the_other_twin
Medlem
Är dags att byta bakdäck. behöver man ha samma däck både fram och bak? (märke, model)? eller det spelar ingen roll.
Det behöver inte vara samma märke. Sedan är det väl kanske en smaksak/känsla beroende på hur du använder din hoj. Men du kan absolut blanda märken. Lycka till.
Att blanda märken funkar bra om du bara väljer samma typ av däck. Du skall dock INTE blanda användningsområde.
Du skall inte ha ett gatdäck på ena fälgen och ett bandäck på den andra eftersom det är helt olika profiler på däcken. När du då lutar ner hojen så kommer det ena däcken att ge en viss feedback och det andra en helt annan. Visst det funkar men du kommer att tycka att hojen känns vag och konstig.
Jo jag vet det, därav "beroende på hur du anv. din hoj"
men han som skapade frågeställningen kanske inte bor på banan..
Men tack för inputen!
Jag kör bara gata. Däcken ska sitta på en zx6-r och fram sitter det ett battalax 014. Men dom är rätt dyra så tänkte köpa ett pilot sport eller nått bak så spar man några hundralappar. är ju sport däck båda två
Jag hade bytt bägge däcken framför allt om framdäcket kommer från bronsåldern köp 2 Maxxis presa sport så kommer du billigt undan!
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|