AlexH skrev:
2314187 Ursäkta att jag blandar mig in i diskussionen, icke medlem som jag är.
Förstår att klubbens aktiviteter riktar sig främst till klubbens medlemmar men för en utomstående verkar det som om medlemmarna själva inte ställer upp utan man förlitar sig på icke-medlemmar som dessutom inte har chans att boka sig på en plats till körningarna.
Man kan då fråga sig varför medlemmarna då ska ha förtur? Borde det inte vara så att de som ställer upp, oavsett om man är medlem eller inte, borde ha första tjing på platserna? (bara ett förslag i all välmening)
Som metallgutten skriver, som medlem har man förbundit sig att hjälpa till. Skulle det saknas flaggisar en dag så är det bara för depåchefen att blunda o peka på nån o då får man knata iväg till ett torn o flagga. Inte mer med det.
Jag håller dock med dig, det BORDE vara så att dom som jobbar blir premierade. Det är tyvärr svårt att få till en sådan lösning...
Det är en väldigt liten skara inom Sydskanes som gör väldigt mkt för väldigt många inom Sydskanes. Hur tror ni dom känner sig när det dyker upp trådar som denna?
Mitra skrev:
2314243 Ett litet tips:
Om jag har förstått det rätt så får medlemmar boka måndagar 06.00 och icke medlemmar boka onsdagar 06.00.
Skulle det inte gå att de som inte är medlemmar MEN som har stått som funkis och fått en friplåt skulle kunna boka tisdagar 06.00.
Då har man inte tagit en plats från någon medlemm OCH man har företräde framför icke medlemmar som inte har varit funkisar.
Bara att fixa programmet så att det går att slå in medlem 999 och nummret på friplåten så att man vet vilken friplåt som används så att man kan stryka den från listan.
Rätt surt att ha hjälpt till en hel dag utan att sen kunna använda sin friplåt till att köra
Ett bra förslag. Frågan är bara om det går att lösa rent administrativt utan att det blir massor med extra jobb kring det där. Jag är tyvärr inte 100% insatt i hur bokningarna funkar med hemsidan. Men det tål ju att undersökas.
Knäckehäxan skrev:
2314304 Nu e d ju som så att 225 av era medlemmar blir ju diskriminerade varje körning ändå, men d verkar som att ssemse e en förening för inbördes beundran, och som gärna ser att en jävla massa folk ställer upp för att deras medlemmar skall få leka, men att bjuda igen e jävligt svårt.
Åter igen så löser ni era flaggproblem genom att tvinga dom som skall köra att flagga var 3:e körpass eller hur många grupper man nu väljer att ha innan man börjar på en ny runda.
//Jösse
Om du hade varit en av de 225 så hade det varit annat ljud i källan.
Tro't eller ej men det är faktiskt helt frivilligt att flagga. Det är knappast så att nån i Sydskanes Emse tvingar någon att stå. Givetvis tar vi givetvis emot all hjälp vi kan få, det är så en idiell förening fungerar min herre och eftersom vi inte av skattetekniska skäl kan ge någon betalt så dök systemet med friplåtar upp. Det har dessutom fungerat alldeles utmärkt fram tills nu.
Jag tror dessutom att herrn ska ta och slå upp ordet diskriminering innan du använder det igen. När du gjort det får du gärna återkomma o visa på var den diskriminieringen sker. Eller var det så att du bara hade otur när du tänkte?
PGH skrev:
2314348 Så att man kan få hoppa upp i flaggtornet under dagens körning för att sen köra på sitt eget pass?! Works for me
Skulle vi byta flaggisar varje pass, eller vart annat pass hade vi haft folk kutande över banan som tokingar och dessutom mer pauser än körning så det skulle inte heller fungera. Det är dock upp till depåchefen att bestämma hur det där ska gå till. Om det finns en mall för hur det här ska lösas så känner inte jag till den, men jag kan ta reda på det om du vill veta.
CeltaniC skrev:
2314371specialla dagar då man får en friplåt?
Nope, det gäller varje gång. Du fick den informationen när du anmälde dig via hemsidan.
PIX skrev:
2314664 Sen har jag för att visa alla funkisar min uppriktiga uppskattning, bestämt mej för att på sista varvet(efter målflagg givetvis) att vinka till er alla!!!!
Uppskattar det enormt mycket så jag tycker det är dags att ni känner att ni är önskade och uppskattade där. VINK VINK
Ett trevligt och förhoppningsvis uppskattat initiativ!
Om ni inte gillar att vinka så gå gärna förbi sjukstugan på vägen hem o kolla om inte flaggisarna har hunnit in o tacka dem gärna personligen. Flaggisar ska
alltid ha ett stort tack för att dom ställde upp!
Easy_Mike skrev:
2314691
stäng ssemse körningarna från allmänheten,låt dom andra 225 medlemmarna uppfylla sitt krav att stå som funktionär/flaggvakt. Busenkelt
Med tanke på allt gnäll här kan jag tänka mig att lusten till en sådan här lösning blir större o större i styrelsen. Inte mig emot...
Easy_Mike skrev:
eftersom det påpekas av vissa hur jobbigt det är med 300 medlemmar...ha då inte mer än 200 så blir det inte så jobbigt.
Ska vi dra lott om vem vi ska kasta ut då?