Människor kan vara rätt så råa .Hörde en intervju på radion för några år sen .Det var en kille som blivit misshandlad i Malmö han bestämde sej för att spela död och då hörde han gärningsmännen konstatera att han var nog död nu
Nyrika öststatare i allmänhet brukar väl annars inte vara någon höjdare.Jag har åkt flygplan med ukrainianer - fy fan vilket folkslag.. Jag är inte förvånad
"Brottsligheten är ett bekymmer som beror på socioekonomiska faktorer och utanförskap" är ett nonsens svar på vad dom vill göra åt brottsligheten, ett som både känns positivt för dom som begår brotten "heey, det är inte mitt fel, jag är fattig och utanför, det är därför jag baxar EU-moppar" och dom som vill att något görs åt brotssligheten.
Om en mekaniker säger att det är fel på tändstiftet antar jag att han vill göra något åt tändstiftet..."Brottsligheten är ett bekymmer som beror på socioekonomiska faktorer och utanförskap" är ett nonsens svar.
Om en mekaniker säger att det är fel på tändstiftet antar jag att han vill göra något åt tändstiftet...
Finns det inget parti som bedriver den politik man vill så måste man tala om det på något vis för det parti som ligger närmast.
Vill man ha hårdare straff för våldsbrott eller för återkommande brottslighet måste man tala om det för det parti man röstar på eller tänker rösta på.
Politikerna gör mycket men de gör inte det du anser att de ska göra, inte samma sak! Faktum är att alla beslut som tas av riskdagen om ekonomi, sysselsättning, skola, vård, boende och en del andra områden har indirekta effekter på kriminaliteten.Skillnaden är att en mekaniker byter tändstiften medans en politiker bara konstaterar vart felet ligger...
Vi har dom politiker, den politik, dom straff och den brottslighet vi förtjänar.
Alla har en skyldighet att rösta på det parti vars politik bäst motsvarar det samhälle vi vill leva i.
Finns det inget parti som bedriver den politik man vill så måste man tala om det på något vis för det parti som ligger närmast.
Vill man ha hårdare straff för våldsbrott eller för återkommande brottslighet måste man tala om det för det parti man röstar på eller tänker rösta på.
Politiker är fega krakar som säger det dom tror att flest vill höra.
"Brottsligheten är ett bekymmer som beror på socioekonomiska faktorer och utanförskap" är ett nonsens svar på vad dom vill göra åt brottsligheten, ett som både känns positivt för dom som begår brotten "heey, det är inte mitt fel, jag är fattig och utanför, det är därför jag baxar EU-moppar" och dom som vill att något görs åt brotssligheten.
Det enda som händer är dock att politikerna får förtroendet en mandatperiod till.
Du har helt rätt i att politikerna skiter i problemen. Men det de säger stämmer; för vart sker över lag dem absolut värsta brotten?
- I krig, i fattiga länder och i fattiga områden i rika länder.
Människor som mår bra begår helt enkelt inte såna här brott.
Hårdare straff skulle hjälpa, mer poliser skulle hjälpa, men det LÖSER inte problemen.
skulle säga mer att mekaniker konstaterar och byter hjulet men de kommer ju inte gå att lösa problemet att de kommer bli slitet igen.=GuW;Skillnaden är att en mekaniker byter tändstiften medans en politiker bara konstaterar vart felet ligger...
.
Och vilket parti ligger närmast?
Politikerna gör mycket men de gör inte det du anser att de ska göra, inte samma sak! Faktum är att alla beslut som tas av riskdagen om ekonomi, sysselsättning, skola, vård, boende och en del andra områden har indirekta effekter på kriminaliteten.
Att de sedan inte kör på din (enkla) linje om hårdare straff och mer poliser kan ju bero på att de har en annan syn/kunskap på saker än vad du har, vilket i sig inte behöver betyda att de inte tar saken på allvar.
Jag kan tycka att det är lite udda att det finns personer som på fullt allvar verkar utgå ifrån att era meningsmotsåndare ser kriminalitet som något eftersträvansvärt och bra som man inte vill försöka minska. Enbart baserat på att man inte skriker efter hårdare tag som en universallösning...
Nej! Den politiska riktningen idag kommer med viss sannolikhet öka kriminaliteten, speciellt då gängrelaterad brottslighet.Fast tycker du att politkernas linje här varit framgångsrik hittils?
Det kanske är dags att prova något annat nu?
Den uppfattningen måste du bilda dig själv, demokrati är lite för viktigt för att tjuvkika på vad bänkgrannen svarar.
Svaret lär vi få om 15 år, vi kan ta fortsatt debatt då!
Du har helt rätt i att politikerna skiter i problemen. Men det de säger stämmer; för vart sker över lag dem absolut värsta brotten?
- I krig, i fattiga länder och i fattiga områden i rika länder.
Människor som mår bra begår helt enkelt inte såna här brott.
Hårdare straff skulle hjälpa, mer poliser skulle hjälpa, men det LÖSER inte problemen.
Nej! Den politiska riktningen idag kommer med viss sannolikhet öka kriminaliteten, speciellt då gängrelaterad brottslighet.
Å andra sidan tar poltikerna dessa beslut för att det är det mandatet som Svensson ger dem. D.v.s mer pengar till mig mindre till de utsatta, större segregering, mer utanförskap, tuffare krav, sämre skolor i sämre områden, nerskärningar av stöd till utsatta familjer o.s.v. Detta är beslut som de flesta jublar över men som skapar en grogrund för kriminalitet bland de grupper som har det svårt. Svaret lär vi få om 15 år, vi kan ta fortsatt debatt då!
Hårdare straff kommer att lösa det lika effektivt som varningsetiketterna på cigarettpakten får folk att avstå från att börja röka.
God Helg!
Det är viktigt att förstå, och komma ihåg, att det inte är fattigdomen som sådan som är problemet och att det inte finns särskilt många som vill bli kriminella. Kriminell är inte en dröm som 7-åringar har utan något som du glider in i och den glidningen är lättare när du bor i sämre områden med sämre skolor, sämre sjukvård, mindre möjligheter till jobb o.s.v. Folk som får jobb och en dräglig standard blir sällan kriminella.Jag håller faktiskt med dig. Men sen samtidigt; Vems fel är det att de fattiga är just fattiga och hammnar i detta miserabla tillstånd? Ska mamma staten se till att ta från de rikare och ge till de fattigare bara för att annars kommer de bli kriminella? Det låter mer som utpressning.
Jag håller faktiskt med dig. Men sen samtidigt; Vems fel är det att de fattiga är just fattiga och hammnar i detta miserabla tillstånd? Ska mamma staten se till att ta från de rikare och ge till de fattigare bara för att annars kommer de bli kriminella? Det låter mer som utpressning.
Men nu är vi tillräckligt långt från topic.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|