samåkning till sporthojsfesten från södra sverige

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jag har försökt sätta samman ett tidsschema för oss så att vi vet var vi ska ta vägen.

Jönköping - Karlsborg = 97 km
Karlsborg - Askersund = 53 km
Askersund - Örebro = 50 km

Om vi åker från Jönköping 10.00 och 10.30 så bör vi vara i Karlsborg någon gång vid 11.00 och 11.30 för att hämta upp Göteborgare och annat löst folk.

Vidare avfärd mot Askersund dit vi bör ankomma mellan 11.40 och 12.10. Här hämtar vi upp Linköpingsborna.

Låter som ett perfekt tidsschema tycker jag, vad säger ni?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Bara en fråga kvar som ska lösas: var i Askersund ska vi träffa Linköpingsborna?

oXydex

Guest
McB skrev:

Vidare avfärd mot Askersund dit vi bör ankomma mellan 11.40 och 12.10. Här hämtar vi upp Linköpingsborna.

Låter som ett perfekt tidsschema tycker jag, vad säger ni?

Låter strålande

Och på tal om strålande så säger SMHI att på lördag så ska det vara sol och ev. ett par trestycken moln men vi slipper iaf regn verkar det som och det är jag väldigt glad över

/oXydex som fortfarande väntar på att få ihop hojen :(

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Läplig samlingsplats: där väg 49 och väg 50 går ihop, alltså 5 km söder om Askersund, vid Stjärnsund.

Bifogat

• untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    43.8 KB · Visningar: 126

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
fluppen skrev:
Ser bra ut det där....

det med tider har jag dock ingen aning om, vet inte ens när jag lämnar HSTD :rodnar
Antar att det numera är ganska fullt i "sovaisammarumsomölenståri", men annars bokar jag en plats... :fakta

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Emmi skrev:
Antar att det numera är ganska fullt i "sovaisammarumsomölenståri", men annars bokar jag en plats... :fakta

Vad jag fattar det som så e stugorna ganska väl tilltagna, så vi ska nog kunna klämma in dig i ett hörn :fakta :öl :tummenupp

Har jag fel om jag säger att det e 12 bäddsrum Blom el nån annan PBR ???

Last edited:

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Ghaaa !!! :skrämd kolla lite info om platsen och kom fram till att sängkläder va inte gratis att hyra... 110 sek / set !!!! :D :D tar nog med egna :tummenupp

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
fluppen skrev:
Vad jag fattar det som så e stugorna ganska väl tilltagna, så vi ska nog kunna klämma in dig i ett hörn :fakta :öl :tummenupp

Kan vi klämma in lilla mig då med?

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
McB skrev:
Nu börjar det dra ihop sig, så jag tycker att det vore lämpligt att alla läser igenom den här tråden för tips om hur man uppför sig vid körning i grupp. :tummenupp

Jajaja.. sååååjaa...

era regler gäller upp till Jkpg.. sen gäller våra regler.. ni som kör på två hjul kör i högerfilen.. o dom på ett hjul håller sig till vänsterfilen.. :D :D :D :mattias

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Maverick skrev:
Jajaja.. sååååjaa...

era regler gäller upp till Jkpg.. sen gäller våra regler.. ni som kör på två hjul kör i högerfilen.. o dom på ett hjul håller sig till vänsterfilen.. :D :D :D :mattias

Ni kör som ni vill, men tänk på att det är bättre att komma fram sist än att inte komma fram alls. :fakta

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
McB skrev:
Ni kör som ni vill, men tänk på att det är bättre att komma fram sist än att inte komma fram alls. :fakta

Ska man köra i grupp ska man köra efter samma regler...och det är ju mest vett, inte massa regler.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Emmi skrev:
Ska man köra i grupp ska man köra efter samma regler...och det är ju mest vett, inte massa regler.

Helt rätt. Det dokument som jag länkade till är just rekommendationer, inget regelverk.

Inget fel med högt tempo för min del, tvärtom. Dock bör hänsyn tas till de av oss som inte kan/vill/vågar hålla rejstempo, så att alla kommer fram samtidigt och på ett säkert sätt.

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
McB skrev:
Helt rätt. Det dokument som jag länkade till är just rekommendationer, inget regelverk.

Inget fel med högt tempo för min del, tvärtom. Dock bör hänsyn tas till de av oss som inte kan/vill/vågar hålla rejstempo, så att alla kommer fram samtidigt och på ett säkert sätt.

Och oss som förmodligen bara kör Audi med fläkt :hej och går lite svårare att ta sig om på vissa platser

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
fluppen skrev:

Det är 20 bäddar i varje stuga. Inte helt 100% säker men jag tror att det är så. :tummenupp

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Bara för att jag har sådan otrolig arbetsbelastning just nu så tog jag mig tid att göra en check för att se om era uträknade tider håller :)

Malmö -> Helsingborg 65,8 km 0:50 h Helsingborg -> Markaryd 80,2 km 1:17 h
Markaryd -> Ljungby 52,0 km 0:56 h
Ljungby -> Jönköping 112,6 km 1:50 h
Jönköping -> Askersund 161,3 km 2:27 h
Askersund -> Örebro 55,7 km 1:13 h
------------------------------
527,6 km 8:09 h

Detta ska vara baserat på strikt lagliga hastigheter, så vi borde få tid över till tank & pissepauser..
Halmstad -> Ljungby 75,8 km 1:35 h

Linköping -> Askersund 88,6 km 1:35 h
---------
Om det är någon som kör mot Markaryd via Höör-Hässleholm så står jag på Hectors (en mil efter Höör) och väntar vid halv sju tiden, förutsatt att nån skickar ett PM, annars kör jag direkt upp till Markaryd. :squid

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Nån mer än jag som tankar JET ?? har lite knapert med stålis så mitt bensinkort ska gå hårt...mer pengar till öl :öl :tummenupp

Har beställt Jet-karta :fakta

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Jag har sålt två hårddiskar och en RC bil för att få ihopa en ordentlig festbudget :)
Finns det möjlighet att svänga in om alkoholmonopolet och handla i örebro?, min ryggsäck kommer vara tung nog ändå

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Om tidsschemat stämmer så är vi i Örebro vid 13-tiden, vilket ger oss gott om tid till att handla alkohol och andra mindre viktiga saker, som mat.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati