Samsung E-700 Mobiltelefon.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Kryptonit skrev:
Vad är det för funktioner som är dåliga eller saknas då?
Har läst att skärmen inte är så jättebra, men den lär slå min gamla Ericsson T28 iaf :rolleyes:
Kamera är onödigt lull-lull :yoparty
Jag ska använda den till att ringa med och kanske skicka något sms. Det mesta utöver det bidrar bara till att göra telefonen klumpigare och dyrare.
Har bara provat den en gång och har därför inte helt listat vilka som saknas men om du bara ska ringa och skicka sms med den så hade jag utan tvekan behållt t28an, enligt mig en av de stilrenaste och tuffaste telefoner som gjorts...

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
kaZmur skrev:
Har bara provat den en gång och har därför inte helt listat vilka som saknas men om du bara ska ringa och skicka sms med den så hade jag utan tvekan behållt t28an, enligt mig en av de stilrenaste och tuffaste telefoner som gjorts...

Hade den inte haft en antenn som är irriterande stor (när man har den i fickan) så hade jag nog behållt den :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Några frågor till er med nyare Samsungar,....

jag har en sgh t-100

De saker jag verkligen HATAR med den jävla luren är:

* GÅR INTE ATT LÄGGA IN NYA ORD I T9-boken
* SMSfunktionen överhuvudtaget är under all kritik, bla att sms försvinner när det ringer, radbytena är åt helvete, jobbigt att skriva, står inte antal tecken m.m.
* Att radera uppringda/mottagna/missade samtal måste man göra ett i taget.... Har man då, på fyllan ringt samma nummer 17 gånger måste du fan ta väck vart enda ett åt gång...

Är dessa saker "åtgärdade" på nya samsungar eller är det bara skräp då med???

Jag vill verkligen ha en ny samsung även att den är knas...

/h

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Kryptonit skrev:
Har läst att skärmen inte är så jättebra, men den lär slå min gamla Ericsson T28 iaf :rolleyes:
Jag ska använda den till att ringa med och kanske skicka något sms. Det mesta utöver det bidrar bara till att göra telefonen klumpigare och dyrare.
Behöver du inte massa "onödiga" funktioner så är SL55 grym! Så jävla liten och smidig! :) Kika på den i en affär. S55 är helt ok också, mer funktion men lite större. Dock rätt få färger på skärmen om man jämför med dom senaste lurarna. (gäller även SL55)

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Kryptonit skrev:
Hade den inte haft en antenn som är irriterande stor (när man har den i fickan) så hade jag nog behållt den :)
Antenn är manligt, speciellt den där man drar ut antennen... tänk bara på alla tuffa 80-talsfilmer där de tar upp sin telefjonka, sliter upp antennen och alla blir lika imponerade varje gång...

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
hållundan skrev:
Några frågor till er med nyare Samsungar,....

jag har en sgh t-100

De saker jag verkligen HATAR med den jävla luren är:

* GÅR INTE ATT LÄGGA IN NYA ORD I T9-boken
* SMSfunktionen överhuvudtaget är under all kritik, bla att sms försvinner när det ringer, radbytena är åt helvete, jobbigt att skriva, står inte antal tecken m.m.
* Att radera uppringda/mottagna/missade samtal måste man göra ett i taget.... Har man då, på fyllan ringt samma nummer 17 gånger måste du fan ta väck vart enda ett åt gång...

Är dessa saker "åtgärdade" på nya samsungar eller är det bara skräp då med???

Jag vill verkligen ha en ny samsung även att den är knas...

/h

På min går det då och radera hela shittet, så det är inga problem. Sms har inte försvunnit heller. Konstigt att man på E-700 bara kan ha 3st signaler med vibra för jag kan iaf ställa in vibra med alla signaler om jag går på larmtyp och väljer vibra där.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nisse Järnet skrev:
Behöver du inte massa "onödiga" funktioner så är SL55 grym! Så jävla liten och smidig! :) Kika på den i en affär. S55 är helt ok också, mer funktion men lite större. Dock rätt få färger på skärmen om man jämför med
dom senaste lurarna. (gäller även SL55)

Har redan kikat på den i en affär. För mig blir det nog en sån :tummenupp

kaZmur skrev:
Antenn är manligt, speciellt den där man drar ut antennen... tänk bara på alla tuffa 80-talsfilmer där de tar upp sin telefjonka, sliter upp antennen och alla blir lika imponerade varje gång...

Någon 80-talare blir det nog inte :rolleyes:

Bifogat

• microtac_1989.jpg
    microtac_1989.jpg
    53.5 KB · Visningar: 29

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ska du bara ha telefonen till att ringa och skicka sms med så duger en sonyericsson T200 gott.

Mvh Blip

Kryptonit skrev:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blip skrev:
Ska du bara ha telefonen till att ringa och skicka sms med så duger en sonyericsson T200 gott.

Mvh Blip

Den ska ju inte vara klumpig...
T200: 105x48x22 mm
SL55: 81.6x44.5x21.9 mm

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Nån som vet ifall ComputerCity fått in E700 med Comviq Go Live 750kr I Ringpott?
Har ringt dom men inte fåt nåt svar.

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
jag har en sl55 och är nöjd med den.
den är lagom stor och har inte en massa onödigt lull-lull så som kamera och annat bjäfs.
Den är dock lite seg om man ska spela. men det gör man så sällan så det kan man leva med

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tobbe_N skrev:
jag har en sl55 och är nöjd med den.
den är lagom stor och har inte en massa onödigt lull-lull så som kamera och annat bjäfs.
Den är dock lite seg om man ska spela. men det gör man så sällan så det kan man leva med

:Bugar
Ska man spela så är datorn roligare (i västa fall har jag en palm pilot också). Bilder knäpper man med riktiga kameran istället.

Darre...
Det går att hitta många fler kommentarer på diverse forum.. Titta igenom en sån här sökning t.ex:
http://www.google.se/search?q=forum+mobiltelefoner+e700&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv&meta=
:tummenupp

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...