SANDVIKEN - samåkning 3/6

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
R1-09
Dags att åka en sväng igen efter ivriga men positiva indikationer från omgivningen... :tummenupp

Träffas på Jerntorget i Sandviken klockan 1300. Blandade hojar. Blandad körning. Det kommer eventuellt fotas och filmas för privat bruk.

Sjärnsund, en fika där och sen vidare känns som ett alternativ. Annars bestämmer vi på plats.

Alla är välkomna.

Vid frågor posta eller Pm:a

Last edited:

gymfrida

Båtflykting
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
FZR 600R och Izh Planeta-62
hej

Hej hej..

Min far bor i stan och man är där någon gång då och då... Planerar en tur uppåt sambon och jag med hojjarna... kanske slänger in en rad då och ser om det är fler som kan visa runt oss...:)

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
Jag kommer om inget annat dyker upp som man glömt att man ska göra :p
Ska agera flyttgubbe i helgen oxå, får ligga i lite så man hinner åka lite oxå :)

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
R1-09
Jobba 18:00 men klart man e´på :Rockbanan

Ja dig räknade jag med...vem ska annars ringa efter hjälp när jag går omkull?

:D

Hej hej..

Min far bor i stan och man är där någon gång då och då... Planerar en tur uppåt sambon och jag med hojjarna... kanske slänger in en rad då och ser om det är fler som kan visa runt oss...:)

Ok. bara säg till när. Annars har ni ju ett ypperligt läge att följa med på söndag...

Mvh

Last edited:

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Dags att åka en sväng igen efter ivriga men positiva indikationer från omgivningen... :tummenupp

Träffas på Jerntorget i Sandviken klockan 1300. Blandade hojar. Blandad körning. Det kommer eventuellt fotas och filmas för privat bruk.

Sjärnsund, en fika där och sen vidare känns som ett alternativ. Annars bestämmer vi på plats.

Alla är välkomna.

Vid frågor posta eller Pm:a

Vägen mellan Stjärnsund o väg 270 är lite dålig.Använd gärna njurbälte.:D Blir det tt banan upp mot hofors genom Långshyttan sen då?Kanske svänger med om ni passerar igenom.:tummenupp

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
R1-09
Vägen mellan Stjärnsund o väg 270 är lite dålig.Använd gärna njurbälte.:D Blir det tt banan upp mot hofors genom Långshyttan sen då?Kanske svänger med om ni passerar igenom.:tummenupp

Kanske, kanske. Vi får väl se när det närmar sig, vad övriga tycker.

whizquiz

whizquiz
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
yamaha r1 silver en 03ans
dom har lagat vägen så det är lite smågrus under ett parti mot stjärnsund! men går att åka om man åker sakta där! är skyltat vart skadorna är! men att åka via långshyttan hem är ingen dum ide! bra väg!

Pude

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Gsxr1000
Ja dig räknade jag med...vem ska annars ringa efter hjälp när jag går omkull?

:D

Ok. bara säg till när. Annars har ni ju ett ypperligt läge att följa med på söndag...

Mvh

Ja tydligen inte jag... ja får ju inte ringa.. toffel :D
Blir nog din tur lagomt till resan... men vette fan om du har någon du kan ringa åt mig :( .. får väll åka blink blink jag då
Men det är ju coolt de´:yoparty

Släng ihop däcket så vi kan rulla lite imorn åh

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
R1-09
Fixat innan du slutat jobbat... :tummenupp ...men jag skulle ju till västerås också. Men jag är tillbaka före fyra....

Ja tydligen inte jag... ja får ju inte ringa.. toffel :D
Blir nog din tur lagomt till resan... men vette fan om du har någon du kan ringa åt mig :( .. får väll åka blink blink jag då
Men det är ju coolt de´:yoparty

Släng ihop däcket så vi kan rulla lite imorn åh

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
R1-09
Ser bara mer och mer lovande ut för söndagen...toppen väder och en färdig skruvad hoj.

- Oljebyte och filter
- Justering av styre
- Nya däck och justering av fälg
- Lagning av titanburk (12 timmars bankande)
- Fjädringsinställningar
- Diverse småfix av detaljer

Endast ett drevbyte kvar...

Ses på söndag... :tummenupp

whizquiz

whizquiz
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
yamaha r1 silver en 03ans
det värsta av gruset på vägen till stjärnsund är borta men lite kvar i kanter! men i början av vägen kan man dra på bra i svängarna andra halvan blir det lite lugnare åkning har just varit ute och åkt där! mycket mc folk ute idag!

hur hade ni tänkt köra från sandviken?? årsunda torsåker el storvik sen raka spåret?

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
R1-09
Tänkte att vi kunde bestämma det imorgon när vi träffas. Jag tänker nog föreslå årsunda-hammarby-storvik. Men vi får se imorgon.

det värsta av gruset på vägen till stjärnsund är borta men lite kvar i kanter! men i början av vägen kan man dra på bra i svängarna andra halvan blir det lite lugnare åkning har just varit ute och åkt där! mycket mc folk ute idag!

hur hade ni tänkt köra från sandviken?? årsunda torsåker el storvik sen raka spåret?

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Åkte gavelstigen förra helgen, tyckte att det blivit mycket tjälskott "gupp" i asfalten, går inte att ligga på som förut efter den vägen....och sandad är den oxå.....iaf märks det i kurvorna! nä tacka vet jag 272an upp mot hälsingland, den är go att smiska enl mig iaf, andra hållet oxå iof......Ni har fina vägar i gästrike!
Ett tips om ni åker på tur till dalom är att från Sviken åka kungsgån, svärdsjö, toftbyn, falun, gamla leksandsvägen, vik av höger i smedsbo o kör valsanraceway, mkt potent hojväg till Ingsjön! efter det kan man ta södersidan om dalälven o komma ut i blge för en burgare eller dyl, efter det kan man ta falun, svärdsjö, kungsgårn, eller falun hofors om man har hemlängtan...Urs ev fel, då berusning är i skrivande stund....kör försiktigt:tummenupp ps om ni kör svärdsjö kungsgårn, tuta efter 6 km från svärdsjö, så kan jag vinka:tuttar ds

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!