Samkörning Ängelholm och Helsingborgs trakten

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Ursäkta det sena svaret ang dagens fråga om körning men jag fick väldans hinder här under förmiddagen fram tills nu.. :huvet

Jag vet att några från Hbg (RoH) ska köra idag om du vill Joina dom.. jag tror inte att jag kan delta idag.. Har tusen saker o fixa.

Jag tog en egen runda idag. Blev lite halvt vilse tur för jag visste inte riktigt var jag var hela tiden. Här struntas det inte bara i GPS, ingen KPT (Karta På Tanken) heller. :p Men jag hittade hem tillslut. :)
Ett tag körde jag med ett gäng glidare också. Jag körde ifatt dem helt enkelt och la mig bakom dem ett tag. Så lite samkörning blev det. :p Tills jag bestämde mig för att det var dags för dem att försvinna i mina backspeglar. ;)

Synd att du inte kunde igår. Blev en riktigt trevlig körning tillsammans med RoH..två fika stopp och mkt humor!! :) :D

Jo har ju varit toppen väder denna helgen så om bara sällskapet är bra och ni inte träffar på farbror blå vid fel tillfälle så kan jag förstå att ni hade trevligt.
Får se fram emot nationaldagen istället, kan nog bli riktigt lyckat. :)
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
BeBe kanske inte har hört historien om en kille som kanske är blyg och försiktig till sin natur! :rodnar ...

Nej det var ju kanske inte så jag känner dig.... :D :tummenupp

Haha... ..det är ju alltid kul att prova något nytt..... alltså... :rock
Ja omväxling förnöjer ju...
Jag har låneböna ibland fast hon både har kort, hoj och pokjvän...

När hon vill åka "riktig" hoj... :D
 
Last edited:

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Nej det var ju kanske inte så jag känner dig.... :D :tummenupp


Ja omväxling förnöjer ju...
Jag har låneböna ibland fast hon både har kort, hoj och pokjvän...

När hon vill åka "riktig" hoj... :D

Hehe okej ja... kan väl erkänna att både min o killens hoj är en aning mindre än både din och Kriss men det är inget vi talar högt om ;).
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Våra vägar möts inte precis.. haha Varje gång du kan så kan inte jag och tvärtom.. haha Wilcan o jag skratta åt det på föra rundan (lördags) när det helt plötsligt kom på tal.

Synd att du inte kan joina sista vilse rundan.

haha ja, jag började tvivla på att om du verkligen hade en hoj :D :D
Ja det är synd men ska till Cannes på lördag i 10 dagar så är ju inte helt missnöjd med det.. :banana
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
haha ja, jag började tvivla på att om du verkligen hade en hoj :D :D

Har han lurat dig också ?

Han kom med buss till Ekeby för att titta på alla fina hojar och så sa han till alla att en dag så skulle han ta körkortstillstånd och skaffa påhängsmotor för cykeln.
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F

Tänkte att jag måste få någon reaktion från dig eller zm på den. ;) :p


Sanningen är att han kom till Ekeby. Titta på fina hojar antar jag att han gjorde för de flesta som var där kikade runt lite både på vad för hojar och folk som var med. Hur han kom dit förtäljer inte storyn, men han hade åtminstone med sig hoj. Sen körde han som backmarker i en av grupperna, dock inte den grupp som jag var med i.
På förra rundan, "SVT" Skånevårturen 09, så var start och mål på samma ställe, ja för de som fullföljde hela rundan iaf...
Denna gång var starten i Ekeby och målet i Malmö.
Så på slutdestinationen, en parkeringsplats i malmö träffade jag på Kriss.
Han sa att han körde med några från RoH till Ekeby och jag sa att jag kunde hänga på tillbaka eftersom jag också ska norrut, vilket jag också gjorde efter vi hade käkat.

Det blev en underbar samkörning tillbaka på alla hojåkares favoritväg, E6:an.
Jag låg bland de sista i det gänget och vid helsingborgstrakten så splittrades gänget, Några körde mot Helsingborg södra och några fortsatte. När jag var jämns med avfarten så... vänta lite, var inte det Kriss därborta...
...jaja, jag fortsatte med någre andra som snart svängde av och kvar var bara jag.

Eftersom E6:an faktiskt inte är min favoritväg så svängde jag av mot Ängelholm. Måste ju gå att hitta andra vägar för att ta sig norr om åsen...
Men ja... har inte så bra koll på vägarna där... så jag snurrade runt lite grann och sen, jaja, jag tar väl E6:an en bit till då... så jag körde mot skyltning att man kommer mot E6:an och så kommer jag mot en rondell...
och vad ser jag där, jo Kriss kommer mot samma rondell fast från ett annat håll. :hihi

Då tänkte jag att eftersom jag ändå bara snurrar runt här så kan jag följa efter Kriss och se vart han tar vägen. :stalka
Han undrade nog var det var för galning som följde efter innan han såg att det var jag.
Sen stannade vi vid en Statoil mack och snackade ett tag.

Trevlig kille måste jag säga, eller jag måste inte, men gör det ändå. :)

Han kör en gul Fireblade, såg väldigt fräsh ut (hojen alltså, ni som är intresserade av Kriss får bilda er en egen uppfattning om det).
Sen var han tvungen att sticka och tvätta hojen eftersom han inte lyckats polera den i hjulhusen medan han körde.
Jag som lyckas dra till mig alla insekter (nåja) medans jag är ute och kör tyckte att hans hoj såg nästan nytvättad ut förutom i undertill... så jag kan bara anta att som sisteman i lite lägre tempo så har han haft tid över att tvätta hojen medan han körde men kom inte åt undertill.

Innan han stack så pekade han mig åt Margretetorp så jag inte behövde fortsätta på E6:an. Du är en god medmänniska. :krama
Följde anvisningarna och det dröjde inte alls länge innan åsen var inom synhåll.
Sen körde jag in i Laholm där det var en utställning för veteranfordon, mestadels bilar men några traktorer och mopeder också. Stannade till där, gick och kolla lite grann, tog lite bilder och sen åkte jag hem.

Ja det får vara slutet på denna Novellen ;)


För de som inte orkar läsa hela inlägget...

Slutsats
Kriss har hoj.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top