Samsung LCD TV - bra eller anus?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Snälla får vi nu lämna tester och sånt där. En person som vill ha en TV som inte är så insatt hur en korrekt bild ska se ut tycker jag ska köpa den TV han eller hon fastnar för, inge annat. Jag tror han eller hon blir nöjd med den.

Sen har vi då folk som tex mig som vill pucha på han eller hon att köpa en TV som är så optimal som möjligt (alltså så nära 6500Kelvin som möjligt) redan efter ett par knapp tryck inne i bild menyn.

Sen kommer då eliten kan vi väl kalla dom som ISF kalibrerar sina skärmar så dom hamnar precis på 6500K från deras bildkällor

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
att läsa text är en sak..att läsa av färgrymden en annan ;)
eller ska jag förklara det mer för dig ?
Visste du att M3 INTE kalibrera sina maskiner innan test ?
hepp....

Har du verkligen läst testerna på M3 själv? Det verkar inte så.

Det var ju du som började hänvisa till några tester och så vidare. Det brukar vara en massa text i dom. Om du inte kommer med nån slags länk nu snart, eller ännu hellre nån pdf på nån test, så tror jag att du bara pratar i nattmössan.

Snälla får vi nu lämna tester och sånt där. r

Det var han som började. Han försöker få det till att Samsung bara är skit fast han har liksom inget som kan bevisa det. Av nån anledning vill han inte att folk ska köpa Samsung...

Last edited:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval

Det var ju du som började hänvisa till några tester och så vidare. Det brukar vara en massa text i dom. Om du inte kommer med nån slags länk nu snart, eller ännu hellre nån pdf på nån test, så tror jag att du bara pratar i nattmössan.

Det var han som började. Han försöker få det till att Samsung bara är skit fast han har liksom inget som kan bevisa det. Av nån anledning vill han inte att folk ska köpa Samsung...
Ska jag vara ärlig så vill jag heller inte att folk ska köpa samsung, men det är min PERSONLIGA uppfattning, så det ska inte gå ut över andra.

Sen det där med tester är väl A eller O, en del tycker väl om bilden och andra inte. En ledtråd kan väl vara att hitta många olika tester och se vad snitten på alla tester leder till. Sen gör man en egen uppfattning. Är man nu mer instatt i TV träsket så vet man väl ungefär vad man ska titta på för märken.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX

samsung är inte skit..men d e inte optimalt och DEFINITIVT inte värd det pris kontra komponenter som installeras i burkarna sen R-serien lanserades.Visst samsung gör snygga TV:n men deras design är FULLT utmålad av BO (om du känner till företaget) sen samarbetet startade 2001.Att forma plast är billigt sätt att locka in dina designmedvetna ögon.

Du har tydligen inte lärt dig detta med hur media fungerar inom elektronikbranchen.Vad menades med att du skulle kolla oberoende tester 'SOM M3' var att du ska lära dig att läsa av en färgrymdskala och bilda dig själv en uppfattning utan att du läser någon okunnig nisses TYCKE om en viss produkt. Inte ens MIN !
Ifs tog jag din iq för givet där men men...trodde du ändå var så insatt.
D tar 2 minuter att lära sig att läsa av en färgskala..enkel fysik och matematik på en 7:e klassnivå.

Det var inte meningen att trampa på mammas lilla julklapp till dig:pannkyss

kk nu till fakta...
vad jag ogillar med samsung e att det är en oärlig tv vad det gäller färghantering, rörelser,kontrast, svärta, den dynamiska bakrundsbelysningen plus annat shit jag inte pallar med att babbla om..

tänk dig detta scenario :
sitter o kollar på naturprogram med granny...så visas d en havssnigel utanför Madagaskars kust upp på bild....som du aldrig sett förut....

vad hade du föredragit att sitta framför då ? ...en Samsung eller TV som visar blötdjurets naturliga färger och rörelser ?:va

Vi kan börja diskutera igen när du har kollat på andra maskiner än det som säljs i stormarknader ;) för onoff har juh det bästa shittet eller hur ? :D :D

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX

*asgarv* det snacket ur nattmössan har tagit mig hit jag e idag..där jag kan satsa mina välpolerade testiklar på det jag säger ang. elektronik :ajjabajja

ceylon79

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Hoj
Thundercat-98 ¤såld¤ Husaberg 650-03¤såld¤ FZR1000 89
Vi köpte en LE-40A656 igår. När flickvännen såg den fanns det inget annat,den passade tydligen bäst in med möblerna :va :rolleyes: nån som vet något om den? gärna possetiva grejer :)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Samsung 40" LCD står i vardagsrummet och den är skitbra tycker jag:)

Snygg också.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag velar mellan Samsung A656 och Sony W4000. Sonyn verkar ha bättre komponenter (stöd för Mpeg4 etc.) men när man tittar på en bra källa måste jag erkänna att det svårt att se skillnad. Till Samsungs nackdel så har de någon "butiks-mode" som kraftigt överdriver färger och kontrast för att de skall synas bättre. lägger man lite tid på att ställa in dem tycker jag de ger en "ärlig" bild med korrekt färgåtergivning.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Haha vfan va inne på mediamarkt i veckan och cheyen bara måååste ha samsung 656... fan också :D

Man köper det som ser bäst ut eller hur !

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Har någon vilat ögonen på en Metz någongång ?
Finns juh bra mkt mer än vad samsung och Sony har o ge (sitter samsungpanaler i sony vilket e same shitt hottad med braviamotorn)

jooo...d e svårt att säga emot sina flickvänner...men va faääännnnnn komigennnnn nu grabbar...teknik före design !
ståå på err :wiggle

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Låt säga att man har lust att köpa sig en hyfsad TV, för max 15.000:-
Då vill man ju inte betala 30.000:-

Därför kan ju Metz verka lite ointressant.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Om man är ute efter att köpa en bra TV för X pengar så vill man veta: Är denna TV ok för priset X eller bör jag ha något annat.

Då är det rätt ointressant att få informationen: Att om man köper en tidsmaskin för en briljonstriljon och åker in i framtiden kan man köpa virituella TV´s som har massa kalvin klein, flytande ormserum och som inte drar någon ström ENS PÅ SPARLÄGE!!!!1111111

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Något som jag stör mig på när det gäller PLASMA är reflektionen ca 1cm inne i panelen! Betraktar man bilden snett så ser man 2 bilder...

Ska man köpa LCD så är det sonys dyrare modeller som gäller och de har 10bitars paneler.
Viktigast för bilden är styrelektroniken och det är den som orsakar "fyrkanterna" när den inte hinner med!

Dark_Messenger

Guest
Om man är ute efter att köpa en bra TV för X pengar så vill man veta: Är denna TV ok för priset X eller bör jag ha något annat.

Då är det rätt ointressant att få informationen: Att om man köper en tidsmaskin för en briljonstriljon och åker in i framtiden kan man köpa virituella TV´s som har massa kalvin klein, flytande ormserum och som inte drar någon ström ENS PÅ SPARLÄGE!!!!1111111

Got a point there. :D

Verkar som att många är helt besatta. Måste bli väldigt dyrt för er för jag antar att sony spottar ut en ny, liiite bättre tv, typ 2 gånger om dagen??

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX

tackade du precis nej till en tidsmaskin?? :O
tänk va man kan göra med den !!!...du kan då åka till framtiden då samsung A656 är billigare.....o köpa med dig den hem till 2008...o sen reklamera tidsmaskinen...o om de klagar på att den e använd så res tillbax till köpet o ångra dig :tungan

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
min uppfattning :p

Vi köpte en LE-40A656 igår. När flickvännen såg den fanns det inget annat,den passade tydligen bäst in med möblerna :va :rolleyes: nån som vet något om den? gärna possetiva grejer :)

656:an är samsungs flaggskepp.ville du gärna ha en samsung, så har du köpt den rätta utav dom.
gör dig själven tjänst bara..stäng av 100hz tekniken. du kommer att få pixelfel när det handlar om sabbare rörelser än vad processornklarar av att hantera. CPU:n som beräknar rörelse och buffrar information är nämligen inte dynamisk..med andra ord så buffrar och avläser den alla rörelseri med samma hastighet....och det är inte direkt så att en film har en konstant rörelsemönster. det är vid dessa tillfällen du ser pixelfel. Men innan du ser dessa pixelfel kommerdu att upptäcka en skugga runt objekt, figurer som är i fokus. ungefär hur det ser ut när man kollar i horizonten när solen gassar på.

mvh

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...