), en bag med personlig utrustning, en dunk bensin, en verktygslåda och två backar prylar.

Ring mig!
Teddy Karlsson
073 983 77 76

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
Sökes, någon att åka tillsammans med från Stockholm (Solna/Råsunda) till morgondagens tisdagsträning på Sviestad. Tyvärr verkar jag inte få ordning på läckaget av kylarvatten på Dodgen varför jag står utan transportmedel. Ta chansen att dela sänka bensinnotan genom att dela den med mig! Jag är pålitlig, snabb och självständig. Hur lät det där? Jag tycker att det lät som saxat ur en dålig kontaktannons vilket detta egentligen är. Det jag ville få sagt är att jag lastar av och på snabbt och sköter mig själv där emellan. Du får inte en säck problem på köpet när du delar soppakostnaden med mig. Jag behöver bara plats för det vanliga, en hoj (liten 250), en bag med personlig utrustning, en dunk bensin, en verktygslåda och två backar prylar.

Ring mig!
Teddy Karlsson
073 983 77 76

Har du plötsligt blivit klar med Skatungen? Fälg, vev, gaffel? Hoppas du kommer ner imorgon – ser mycket fram emot en rapport! :tummenupp

Själv hoppas jag hinna bli klar i tid till licenskursen på fre-lör. Känns mycket stressigt: återstår att göra rent och bestycka förgasare, montera två kolvbultsclips, montera motor i ram samt lacka och laga lite kåpor. Sist men inte minst starta åbäket för första gången någonsin. :eek:

Last edited:

Teddy

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nej, Skatungen är tyvärr inte klar. Det lutar åt att det blir Aprillian som får tjänstgöra imorgon. Med lite tur kanske Skatungen blir klar, men det känns ganska osäkert just nu.

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Teddy skrev:
Nej, Skatungen är tyvärr inte klar. Det lutar åt att det blir Aprillian som får tjänstgöra imorgon. Med lite tur kanske Skatungen blir klar, men det känns ganska osäkert just nu.
Jag bor mitt emot solna, bromma, pmar mitt nummer, har plats för en hoj till och pröjsar gärna halva soppan :tummenupp istället för hela.

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Mrlind skrev:
Jag bor mitt emot solna, bromma, pmar mitt nummer, har plats för en hoj till och pröjsar gärna halva soppan :tummenupp istället för hela.
Såg ditt nummer, ringer nu.

Teddy

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Njae, bakfälg har jag faktiskt, även om jag gärna köper en till. Det som saknas är gaffelben men de kan dyka upp i Uppsala under dagen sen ska den skruvas ihop och hellst starta också... :3freak

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Har du plötsligt blivit klar med Skatungen? Fälg, vev, gaffel? Hoppas du kommer ner imorgon – ser mycket fram emot en rapport! :tummenupp

Själv hoppas jag hinna bli klar i tid till licenskursen på fre-lör. Känns mycket stressigt: återstår att göra rent och bestycka förgasare, montera två kolvbultsclips, montera motor i ram samt lacka och laga lite kåpor. Sist men inte minst starta åbäket för första gången någonsin. :eek:

Bara skruva ihop den och åk dit annars, lacka och laga kan du ju göra när du har lugn och ro.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Bara skruva ihop den och åk dit annars, lacka och laga kan du ju göra när du har lugn och ro.

Jo, den främre kåpan skiter jag ev. i att laga nu. Den hålls i bästa fall ihop av det nya kåpglaset. :3freak

Men på den bakre sittdelen måste jag montera den mjuka och självhäftande sitsen (beställd från Japan för 300 kr) och därför måste denna göras iordning först. :fakta

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa