ghandi skrev:
2662487 -Det påverkar ju inte bilens funktion, carry on!
Du kan väl ändå inte ha en bil som handbagage?
kN_KY skrev:
2662579
Det verkar ibland vara någon tävling, att den som kastar bagagt längst och brutalast vinner
Det är tyvärr tvunget att hantera bagaget ganska brutalt. Skall man lyfta tjugo ton väskor om dagen så håller man inte många dagar om man skall lägga ner varje väska mjukt och försiktigt. Det är den tråkiga sanningen. Köp hårda väskor utan ömtåliga yttre detaljer och packa smart.
Tro mig, jag vet mycket mer än jag vill veta om den saken.
Att det sedan finns de som är mer våldsamma än de behöver är också ett känt faktum, men de brukar bli åthutade av sina kollegor och chefer. Rätt många som har lastande som ett transitjobb och inte bryr sig.
Trodde när jag öppnade tråden att "nu är det dags för lastarnas försvarstal", men där hade jag ju fel. Lyckas de köra över en väska skall de fanimig få betala, det är mer än vad som skall behöva hända tycker jag. Klart väskor kan trilla av och fara in under hjulen på vagnarna, men det är inte direkt vanligt.
Däremot har jag personligen tappat väskor sju meter ner i betongen vid ett gäng tillfällen. Sånt händer när folk packar i runda sportbagar som inte ligger stilla på bandet ut ur lastrummet.
Jag har även mååååånga flaskor Ouzo på mitt samvete. Lyckligtvis är det preskriberat.
Sammanfattat: Packa väl, bagage måste tåla stryk. Men de flesta lastare och lastföretag är noga med att inte ge bagaget mer stryk än nödvändigt. Det blir en massa extrajobb, om inte annat.
Just ja, dra en rem runt väskan också. Finns att köpa på de flesta flygplatser, väldigt prisvärt.