SBK & SS600 i Valencia

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Honda...

Chrille skrev:
Livetiming ss600 NU!!

Fan va tråkigt om Honda ska dominera denna klass också.... :arsele

Norrbaggen är rätt långt efter tyvärr. Ingen svensk... skulle inte Janne Hansson köra VM ?

GO Börre GO !!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Fråga kolon har Honda inte brytt sig om att bemanna andrahojen i WSBK?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
benfre skrev:
Fan va tråkigt om Honda ska dominera denna klass också.... :arsele

Norrbaggen är rätt långt efter tyvärr. Ingen svensk... skulle inte Janne Hansson köra VM ?

GO Börre GO !!

Det är tyvärr ingen full vm-säsong för någon av dem, utan bara wild-cardstarter. Men för KBA ska det vara rätt många starter ändå som jag förstått det.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Fan vad synd. Det som var mest spännande var ju just att få se om KB kunde hänga med andra halvan av passet. Nu fick vi ju inte veta??
Tredje led känns ju inte omöjligt om han står upp imogon.

Upptorkande pass kanske? Han rasade 6 platser efter kraschen.

...eller är dom så jävliga att det myglas?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Fan vad synd. Det som var mest spännande var ju just att få se om KB kunde hänga med andra halvan av passet. Nu fick vi ju inte veta??
Tredje led känns ju inte omöjligt om han står upp imogon.

Upptorkande pass kanske? Han rasade 6 platser efter kraschen.

...eller är dom så jävliga att det myglas?

KBA körde väl typ 1.40.1-2 eller nåt sånt på förra veckan på valencia. Muggeridge 1.36.något, då var 1.40 runt plats 18-19..

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
benfre skrev:
...

..!!

Jag skulle nog snarare vilja påstå att han är jävligt bra med jämfört med förra året. Men vi får se efter kval 2.

För en annan som följde Börres EM-säsong med förtjusning så hoppas och tror jag på att han ska klara poäng på söndag såvida nu kvalet inte är extremt missvisande pga regn el dyl.

Men vi får väl se...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
KBA körde väl typ 1.40.1-2 eller nåt sånt på förra veckan på valencia. Muggeridge 1.36.något, då var 1.40 runt plats 18-19..

Körde KBA bra nu eller Muggevigge dåligt?

EDIT/1:37.665 var det som Muggevigge hade gjort. Försöker du psyka oss eller?!?

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Alltså, vad upprörd man blir. Egentilgen borde jag inte titta, då skulle jag slippa att bli upprörd men jag kan inte låta bli. Jag är som de värsta sortens smygrökare, jag vet att jag inte borde men gör det ändå.

Gissa vilka som i vanlig ordning abonerar på övre halvan av startfältet? Jo, Ducati förstås. FP-hojarna ska ha all heder att de klämmer sig in på 4'e och 5'e plats men de är inte heller utan skuld, de drar också nytta av det orättvisa reglementet. Den första ickesyndaren, Vermeulen på Hondan, hittar man på 10'e plats! Förutom dessa tre är det Ducati fram till och med plats 12. Alstare har uppenbarligen ruttnat på SBK och dragit sig ur, istället har ERF-gänget TjingTjong eller vad de nu heter hoppat in och håller Suzukis fana. Stackars Lavilla, ett sånt lovande ämne som nu blir offer för detta löjliga regelverk. Ett snabbt klick bland flikarna så hamnar man på Superstock. Där ser man med all tydlighet vad som händer när reglementet är lika för alla.

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Chrille skrev:
Jag skulle nog snarare vilja påstå att han är jävligt bra med jämfört med förra året. Men vi får se efter kval 2.

För en annan som följde Börres EM-säsong med förtjusning så hoppas och tror jag på att han ska klara poäng på söndag såvida nu kvalet inte är extremt missvisande pga regn el dyl.

Men vi får väl se...

Bästa Kawan iaf ...

Tycker det verkar som om Honda bara bestämmer sig för att vinna en klass så gör de det. Lite tråkigt. Men det är ju tidigt på säsongen så jag ska inte gnälla för mycket än :D

:banana

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:

Det är det som är lite svårt att gissa iom att man inte vet vädret.
Kai-Börre körde "bara" 1.5 sekund långsammare än på försäsongsträningen, medan mugeridge körde 3 sekunder långsammare än förra veckan. Men alla verkar ha kört långsammare av någon anledning som sagt.
Men hoppas att KBA kör bra där nere, om vädret blir bra måste han definitivt under 1.40 iaf om han ska ha nån chans på poäng.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:

EDIT/1:37.665 var det som Muggevigge hade gjort. Försöker du psyka oss eller?!?

Ahapp, gick det så "långsamt" till och med :rolleyes: :D

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Alltså, kan någon vänlig själ förklara var man följer lajvtiderna?
Jag ändrar avatar under tiden. *mummel foret mummel*

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Valmers, hur går det till när CBR1000RR som inte är mer rejshoj än en Dragstar är med i toppen med en gång??

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Valmers, hur går det till när CBR1000RR som inte är mer rejshoj än en Dragstar är med i toppen med en gång??
Inavelserie....pastasmörfrillenissar.....*mummel*....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:

Vänta till slutet av kvalet först. Men liter mer rejshoj än dragstar är det nog iaf.
Dock lite tråkigt att hela mästerskapet än så länge verkar åka dryga sekunden långsammare än förra året.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Tack för hjälpen pôjkar. På superbikesidan var det supersporttiderna jag letade efter. De fanns inte när frågan ställdes.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...