Sanslös bilsimulator

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
det är väl egentligen inget gratisspel heller?
Sen är det ju förbannat svårt med, man kan ju köra hur mycket som helst men kommer knappt runt banan ändå.

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Therudeboy skrev:
Samma utvecklare, dom 3 killarna kommer gå LÅNGT.

GPL och LFS är de bästa bilspelen som existerar idag.

Visst är GPL svårt att lära sig, speciellt banorna. Men vilken känsla när man väl gjort det! När jag lärde mig Nürburgring och tillslut satte ett bra varv där var man ju i extas...

LFS har inte riktigt samma sak, men här kan man istället ligga "door-to-door" och ha mycket tät racing online. Känslan är prima även i detta spelet.

Tack vare den här tråden kom jag ur min 1-månadersdvala från spelet och kör nästan varje kväll nu! Delar gärna med mig av setups till sporthojjare! :)

Therudeboy

Guest
Meissner skrev:
GPL och LFS är de bästa bilspelen som existerar idag.

Visst är GPL svårt att lära sig, speciellt banorna. Men vilken känsla när man väl gjort det! När jag lärde mig Nürburgring och tillslut satte ett bra varv där var man ju i extas...

LFS har inte riktigt samma sak, men här kan man istället ligga "door-to-door" och ha mycket tät racing online. Känslan är prima även i detta spelet.

Tack vare den här tråden kom jag ur min 1-månadersdvala från spelet och kör nästan varje kväll nu! Delar gärna med mig av setups till sporthojjare! :)

Kostar GPL nåt? jag letade på hemsidan men hitta ingenstans att tanka demo eller nåt.

Fint om vi skulle dra ett par räjs någon dag så jag får en turbo, så kan vi gå vidare därifrån med setup :)

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Therudeboy skrev:
Kostar GPL nåt? jag letade på hemsidan men hitta ingenstans att tanka demo eller nåt.

Fint om vi skulle dra ett par räjs någon dag så jag får en turbo, så kan vi gå vidare därifrån med setup :)

GPL är typ samma som Half-Life, finns att köpa för ca 90 spänn. Väl värt det!

Visst, racar gärna någon dag. Vi kan väl försöka skrapa ihop lite folk härifrån. :)

Therudeboy

Guest
Köpa online eller finns det i butik?

Javisst jag tror att det finns folk som spelar här fast inte kollar på denna avdelningen :( Snart kommer det upp en 10mbit LFS server så då är det ju bara att köra på :)

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Therudeboy skrev:
Köpa online eller finns det i butik?

Javisst jag tror att det finns folk som spelar här fast inte kollar på denna avdelningen :( Snart kommer det upp en 10mbit LFS server så då är det ju bara att köra på :)

Borde finnas online och i butik. Testa o sök på pricerunner.

Bara sök på "Meissner" i LFS om kvällarna så hittar ni mig om jag är ute.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Silwer skrev:
det är väl egentligen inget gratisspel heller?
Sen är det ju förbannat svårt med, man kan ju köra hur mycket som helst men kommer knappt runt banan ändå.
Såg GPL (Grand Prix Legends) för 89 kr för ett par veckor sedan här i stan, jag köpte även ett trepack för 99 kr som julklappar för två år sedan. Närmare gratis än så kommer man nog inte. Sen tycker jag gott att de som har tagit fram det spelet kan få bli ohemult rika, det är de banne mig värda! Därför bränner jag INTE GPL utan det får t.om mina polare vackert köpa själva.

Spelet var väl helt enkelt för svårt för att nå ut till den stora massan men med alla patchar och en modern dator (inte min 700 MHZ alltså...) samt FF-ratt så är det ju helt overkligt bra! :yoparty Sen får man ju vara lite varsammare med gaspedalen för att ta sig runt banorna, Nürburgring ska vi inte prata om, tror jag har ett eller två varv där jag inte kraschat! :huvet
Ni vet väl om att Sviestad finns för GPL? :D

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Torkel skrev:
Såg GPL (Grand Prix Legends) för 89 kr för ett par veckor sedan här i stan, jag köpte även ett trepack för 99 kr som julklappar för två år sedan. Närmare gratis än så kommer man nog inte. Sen tycker jag gott att de som har tagit fram det spelet kan få bli ohemult rika, det är de banne mig värda! Därför bränner jag INTE GPL utan det får t.om mina polare vackert köpa själva.

Spelet var väl helt enkelt för svårt för att nå ut till den stora massan men med alla patchar och en modern dator (inte min 700 MHZ alltså...) samt FF-ratt så är det ju helt overkligt bra! :yoparty Sen får man ju vara lite varsammare med gaspedalen för att ta sig runt banorna, Nürburgring ska vi inte prata om, tror jag har ett eller två varv där jag inte kraschat! :huvet
Ni vet väl om att Sviestad finns för GPL? :D

Alledes rätt o köpa det orginal! :) Köpte mitt samma år som det släpptes om man får skryta... ;) :banana

Det finns ju helt sjukt många banor till GPL. Falkenberg, Knutstorp, Anderstorp, Avus, LeMans, Thruxton, Donington, etc etc...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Meissner skrev:
Alledes rätt o köpa det orginal! :) Köpte mitt samma år som det släpptes om man får skryta... ;) :banana

Det finns ju helt sjukt många banor till GPL. Falkenberg, Knutstorp, Anderstorp, Avus, LeMans, Thruxton, Donington, etc etc...
Samma år det släpptes? Bah, jag köpte det SAMMA DAG! :tungan

Therudeboy

Guest
Jag beställde det nu iallafall, fanns på webhallen för 89 + frakt.

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Torkel skrev:
Icke då, har inte kört på ett år och har ännu inte kommit under 1.30 på Monza... :huvet Datorn hemma jobbas det på hela tiden, ingen tid för spel... :gråta

:gråta

Var ett bra tag sedan man racade GPL här med. Mitt bästa Monza-varv satte jag typ för mer än ett år sen, 1:27.755, lär ta ett tag att komma ner i de tiderna igen...

Ni har väl lagt upp era GPL-tider på GPL-rank?

http://gplrank.schuerkamp.de/

Therudeboy

Guest
KalleKulspruta skrev:
Nej, nej inte S1. trode det fanns en nyare version..

Nope, tror inte dom släpper nåra mer versioner av LFS. Fast om du :slicka så kanske dom kan släppa en GRYM version ;)

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Therudeboy skrev:
Nope, tror inte dom släpper nåra mer versioner av LFS. Fast om du :slicka så kanske dom kan släppa en GRYM version ;)

LFS uppdateras ju hela tiden. Kommer patcher konstant. Just nu är det bara småfixar som har kommit ut. Men längre fram kommer det ju fler bilar och banor. Närmast kan vi se fram emot en avancerad däckslitagemotor som kommer, vad jag har hört, i början av 2004.

Då är det bäddat för strategi, långlopp osv... Mumma! :banana

Therudeboy

Guest
Tycker det stått ganska stilla, fast det var länge sen man spelade :D Men nu har man ju mer att se i fram emot :)

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
någon som vet hur man får hela spelet utan att köpa det? verkar ju bara va en kod...... :va

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
willy skrev:
någon som vet hur man får hela spelet utan att köpa det? verkar ju bara va en kod...... :va

Tror du har hamnat lite fel! :kocko

Stöd dessa stackars självständiga utvecklare istället för att rippa dem, det är ju en liten struntsumma ju! :mad:

Seså, bara till o handla! :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...