Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Tips: Gör inte som jag gjorde, dvs. spara o exportera från iMove i 1080p när onboard-kameran (HD HERO1) var inställd i 720p (läge r2) = då blir det "suddigt"! :gnissla

Last edited:

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Min första film tips motages gärna då jag aldrig gjort nåt liknande innan

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
MCfilm + Timelapse

Bidrar med mitt lilla filmprojekt då, även om jag lagt upp den i en annan tråd tidigare. Den är ju trots allt filmad med en GO PRO HD Hero 2 :)

Sjukt nöjd med denna kameran, den är grymt mångsidig och jag haft med den på hojjturer men även på andra aktiviteter, tuff och tålig liten sak!

Film NR.2 här är också gjrod till mestadels med GO PRON.. vet att många snackar om Timelapse så jag bidrar med den också! :)

Glöm inte att dra upp kvaliteten!

http://youtu.be/1YI59fsAH68?hd=1

http://www.youtube.com/watch?v=uMi9r9Ke-L4

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Film NR.2 här är också gjrod till mestadels med GO PRON.. vet att många snackar om Timelapse så jag bidrar med den också! :)

Jag håller också på att labba med timelapse (gopro + premiere), inte hunnit köra några länge sekvenser än.

Vad kör du för timing på bilderna? Har testat minimalt, men tycker att det känns som att man lätt får en för "snabb" film av misstag.

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Jag håller också på att labba med timelapse (gopro + premiere), inte hunnit köra några länge sekvenser än.

Vad kör du för timing på bilderna? Har testat minimalt, men tycker att det känns som att man lätt får en för "snabb" film av misstag.

Mestadels använder jag 1bild/5.sek.. men ibland även 1.bidl/10sek, för när man kör det förstnämda så kan man alltid "speeda" upp men inte tvärt om liksom!

Last edited:

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Du har rätt, sjukt tråkiga vägar att köra sporthoj på!

Men i slutet av mars så är det fortfarande så mycket grus på vägarna att premiärturen fick bli på nått enkelt. Sen vill man inte göra sina första bakhjulsåkningar på nån kurvig väg heller! :p

http://youtu.be/1YI59fsAH68?hd=1

Jävla svin, nu vill ja ha en sporthoj också igen. Det där måste ju dock varit något av dom tråkigaste vägarna ni kunnat hitta?

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Ingen som har tips på en bra mic som faktiskt klarar av att spela in mcljud utan att spika sönder och dista konstant? Köpte en piratvariant av en en Sony, funkar bra i normala förhållanden men distar på hojen och skapar massa distljud pga basen från avgassystemet.

Slowrider

Medlem
Gick med
6 Mar 2011
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K5 & Honda CBR 1000 ROSSI EDITION
när ni exporterar ert färdiga material från
Adobe Premiere Pro.

Vad kör ni för inställningar då?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Min första film tips motages gärna då jag aldrig gjort nåt liknande innan

Sjysst, enda synpunkten jag har är att du bör försöka sätta kameran helt vågrätt när du filmar framåt. Nu såg det ut som att du lutar hela rakorna och horisonten står helt lodrätt i vänsterkurvorna medan det knappt ser ut som du lutar i högerkurvorna.

:tummenupp

Slowrider

Medlem
Gick med
6 Mar 2011
Hoj
Vad säger ni om detta??

http://avp.stackexchange.com/questi...se-with-a-gopro-and-adobe-premiere-pro-cs-5-5

1
down vote
favorite
share [g+]
share [fb]
share [tw]
I use a GoPro which output is mp4 files.

I want to edit these movies into Adobe Premiere Pro CS 5.5. I'm a little lost about sequence presets to use.

I've got the choice between Digital SLR, AVCHD, XDCam, HDV... wow... I don't understand the differences between each other because when I use one or other, it seems to be the same. My gopro movie has a yellow bar at the top, saying that it needs rendering.

So, what's the difference with all of these formats and what's the best format to use with my GoPro ?

Sequence Preset

Now that you have all your files converted, we need to pick the right project sequence preset for the resolution you are working on, all of them based on AVCHD

For R2 choose AVCHD 720p30

For R3 use AVCHD 720p60

For R4 you will need to create a custom profile, because there is no built-in profile for this resolution: Select AVCHD 1080p30 and then go to the General tab. Change Editing Mode to Desktop, so you will be able to modify the resolution. Change the resolution to 1280 x 960 and then press the Save Preset button to save your newly created sequence profile for GoPro R4

For R5 use AVCHD 1080p30

Slowrider

Medlem
Gick med
6 Mar 2011
Hoj
Vad säger ni om detta??

http://avp.stackexchange.com/questi...se-with-a-gopro-and-adobe-premiere-pro-cs-5-5

I use a GoPro which output is mp4 files.

I want to edit these movies into Adobe Premiere Pro CS 5.5. I'm a little lost about sequence presets to use.

I've got the choice between Digital SLR, AVCHD, XDCam, HDV... wow... I don't understand the differences between each other because when I use one or other, it seems to be the same. My gopro movie has a yellow bar at the top, saying that it needs rendering.

So, what's the difference with all of these formats and what's the best format to use with my GoPro ?

Sequence Preset

Now that you have all your files converted, we need to pick the right project sequence preset for the resolution you are working on, all of them based on AVCHD

For R2 choose AVCHD 720p30

For R3 use AVCHD 720p60

For R4 you will need to create a custom profile, because there is no built-in profile for this resolution: Select AVCHD 1080p30 and then go to the General tab. Change Editing Mode to Desktop, so you will be able to modify the resolution. Change the resolution to 1280 x 960 and then press the Save Preset button to save your newly created sequence profile for GoPro R4

For R5 use AVCHD 1080p30

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
Tjena! Funderar på att köpa mig en gopro motorsports och jag undrar om man får med några bra fästen för typ runda föremål? (backspeglar, stötdämpare)

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Hur mycket filmtimmar får man in på 16 resp 32 gig korten? klass 10 kort såklart :)
Storage
•MEMORY:
•SDHC: Up to 32GB (Class 4 or Higher)
•AVERAGE RECORDING TIME WITH 32GB SD CARD:
•1080p30: 4 hours
•960p30: 6 hours
•720p60: 4 hours
•720p30: 6 hours
•WVGA 120: 4.5 hours

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Jo man får ju visst med 2 eller 3 fästen för mer rundade ytor i paketet Motorsport? Funkade klockrent på hjälmen för mig! :)

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
Okej,Hur stabila är dem mindre fästena? Klistrar man fast dem?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA